Wat waren jullie eerste symptomen van de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pukkie1, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geeske85

    Geeske85 Lid

    11 okt 2018
    83
    77
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik had de week na mijn eisprong/ovulatie ineens op een ochtend een paar steken in mn onderbuik en nu inmiddels al bijna een week lang een drukkend gevoel in mn onderbuik. Ook voel ik sinds vanmorgen pijn in mn onderrug. Míjn tepels zijn iets gevoelig. Ik kan moeilijk naar de wc. En had een week geleden last van een rommelde buik. Mijn NOD is over 6 dagen. Wanneer denken jullie wanneer het beste is om een zwangerschapstest te doen? Uiteraard is het beste om je NOD af te wachten maar weet niet of me dat lukt.. Wat is jullie gedachte als jullie mijn symptomen lezen?

    Groetjes Geeske
     
  2. Minnie92

    Minnie92 Lid

    21 dec 2017
    62
    64
    18
    Vrouw
    Mijn eerste tekenen:
    * Jeuk
    * Moe
    * Winderigheid
     
  3. kya

    kya Nieuw lid

    4 okt 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Mijn symptomen voor nod:

    Levendige dromen
    Pijnlijke tepels
    Bandenpijn bij snel opstaan niesten en hoesten
    Winderig
    Sneller rode wangen
    Snel koud hebben
    Ik wist het gewoon
     
  4. YvonneV

    YvonneV Lid

    12 apr 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo! Wij zijn nu een klein jaartje aan het proberen en wil nog niet echt lukken. Heb een heel onregelmatige cyclus dus lastig te bepalen iedere x.

    Nu hebben we het gedaan op de dag dat ik heel vochtig was beneden. En nu heb ik al een aantal dagen last van een zenuwachtig gevoel/vlinders in de buik. Ook heb ik wat witte afscheiding... Ook heb ik last van winderigheid, boeren en steken rechtsonder in mijn buik!
    Zijn dit symptomen die andere ook hebben gehad??

    Wellicht houd mijn lichaam mij voor de gek, is al vaker gebeurt namelijk, maar dat hopen we maar van niet!

    Ik weet dus niet precies wanneer mijn NOD is, dus even afwachten nog!
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 5 dagen overtijd.... maar waarschijnlijk een late eisprong gehad. Afgelopen woensdag een negatieve test, nouja een heeeeel licht streepje, Maar moest ik echt goed kijken. Morgen test ik opnieuw, Maar durf niet zo goed :|

    Heb wel vage klachten;
    - af en toe pijn in m'n lies
    - buikpijn
    - veel dromen
    - hongergevoel in m'n buik

    Ik ben benieuwd wat de uitkomst van de test gaat zijn :thumup::|
     
  6. Muggenstift

    Muggenstift Actief lid

    5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Ondanks de bruine afscheiding voelde ik me mentaal niet ongesteld. Uiteindelijk 3 dagen overtijd en toen heb ik een test gedaan, deze was positief.
     
    Geeske85 en Verw8 vinden dit leuk.
  7. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ik ben nu rond 8 dpo, niet bewust bezig met zwanger worden maar gebruik geen pil of spiraal oid.

    Sinds een paar dagen echter het gevoel dat ik zwanger ben, ik voel een constante kramp/zwaar gevoel onderin m’n buik, met bandenpijn scheutjes en sinds gister is m’n buik zo opgezwollen dat ik m’n knoop open moet laten. Ook m’n borsten staan in brand voor m’n gevoel, en droom veel, ben moe, heb het bij vlagen heel koud en dan weer niet. Allemaal dingen die ik in een andere cyclus niet heb en wel de keren dat ik zwanger was.

    Als het zo is is het zeker welkom, dus begin nu ook heel erg te hopen dat deze symptomen van een zs komen! Spannende dagen zijn dit, vooral omdat het onverwachts komt als het echt zo is!
     
  8. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Gek genoeg missslijkheid... vanaf NOD zeker. Daarvoor ook al maar heel licht. Ow ja! En Metaalsmaak in mijn mond en pukkeltjes tussen mijn borsten. Allemaal vanaf 3 weken zo ongeveer. En juist geen pijnlijke borsten die ik als ik niet zwanger ben juist wel heb.
     
