Wat waren jullie eerste symptomen van de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pukkie1, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Erg makkelijk naar de wc om het maar netjes te zeggen. Zo een week voor NOD. Een Metaalsmaak. En misselijkheid vanaf een aantal dagen voor ik ongesteld zou moeten worden. Heel lichtjes, en soms was het juist meer een honger gevoel. De echte misselijkheid begon pas met 6 weken.
     
  2. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Mijn vreemdste symptoom die ik beide zwangerschappen had, nog ruim voor de testen, was dat ik vlees plotseling heerlijk vond ruiken. Ik ben enkele jaren vegetariër en ik kan de geur normaal niet uitstaan. De tweede keer wist ik al meteen hoe laat het was. :p
     
    Hazel90 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohja daar kun je dan ook niet omheen he. Heb je verder beide keren geen last gehad van kwaaltjes?
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Overtijd zijn (en daar niet over verbaasd wezen gebeurde wel vaker) en soort van misselijkheid. Beetje dat gevoel alsof je een broodje hebt gegeten die toch niet helemaal lekker valt maar bij lange na niet zo erg dat je t idee hebt dat je over je nek moet gaan. Vooral dat misselijke was een hele rode vlag, heb ik normaal echt nooit! Dat was dus ook de clue van vandaag en jahoor zwanger.
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  5. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ja zeker de tweede keer wel flink, maar dat begon rond de 4+2 en niet voor NOD. Ik krijg dan enorm last van brandend maagzuur en algehele vermoeidheid, heb tot nu toe niet hoeven spugen gelukkig.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Levendig dromen, rommelende darmen, met vlagen een beetje misselijk, emotioneler dan normaal. Verder wel goed eigenlijk.
     
  7. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    Deze zwangerschap:

    7-8 DPO heel veel pijn in mijn linkerlies. Duurde wel bijna 2 dagen lang, geen idee of dat innestelling was. Bij mijn eerste voelde ik de innestelling op 8DPO als slecht een uurtje scherpe messteken.

    Vanaf 9DPO: ongikrampen, maar er kwam geen bloed/bruin

    Ik wist niet dat slapeloosheid een symptoom zou zijn, maar heb wel sinds 8 DPO heeel veel wakker gelegen 's nachts. Ik dacht toch vooral van de spanning :)

    Vanaf 10 dpo 's avonds vaak plassen.
    11 DPO enorm opgezette buik, darmen helemaal van slag, vaak naar de wc.

    Man die zei dat ik had gesnurkt en dit deed hem denken aan mijn eerste zwangerschap.

    12 DPO positief getest, borsten af en toe gevoelig, veel honger, nog steeds ongikrampen en veel plassen
     
  8. Lizzie88

    Lizzie88 Actief lid

    6 nov 2018
    271
    261
    63
    Vrouw
    Hoi MamavanHayden!
    Weet je nog hoeveel dagen na je ovulatie dit ong was? :)
     
  9. Aniet88

    Aniet88 Lid

    2 aug 2016
    82
    1
    8
    Had eigenlijk nergens last van en had dus ook het idee gewoon ongesteld te worden.. maar dat kwam gelukkig niet. Na de test moe, zeurende onderbuik en wat hoofdpijn. Nu beginnen m'n borsten wat gevoeliger te worden en als ik niet op tijd eet word ik misselijk. Verder mag ik zeker niet klagen ;)
     
  10. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Bij de eerste: pijn borsten/tepels , uitblijven menstruatie en moe, later ook misselijkheid, lichte hoofdpijn

    Bij de tweede: heeel misselijk, uitblijven ms, moe , last aan mijn darmen, lichte hoofdpijn..

    Nu voel ik op 5dpo ook al vanalles (over exacte dpo niet zekee).
    moe, hoofdpijn, vreemd gevoel onder in buik,nog steeds veel afscheiding en hormonen die het serieus te pakken hebben :p
     
  11. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Voor de verwachte menstruatie een heel apart soort buikpijn en extreem pijnlijke borsten. Vanaf de verwachte menstruatiedatum misselijk worden van de geur van sigaretten en dan ook bijna over mijn nek gaan, terwijl ik zwaar verslaafd was. Verder nog wel meer kwaaltjes maar deze waren het opvallendst.
     
  12. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik merkte het bij het uitblijven van mijn menstruatie. Helemaal omdat dit een zeer onverwachte en niet geplande zwangerschap is. Maar terug kijkend zijn er misschien wel meerdere symptomen hoor. Ten eerste koud koud koud. Ik heb het echt continu koud en dat is heel vervelend. Verder merk ik nu dat dat ik echt om de zoveel tijd iets moet eten want anders gaat het niet goed. Het enige wat ik mis ( klinkt misschien gek) zijn mijn pijnlijke borsten. Mijn eerste 2 zwangerschappen waren van dag 4 zeer pijnlijke borsten. Je hoefde er maar naar te wijzen en ze deden zeer. Nu totaal niet. En dat maakt onzeker.
     
  13. Joanne123

    Joanne123 Actief lid

    25 jun 2017
    103
    78
    28
    Vrouw
    Ik vond mezelf emotioneel labiel, dus ik deed toch maar een testje en ja hoor Zwanger!:)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. mariska2005

    mariska2005 Actief lid

    6 jun 2007
    250
    47
    28
    Vrouw
    Extra Veel eten en lage rugpijn in het begin . Later lange tijd erg ziek geweest bijna uitgedroogd. Nu gelukkig beter alleen misselijk en pijnelijke borsten voor namelijk links. En bekkeninstabiliteit
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Week 11: migraine dient zich aan
    Lang niet gehad (7 jaar), gisteren ineens een deel van mn zicht wat wegviel terwijl ik met mn dochter wat boodschapjes deed, dat voelde niet fijn.

    Man inmiddels thuis dus is me tegemoet komen lopen en nog geen uur later de volle migraine. En wat ik weet dat helpt tegen die messteken, dat mag nu niet...uitzingen dus.
     
  16. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    "Gewoon" ongesteld geweest, en ongeveer twee weken later behoorlijk misselijk. Test gedaan, en knal positief. Bij de verloskundige kwam toen uit dat ik al 6 weken en wat dagen zwanger was....
     
  17. Rosalyn

    Rosalyn Fanatiek lid

    6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hier rond 10 dpo al slechte nachten, rare dromen! Dpo 11 12 13 14 hele dag raar gevoel op mn maag en boeren heel de dag..
     
  18. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn borsten werden gevoelig. Voor het eerst op zaterdag. Test Omo wit. Op maandag heel licht positief en vermoedelijk op vrijdag NOD gehad. Wist het dus al door de gevoelige borsten, heb ik anders nooit.
     
  19. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    "gewoon" ongesteld, helemaal niets vernomen? Ik vind dat altijd zo bijzonder (bijzonder in positieve zin hoor )
     
  20. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Nee, niks doorgehad. Ik heb normaal ook nooit veel last van mijn menstruatie. Duurt 3 a 4 dagen, en eind november idd 4 dagen bloedverlies, waarvan twee dagen “zware” dagen. Dus niet anders dan anders zeg maar. Wel een leuke verrassing natuurlijk :D
     
    Langmuts vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina