Wat vraagjes ben onzeker :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mexico, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    hoi ik heb wat vraagjes.
    Ik kom net terug uit het ziekenhuis en zit nu met wat vraagjes. Ik probeer het kort te houden. Met de 20 weken echo kwamen ze erachter dat mijn placenta laag lag.Nu moest ik met de 32 weken terug om te kijken ofdat dat nog zo was. Nu was dat nog zo en kregen we te horen dat het 80 % zeker een keizersnee werd. Maar over 2 weken moesten we terug komen was het dan nog zo dan kregen we meteen ook een intake. Nu hadden ze dinsdag gebeld en moest die afspraak van over 2 weken vervroegd worden na vandaag. Dus vandaag kwamen we daar en de arts die we hadden liep uit,we kregen een andere en die snapte niet waarom we er al waren. Hij ging na de placenta kijken en ja die lag ervoor net als maandag. Hij vond het een uitzonderlijk geval, ook keek hij nog naar het kindje en meette die op enzo. Nu was bij de 20 weken echo ook dat het hoofdje onder de middellijn lag en nu dus ook het was aan de kleine kant. En meer deed die arts niet want hij was hier niet in gespecialiceerd. Dus moet ik volgende week weer terug na een arts die wel meer over die placenta weet. Maar deze arts zei je moet heel rustig doen en je mag egt niet beginnen met bevallen want dat kan bloederig worden. Dus nu ben ik mega onzeker over dit bezoekje. MIjn vragen zijn nu :is het erg dat het hoofdje zo klein is? Is het zo uitzondelijk dat die placenta voor de uitgang ligt? Wat zijn de gevaren van die placenta, ook als ik opeens begin te bevallen? Krijg ik nu wel of niet een keizersnee en mag dat eerder zodat ik niet spontaan beval?
    sorry voor het lange verhaal, gr mexico
     
  2. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Kan je mn vragen beantwoorden misschien? :oops: Gr
     
  3. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi mexico,

    Als de placenta voor de uitgang blijft liggen krijg je zowiezo een keizersnede. Deze zal gepland worden ong 2 weken voor de uitgerekende datum. zodat de kans klein is dat je zelf spontaan begint. Is het wel het geval dat je weeen krijgt neem dan gelijk contact op met het ziekenhuis en vermeld dat je placenta laag ligt (placenta praevia)
    Het komt niet zo heel vaak voor dat de placenta voor de uitgang ligt, dat het nu zo is wil neit zeggen dat dit bij volgende zwagnerschappen ook zo zal zijn. Maak je geen zorgen over de grootte van het hoofdje, het hoofdje ligt waarschijnlijk net onder het gemiddeld, precies de goede grootte voor jou kindje!

    Groetjes imke
     

Deel Deze Pagina