  9. tapa87

    tapa87 Lid

    1 mei 2013
    81
    2
    8
    Vrouw
    Ik heb zowel eisprong als innesteling bijna zeker gevoeld... ik wist het gewoon (en snap nu wat sommigen hiermee bedoelden).. het is mijn tweede zwangerschap en bepaalde symptomen lijken sneller te komen nu... zo heb ik al best last van bandenpijn (rechter lies pijnlijk) en al lichte rugpijn, ineens weer aambeien, mijn borsten zijn wel groot maar niet pijnlijk (normaal wel) af en toe een steekje of wat jeuk, vroeg wakker, veel plassen!, en ineens keelpijn maar niet verkouden en vooral in de avond last. Ohja en heb honger maar weinig trek in dingen..
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  10. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Voor nod:

    Steekjes borsten
    Gevoelige tepels
    2 dagen grieperig gevoeld
    Borrelende darmen
    Menstruatie gevoel

    Na nod:

    T Zelfde +
    Maagzuur
    Veel plassen
    Misselijk
    Diarree
     
  11. Liefdes

    Liefdes Lid

    15 okt 2018
    9
    29
    13
    Vrouw
    Voor de test (was al overtijd, maar durfde niet te testen door eerdere miskraam):
    Soort zenuwachtig/onrustig gevoel door mijn lijf
    Licht in mijn hoofd
    Ongesteldheidskrampen
    Lage rugpijn
    Niet misselijk, maar wel snel kokhalzen
    koud in bed (ben normaal niet zo een koukleum)

    Ging er nog steeds vanuit ongi te worden.

    Nu met 6 weken:
    Licht in mijn hoofd, zweverig gevoel alsof ik koorts heb of hyperventilatie
    steken links onderin vooral bij snelle bewegingen
    lichte krampen
    gevoelige en grotere borsten en tepels
    snel warm s'nachts
    nog altijd snel kokhalzen alsof het hoog hangt
    onzettend bolle opgezette buik
    moe, energieloos
    en een stuk directer dan ik anders ben :rolleyes: Lang leve de hormonen, hihi
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  12. Liefdes

    Liefdes Lid

    15 okt 2018
    9
    29
    13
    Vrouw
    Om de lijst compleet te maken, (en ik maar denken dat ik weinig symptomen heb:roflmao:) nog een paar dingen vergeten:

    Hartkloppingen en het gevoel alsof mn hart door mn borst heen klopt zo hard.
    Ongi gevoel helemaal onderin mn buik

    Zo. Nu ben ik er wel:D
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  13. Ukkienr2

    Ukkienr2 Lid

    14 okt 2018
    45
    39
    18
    Vrouw
    Van de eerste kreeg ik pas rond 6/7 weken de volgende symptomen.
    - gigantisch moe! (viel om 19:00 uur al op de bank in slaap, terwijl dat normaal 00:30/01:00 uur is)
    - enorme cravings in rode Extran :oops: terwijl ik dit voorheen amper (eigenlijk nooit) dronk
    - pijnlijke en gevoelige borsten
    - die leuke moodswings (arme vriend had het soms wel even zwaar met mij :oops:)
    - en ik rook alles (maar ook echt alles!)

    En verder heb ik wel wat krampjes, steken, hoofdpijn etc. gehad maar toen wist ik het nog niet en dit relateerde ik ook niet aan een eventuele zwangerschap. Dus misschien heb ik wel wat meer symptomen gehad zonder dat ik er erg in heb gehad
     
  14. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Weeïge maag, bandenpijn en gevoelige borsten.
    Later kwam daar ook echt misselijkheid bij en overgeven
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  15. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dit keer: lage rugpijn, ontzettend goede neus, ik rook alles, af en toe gevoelige borsten en 's nachts om 3 uur klaar wakker zijn. MOE.

    Vorige keer: ik rook alles, hele gevoelige borsten, en ook om 3 uur 's nachts klaar wakker zijn.
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  16. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Krampen alsof ik ongesteld ging worden, de positieve test was dan ook echt een totale verrassing. Verder voor NOD niets.
     
  17. FilizDesfjinda

    25 okt 2018
    40
    8
    8
    Vrouw
    Bij mijn eerst zwangerschap had ik vrijwel alleen last van zuur branden en alles willen eten wat los en vast zat... oow ja en bloemkool niet meer lekker vinden
     
  18. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ruim voor m'n NOD merkte ik ineens andere geuren op/geuren waren sterker. En koffie smaakte Veel sterker. MerKate het toen ik m'n zoon in z'n schoenen hielp en met m'n neus in de buurt van z'n appelsap hing. Pfeeew, dat rook ineens zoet ens sterk!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    De 1e geen symptomen van gehad (kwam er pas achter toen in 10+weken was, en nu ben ik pril zwanger en ben ik vreselijk moe!
    Last van maagzuur, afentoe licht misselijk, winderig, en veel honger en t continu koud hebben, geen warme voeten kunnen krijgen... Ik zit nog voor mn nod, dus hou mn hart alvast vast:roflmao::rolleyes:
     
    miniVosje en Verw8 vinden dit leuk.
  20. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Niet veel nog. Alleen onwijs moe en kan werkelijkwaar de hele dag wel eten
     

Deel Deze Pagina