wat vragen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Spikkel19, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hallo,
    voor mijn broer (alleenstaande ouder) heb ik wat vragen en ik hoop dat jullie mij/ons daar wat duidelijkheid over kunnen geven,

    mijn broer is vorig jaar officieel gescheiden (juli) zijn ex heeft tot december in de oude woning gewoond afwisselend met mijn broer( klinkt ingewikkeld haha maar dat was de beste oplosssing.)
    Per 2 december heeft zij haar intrek genomen in haar nieuwe woning en is mijn broer dus per die datum alles aan gaan vragen toeslagen vrijstelling van belastingen en dat soort dingen. Vanaf die tijd heef hij dus ook de Toeslagen voor alleeenstaande ouders gekregen.
    Maar nu komt het.. Afgelopen week heeft zijn ex naar eigen zeggen een brief gevonden van de gemeente dat zij per 7 MAART in geschreven staat in haar nieuwe woning..
    hij heeft een mail van haar gehad met het vriendelijke verzoek geen slapende honden bij de belastingdienst wakker te maken. Maarrr voor mijn broer betekend dit hoogstwaarschijnlijk torenhoge schulden.

    nu heb ik een aantal vragen
    - wat kan dit betekenen voor mijn broer danwel zijn ex kwa belastingdienst
    - waar moet mijn broer rekening mee houden betrekkkende op eventuele schulden die in navolging komen van dit.
    - kan mijn broer bewijzen dat hij hier niet van af wist..

    Deze inschrijving zou namelijk volgens haar al lang geregeld zijn maar niet mer gewijzigd kunnen worden bij de gemeente dit vind ik nogal vreemd.

    kan dit betekenen dat zij pas net ingeschreven is in haar nieuwe woning en dit niet eerder gedaan heeft?

    Ik begrijp dat jullie niet op alles antwoord hebben maar misschien op een aantal vragen wel.

    alvast bedankt!
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke 1 ze liegt. Een verhuizing binnen de gemeente kan je online regelen en dan krijg je een bewijsbrief of aan het loket en dan krijg je ook een bewijsbrief. In beide gevallen direct want je moet toch kunnen bewijzen dat je je inschrijving hebt gedaan.

    als ze per 7 maart ingeschreven stond dan heeft ze op 7 maart haar zaakjes pas geregeld.

    Mag ik vragen waarom jou broer de alleenstaande ouder toeslagen krijgt? hebben ze co-ouderschap of wonen de kinderen fulltime bij hem? Want het is niet gebruikelijk dat een man bijvoorbeeld het kind gebonden budget krijgt.
    Het gaat om 3 maanden dus als er schulden zijn dan zijn die vast niet torenhoog maar wel meer dan vervelend en helaas is de belastingdienst nogal een stugge organisatie.

    Ik heb ooit samen gewoon met een jongen en daarvan bleek dat hij zich dus helemaal niet uit mijn huis had uitgeschreven en uiteindelijk is dit pas na 8 maanden geregeld. Het euvel wilde dat hij wel fulltime werkte waardoor ik ineens over die zogenaamd samenwonende maanden mijn huurtoeslag (2000 euro) moest terugbetalen. Kan er nog boos om worden maar niks aan te doen.
     

Deel Deze Pagina