Wat werkt goed bij psoriasis en is vrij van recept verkrijgbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb al sinds mijn puberteit een paar plekjes op mijn ellebogen en 1 been.
    Echt vrij kleine plekjes hoor, de grootste is zo groot als een stuiver dus het valt eigenlijk niet eens op.
    Maar ze jeuken wel en ze ontsteken ook vaker waardoor het pijnlijk kan worden.
    Ook vaak last van een jeukende hoofdhuid met hier en daar een plekje maar dat zie je natuurlijk niet echt vanwege het haar.

    Ik heb wel 2 verschillende hormoonzalven maar die helpen eigenlijk niet echt goed. (Clovate en Dermovate vlgs mij)

    Zijn hier ook nog andere smeerseltjes die bij jullie goed geholpen hebben en die je gewoon vrij verkrijgbaar waren?
    Ook mss een shampoo ofzo?
    Heb eerder wel eens Denorex via de huisarts geprobeerd maar dat hielp niet echt super en stonk verschrikkelijk....;)
     
  2. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Vader heeft het.
    Wat ben hem goed werkt is scrubben met zeezout (badzout). Ik denk dat hij dat gewoon in het kruidvat haalt.

    Ook met de plekken in de zon zitten helpt bij hem.
     
  3. moradora

    moradora Fanatiek lid

    6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    volgens kim Kardashian: moedermelk. heb dat in een aflevering van haar show gezien en het werkte.
    is ook vrij verkrijgbaar, moet je natuurlijk wel iemand vinden die de melk af wil staan of toevallig zelf borstvoeding geven.
     
  4. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik zat vrij erg onder ook mn gezicht. Ik gebruik nu elocon lotion voor zowel behaarde als onbehaarde plekken en je ziet bijna niks meer (mensen die het niet weten zullen het niet zien) ik ben er zoooooooo blij mee! Tis wel op recept maar daar zie ik het probleem niet van... zolang het maar werkt.

    Ik heb echt heel veel geprobeerd. Zeezout, dure cremes en weet ik t allemaal nog meer en niks daarvan heeft ooit geholpen!
     
  5. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wietolie.
    Maar daar moet je voor open staan, want je moet het zelf maken.
    Ook al is het geen regulier 'geneesmiddel' en kan je het niet kant en klaar in de winkel kopen, ik wil toch even mijn goede ervaring met dit wondermiddel delen.
    Mijn vader heeft zwaar psoriasis. Heeft licht therapie, meerdere medicijnen ( met vele bijwerkingen ) en zalfjes.
    Vorig jaar heb ik goede dingen over wietolie gelezen, en ik dacht; baat het niet, schaadt het niet.
    Wiet gekocht, gemaakt en aan mijn vader gegeven.
    En echt waar, het werkt zo ontzettend goed. Hij heeft alleen nog licht therapie. De medicatie en zalfjes zijn allemaal de deur uit gegaan.
    Wie weet heb je hier wat aan :)
     
  6. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Propoliszalf ! Verkrijgbaar bij imkers. Werkt uitstekend voor alle huidaandoeningen, ook eczeem, droge huid, maar ook al hele goede reacties gehad van klanten met psoriasis. Veel minder zichtbaar na gebruik!
     
  7. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Maar psoriasis is niet alleen een droge huid. Ook een ontsteking van de huid en daarom werken de meeste gewone cremmetjes niet.
     
  8. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Dat zei ik ook niet :) Het werkt OOK bij die andere dingen. Maar OOK voor psoriasis. Het is niet een "gewone" creme. Het is gemaakt van een basisstof die bijen gebruiken als antibiotica. Werkt enorm helend. De pure versie van propolis werkt ook voor wondes, buikpijn, verkoudheden,... Heeft een hele helende werking. In vorm van zalf dus ideaal voor huidaandoeningen, waaronder psoriasis ;)
     
  9. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Google maar eens!

    Dit is o.a. een gedeelte van de werking van propolis:
    (bron: Propolis)
    Aan propolis worden de volgende werkingen toegeschreven:
    - anti-bacteriële werking, doordat het bacteriën doodt of hun groei remt;
    - anti-virale werking door groeiremming van virussen;
    - remt de groei van schimmels;
    - remt ontstekingsreacties;
    - werkt anti-reumatisch;
    - werkt tegen pijn en jeuk;
    - heeft een gunstige invloed op koortsblaren, ontstekingen in de mond, aften, keelontstekingen/keelpijn, tandvleesontsteking, brandwonden, eczeem, acné, eeltvorming, likdoorns, wratten, psoriasis.
     
  10. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Het verdwijnt er niet mee (het zal ook nooit verdwijnen, wat je er ook op smeert), maar het verlicht wel de branderige jeuk en de rode kleur: Zarqa lichaamsboter met Dode Zeezout. Ik heb het van de natuurwinkel en het is vrij van allergenen, parabenen, mineraaloliën etc.
     
  11. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Aleppo zeep met hoogste larierolie gehalte. Helpt bij eczeem en psoriasis. Ontzettend goed voor je huid ook gewoon. Ik ben nu jaren van mijn huidproblemen af hierdoor. Na jaren eindelijk geen hormoonzalf meer.
     
  12. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht

    Ik heb dat allemaal geprobeerd ook aleppo zeep en weet ik t wat. Hielp nooit en nunis het echt zo goed als WEG

    Je ziet er niks meer van... dus het kan wel!

    Je moet het uiteraard wel blijven gebruiken
     
  13. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Had je dan wel psoriasis? Want psoriasis is namelijk een chronische huidziekte die nooit helemaal te genezen is.
     
  14. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Yep

    En ik moet het ook wel blijven gebruiken. En in mn gezicht zie je misschien nog een waas van waar het zat maar echt tis gewoom weg na al een paar behandelingen!!!

    Mm oren waren bijvoorbeeld wit en kappot van de psoriasis. Altijd schilfers op mn kleding, grote rode schilferige vlekken in mn gezicht dus moest veel make up op doen... nu kan ik weer mm haren achter mn oren doen en op een dagcrème na niks op mn gezicht te smeren! Heeeeeeerlijk!

    De lotion is vooral voor behaarde plekken (mn hoofdhuid) maar heb het ook gewoon in mm gezicht en op mn armem gesmeerd. Nu hoef ik me niet meer zo te schamen!
     
  15. Kellebel1987

    Kellebel1987 Fanatiek lid

    20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Zonnebanken.. Vriendin heeft het ook, smeert zichzelf altijd met zwitsal in...
     
  16. Mirtje87

    Mirtje87 Bekend lid

    1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Een bodylotion van de tuinen met dode zee zout! Kost een paar euro en werkt bij mij heel goed!

    Ook de bodylotion van de hema met dode zee zout werkt prima bij mij :)

    Nu is het we erger dan normaal, ws door het warme weer van de afgelopen tijd. Hebben jullie er ook meer last van nu?
     
  17. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb dit ook gekocht maar werkte helaas voor geen meter!
     
  18. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dodezee zout van De Tuinen.
     

Deel Deze Pagina