Wat waren de eerste symptomen van je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bijn, 28 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijn

    Bijn Niet meer actief

    Ik ben benieuwd. Meteen met weeën, het verliezen van de slijmprop, bloedverlies, gebroken vliezen of andere symptomen zoals een bepaald gevoel, hoofdpijn, rugpijn, misselijkheid, diarree, krampjes etc.
     
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Weeen bij de eerste twee...
    Nu afwachten hoe t bij de derde vergaat :)
     
    Bijn vindt dit leuk.
  3. Tonks

    Tonks Bekend lid

    5 jul 2014
    519
    53
    28
    Een heel klein beetje bloed na het plassen, verder geen weeën niks, een uur later had ik mijn jongste zoon vast. Bij de oudste begon het met weeën.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    De eerste een klein stipje bloedverlies. Bleek toen op 7 cm ontsluiting te zitten. Deze bevalling geen weeën gehad.

    De 2e begon met lichte weeën.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  5. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    In de ochtend het gevoel alsof zijn hoofd er al uit hing (maar daar maakte ik op dat moment niks van). Einde van de middag werd ik wakker van een wee. Dacht dat het een harde buik was. Uurtje later werd ik weer wakker van nog een wee en toen kwamen ze om de tien minuten opeens xD.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  6. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Eerste bevalling: Al weken had ik erg last van harde buiken waarvoor ik regelmatig aan de ctg lag. Deze deden alleen niet zoveel en het was dus afwachten tot ze eindelijk over zouden gaan in echte weeën. Uiteindelijk begon de bevalling heel onverwachts 's ochtends met gebroken vliezen waarop snel weeën volgden. (Alleen deze waren niet erg krachtig dus dit is in het ziekenhuis gestimuleerd met hormonen. Dochter had in het vruchtwater gepoept, dus afwachten was geen optie.)

    Tweede bevalling: Ik had al 2 dagen harde buiken die uiteindelijk wel erg regelmatig bleken te zijn. Op dag 2 naar de vk voor de zekerheid en toen had ik 3-4 cm ontsluiting. Ivm minder leven naar t ziekenhuis voor een ctg en ik bleek gewoon weeën te hebben. Afgesproken om vliezen te breken, omdat het zo sluimerde, en toen ging t erg snel; binnen 3 uur was ze er.
    (Leuk detail; de 2 dagen dat ik harde buiken/weeën had, was onze hond onwijs onrustig en liet mij geen seconde alleen. Toen ging er al een klein belletje bij me rinkelen :))

    Derde bevalling: Het begon met ineens flink "ziek" zijn 4 dagen eerder; veel spugen en diarree zonder verder ziek te zijn.
    Toen had ik al het idee dat het niet meer lang zou duren.
    Gedurende de 2 dagen voor de bevalling verloor ik delen van de slijmprop.
    1 dag voor de bevalling voelde ik me erg raar/onrustig en gevraagd of m'n man vrij wilde nemen voor de zekerheid. De volgende dag last van rare rugpijn - erge druk op onderrug - waardoor ik moeilijk nog rechtop kon staan. Geen (herkenbare) weeën o.i.d. maar toch de vk gebeld. Ik zat alweer op 4 cm - wat weer sluimerde - en mocht door naar het ziekenhuis waar wederom m'n vliezen gebroken zijn en we 4 uur later ons kindje mochten verwelkomen :)
     
    Want2beAmom en Bijn vinden dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Eerste bevalling had ik last van voorweeen en was de slijmprop verloren.
    Die voorweeen kwamen om de 7 a 10 minuten duurde overigens 2 dagen:rolleyes:

    De tweede begon ook met voorweeen en het verlies van wat vruchtwater. Gelukkig ging die bevalling een stuk sneller:D
     
    Bijn vindt dit leuk.
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Weeën! :roflmao: Geen enkel voorteken gehad, het begon gewoon en het begon meteen goed: krap dertien uur na de eerste wee lag mijn dochter in mijn armen.
     
    miniVosje en Bijn vinden dit leuk.
  9. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Vruchtwater verlies, ongeveer 5 uur later kreeg ik weeën.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  10. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Slijmprop verloren, aantal dagen oefenweeën. Een dag niets en toen gebroken vliezen.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  11. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Eerste verliezen van slijmprop. Tweede een hele duidelijke wee.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    De eerste wat krampjes ( bleken dus weeën te zijn )
    De tweede meteen flinke weeën.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  13. mint1987

    mint1987 Actief lid

    2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Niets.
    Dag er voor stallen nog uitgemest. S avonds uit eten geweest. Volgende ochtend om 4.30 uur eerste weeën.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  14. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Met het verliezen van de slijmprop.

    Ik verloor de slijmprop op dinsdag.
    Diezelfde avond begon ik met kleine drupjes lekken.
    Woensdag kwam de verloskundige, die zei dat het afscheiding was.
    Bleef steeds meer plasjes verliezen die dag. Donderdagmorgen begonnen mijn weeën. Toen kwam een andere verloskundige, waren die plasjes vruchtwater! Had een hoge vliesscheur!
    Op donderdag opgenomen in het ziekenhuis en vrijdagmorgen bevallen.
     
    Waxinelichtjes en Bijn vinden dit leuk.
  15. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    1e bevalling: Verliezen van de slijmprop
    2e bevalling: Inleiding dus telt niet :p
     
    Bijn vindt dit leuk.
  16. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Rugpijn, maar of dat nu een voorteken was of omdat ik de dag ervoor nog ruim 400km had gereden..

    Uiteindelijk was het echte teken gebroken vliezen.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  17. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    13 uur geslapen van 22 uur tot 11 uur ‘s ochtends (was de uitgerekende datum) en toen die avond rond 22 uur weeen. 17 uur later was mijn zoon er :)
     
    miniVosje en Bijn vinden dit leuk.
  18. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    In weel 33 dreigende vroeggeboorte. Nog vast kunnen houden tot 39.2, toen is ze geboren :D Wel na het strippen. Kind moest er gewoon echt uit vanwege medische redenen.
     
    Bijn vindt dit leuk.
  19. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik werd s nachts wakker met weeën, ben echt uit bed gedanst zo blij was ik haha.

    Bij de eerste ben ik ingeleid..
     
    Bijn vindt dit leuk.
  20. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ongesteldheidsgevoel en dan slijmprop verliezen, dit duurde 2 dagen. Gevoel was er alleen als er slijm kwam.
     
    Bijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina