Wat WEL en NIET doen na een terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Breanda, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Breanda

    Breanda Lid

    20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik vroeg me af wat je wel en niet mag bij een terugplaatsing? Ik las ergens dat je extra veel water moet drinken? Is het dan niet zo dat je de 'embryo(s)' stoort bij het innestelen. Ik las ook geen geslachtsgemeenschap hebben.

    Zijn er dingen die je wel of niet moet doen? En na hoeveel dagen nestelen ze in?
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er zijn eigenlijk geen do's en don't (afgezien van de standaard niet-roken, niet drinken dingen). Je embryo zit vastgeplakt tussen je baarmoederslijm. Al ga je de hele dag zitten hossen, dat blijft daar lekker plakken.
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Doe en laat vooral waar jij je goed bij voelt.
    Goed drinken is vooral om overstimulatie tegen te gaan (en dus altijd goed bij IVF/ICSI).

    Heel veel succes met afwachten!

    Elmo
     
  4. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Tja, die do's en dont's vraag ik me nu ook af (heb vandaag terugplaatsing gehad). Doe zelf nog een beetje rustig aan, omdat ik nog een beetje opgezette buik heb van de punctie.
    Maar het zou wel handig zijn als er een lijstje met innesteltips bestond :) !

    xxxx
     
  5. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Door mijn gyn wordt de sauna ook altijd afgeraden!
     
  6. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    De sauna? Waarom???
    En hoe zit het met de kruikopdebuik?
    Mijn acupuncturist zegt bijvoorbeeld dat het goed is om je buik warm te houden?
     
  7. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb ook van de acupuncturist bij iui te horen gekregen dat je je buik warm moet houden. Door een hemdje te dragen en evt met een kruik of kersenpittenzak.

    En dat vele drinken is ook weer tegenstijdig, want ik mocht van haar geen voctafdrijvende dingen eten/ drinken. Terwijl je van het ziekenhuis dus juist veel moet drinken.
    Ik mocht geen groene thee uit de supermarkt en geen selderij bv.

    Verder kan je het helaas niet bëïnvloeden. Hoewel ik altijd wel mijn buikje rust geef hoor. Maar heb gewoon snel last van krampen, dus laat ik het vanzelf wel.
     
  8. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kwam dit tegen op gezond.nu

    Er zijn geen natuurlijk of homeopathische middelen waarvan duidelijk is bewezen dat zij de innesteling bevorderen. Wel heb ik op basis van ervaringen met een aantal patiënten meegemaakt dat tijdens gebruik van natuurlijke middelen de innesteling lukte en toch een zwangerschap optrad. Zo’n middel is Sabina D4 (driemaal daags twee tabletten). Van dit middel is uit ervaring bekend dat het zowel de innesteling van het eitje als ook het vasthouden van de vrucht in de baarmoeder kan stimuleren. Door dit laatste effect kan het middel ook worden ingezet bij herhaalde miskramen.
    Verder raad ik altijd vitamine E aan (eenmaal daags tweehonderd eenheden). Vitamine E werkt ondersteunend op de conditie van de baarmoeder in het algemeen. Ook zou men in dit geval het middel Agnus castus oertinctuur kunnen proberen (driemaal daags twintig druppels). Dit laatste middel moet u echter alleen toepassen onder supervisie van een arts.
     
  9. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Volgens mij kun je niks doen of laten: het is een gelukkige samenloop van omstandigheden waardoor een embryo blijft waar hij zit en zich lekker innestelt, net als wanneer je van nature zwanger wordt.

    Ik heb alleen maar niet gedronken (roken deed ik al niet) en ik heb alledrie de keren gewoon gedaan wat ik altijd deed (sporten, badderen, kruik of geen kruik, sex etc.) en toevallig bij de 3e poging (met geeneens de beste kwaliteit emmy) zwanger, dus tja...toeval, geluk, mindpower, geen idee, maar je kunt volgens mij en de meeste artsen echt niks doen om een innesteling te verstoren of bevorderen behalve utrogestan gebruiken.
     
  10. mien84

    mien84 Bekend lid

    1 dec 2010
    626
    0
    16
    Volgens mij zijn er ook geen echte do's en don'ts. Iig niet alcohol nuttigen of roken. Mijn fa zei dat je je baarmoeder moet zien als 2 aan elkaar geplakte broodjes met pindakaas. Zo'n eitje blijft daar echt wel in hangen.
     
  11. Nic 72

    Nic 72 Actief lid

    1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben na de terugplaatsing een week plat blijven liggen, echt helemaal plat. Het heeft niet geholpen, 5 dagen voor de testdatum werd ik ongi.

    3 jaar geleden toen ik voor het eerst een icsi behandeling deed werd idd de sauna afgeraden ivm de temperatuurverschillen. De temperatuur in de buik moet zoveel mogelijk constant blijven, dus dan denk ik dat een kruik of een kersepittenzak ook geen goed idee is.

    Ik heb nu de laatste keer wel homeopatische vochtafdrijvers geslikt omdat ik overstimulatie had, wel idd zoveel mogelijk drinken.
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hahaha..was dat verpleegkundige G. niet, Mien?
    Die zei dat toen ook tegen ons.
    Het was ook echt zo :D
     
  13. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik ben de dag na de terugplaatsing lekker een stuk gaan fietsen enzo.. heb niets anders gedaan dan normaal.. en was zwanger ;)

    Ohja ik dronk wel meer.. maar toch overstimulatie helaas..
     
  14. mien84

    mien84 Bekend lid

    1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dat was volgens mij nursepractitioner Bolster. Vond t wel grappig:)
     
  15. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Die overstimulatie heb je waarschijnlijk gekregen doordat je zwanger was. Het zwangerschapshormoon verergert het stofje in je bloed dat overstimulatie veroorzaakt.
     
  16. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier ook beide keren overstimulatie en beide keren zwanger.
    Tweede keer was wel heeeeel heftig. Wist toen ook wel zeker dat ik zwanger moest zijn.
    Dat is ook het enige voordeel (en natuurlijk genoeg begrijp me niet verkeerd)..maar wat kan je daar ziek van zijn zeg.
     
  17. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik heb na de terugplaatsing gewoon scooter gereden ook gerookt maar vooral veel water gedronken idd voor overstimulatie tegen te gaan.

    mijn gyn zei dat ik geen citrus vruchten mocht hebben dat was te zuur,
    geen seks
    geen ijs of ijskoude dranken mocht drinken
    niet gaan rennen of springen
    en geen kaneel gebruiken??

    ik heb dit alles gedaan en ben bij de eerste terugplaatsing zwanger geraakt:)
     
  18. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hoi hoi allemaal
    onze arts zei dat ik na de terugplaatsing moest leven alsof ik zwanger was qua voeding en drank! dus geen rood/rauw vlees geen gebakken ei met dooier geen alcohol enz. ook mochten we de eerste 6dagen geen gemeenschap! en de eerste ronde terugplaatsing mocht ik niet springen en niet van alle glijbanen ed. dit ivm de eierstokken! die scheinen dan te kunnen kantelen maarja,..bij een cryo terugplaatsing heb je daar geen last meer van! verder zijn sauna's inderdaad afgeraden en niet intensief sporten tillen en bewegen! eerste week gewoon lekker rustigaan doen!
    ik heb beide keren na de terugplaatsing geen gemeenschap gehad (eerste keer 6dagen 2e keer tot uitslag hcg niet) beide keren heb ik totaal geen alcohol gehad en zoveel mogelijk rekening gehouden met eten! ik heb niet gesport (op zwemmen na) en heb de eerste 3a4 dagen vooral op de bank gelegen en mn rust genomen!! maar beide keren had t geen resultaat! helaas!!!
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat kantelen van de eierstokken klopt inderdaad. Met overstimulatie heb je daar nog weer meer kans op.
     
  20. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar overstimulatie krijg je toch voor de punctie?
    Willen jullie me dit eens uitleggen want begrijp het niet helemaal.
     

Deel Deze Pagina