Kat al bijna 2 uur kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik ben onze kater Diablo van nu een jaar en 2 maanden al bijna 2 uur kwijt. De katten mogen altijd de tuin in en gaan dan hooguit 1 of 2 tuinen verder en als ik roep komen ze redelijk snel. Behalve nu dus. ik heb me suf geroepen en met brokjes gerammeld en alle leuke speelgeluidjes gemaakt maar niks. Ik maak me harstikke zorgen om ons ventje. Iemand nog tips wat ik nog zou kunnen proberen om m te lokken?
     
  2. Annelie 24

    3 feb 2007
    6
    0
    0
    Ik klap altijd in mijn handen en trek blikjes open ( al is het tomatenpuree)! Maar je hebt best kans dat hij heel dichtbij zit en gewoon doet of hij doof is!
    Ik kan me soms schor "poespoespoezen" maar dan draaien ze gewoon hun kopje om en doen of ze me totaal niet in de gaten hebben. Heel frustrerend, maar zou me nog niet direct heel veel zorgen gaan maken. Mijn katten hebben zich ook bijna een jaar voorbeeldig gedragen en van de 1 op de andere dag namen ze opeens de benen... kwamen ze doodleuk na een dag pas weer terug.
    Ik de hele nacht niet geslapen....
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Gewoon afwachten! Je katje komt echt wel terug.
    Ondertussen natuurlijk wel af en toe blijven roepen en met brokjes rammelen. Mr. Cat is vast op onderzoek uit ;)
     
  4. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    ja, heb ook het vermoeden dat ie te nieuwsgierig werd. Afgelopen zondag is ie ook voor de allereerste keer toen ik 's avonds thuis kwam via de voordeur naar buiten gerend. Hij ging gelukkig bang onder een struik zitten dus kon m pakken. De volgende dag probeerde hij het weer, maar toen verwachte ik het dus duwde m terug naar binnen.
    Oke, grote kans dus dat er niks aan de hand is, maar toch maak ik me erg zorgen. Kan ook niet weg als hij er nog niet is, want dan kan de deur niet dicht.
     
  5. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hebben nu nog 1 buiten poes (de ander is zaterdag aangereden :( ) Maar die kat is ook oostindisch doof.Alleen als hij zin heeft komt hij naar binnen.
    Ik loop s'avonds soms ook uren te roepen en dan als we net naar bed willen gaan komt ie aankakken.
    Eigenzinnige beestjes :D
    Weet wel dat we geen buitenkat meer willen, ben nu zo bang dat hij wordt aangereden!

    Maar jouwn katje zal zo vast opkomen dagen! Zal je altijd zien!
    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor, ik ben net zo!
     
  6. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Onze kater ging ook nooit ver weg en kwam als we hem riepen. op 1 keer na: hij bleef bijna 4 weken weg. toen kwam ie opeens weer opdagen. hij heeft waarschijnlijk achter de vrouwtjes aangezeten.

    Leuk is het niet, want je maakt je ongerust. maar het is niet ongewoon!

    groetjes, Marieke
     
  7. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Oooow wat erg zeg dat ie is aangereden. Sterkte er mee.
    Punt is dat ik het helemaal niet van hem gewend ben. Normaal komt ie al vrij snel, maar nu dus al 2,5 uur niets.
    De andere 2 snappen er niets van waar ik nou steeds zo voor lopp te rammelen en te roepen.
     
  8. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Zitten katers als ze gecastreerd zijn ook nog steeds achter de vrouwen aan?
     
  9. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Pffff, ga me nu al zorgen maken als je het ovewr 4 weken hebt of ie volgende week donderdag dan wel terug zal zijn. dan gaan we op vakantie. Kan toch niet gaan als dat beest er niet is.
     
  10. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh ik snap je helemaal! Hoe langer het duurt hoe erger dat gevoel wordt :(
    Ik heb onze ex kater bijna de hele week binnen gehad omdat ik hem niet naar buiten durfde te laten gaan :oops: En toen was ie volgens mij woensdag de hele dag weg, heb me toch druk lopen maken! Hartstikke slecht natuurlijk voor de kleine maar het is zo'n :c: gevoel. Het zijn echt je baby's. Tenminste bij ons dan!

    Heb je ook al gezocht? Of alleen gerammeld?
     
  11. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik heb hier om het blok hen gelopen en op het veldje vlakbij gekeken. zat idd al te denken om verder te zoeken, maar dan kan ik niet zomaar mn deur open laten staan en kan ie er dus niet in als ie terug komt en ik ben net zoeken. Weet ook niet zo goed waar ik beginnen moet, er zijn zoveel straatjes hier en als ie aan de voorkant is gekomen dan kan ie richting weilanden of openluchtzwembad zijn gegaan en daar kan ik niet komen.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Die van ons heeft alleen maar mannelijke vriendjes ;) ...
    Misschien ligt hij ergens heerlijk te slapen onder een struik ofzo, het is zulk lekker weer.
    Onze kat zit nog wel eens opgesloten in de schuur, dan ben je in de tuin aan het rommelen ofzo en gaat hij daarin en dat heb ik dan niet gezien. Soms denk ik pas 's avonds van 'hee, hij is niet voor zijn avondeten gekomen'. Verder weet ik ook niets anders dan rammelen met brokjes. Maar hij komt vast terug hoor!
     
  13. butterflymom

    butterflymom Actief lid

    19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    je heb kans dat j ekat vanaaf rond etenstijd of wat later terug is hoor..

    onze katten gaan de hele dag door naar buiten (ze klimmen zelfs via zonnescherm door het raam op 1e verdieping) .. maar savonds voor het donker word zijn ze meestal wel binnen ..

    liefss
     
  14. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik hoop dat je hem snel weer hebt meis
     
  15. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik hoop het maar. Wordt een stressvol middagje zo. Ik moet eigenlijk nog weg, maar stel het wel uit. Eerst mn ventje terug. :(
     
  16. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hebben wij laatst ook gehad met 1 van onze katten (we hebben er 3). Sinds afgelopen bouwvak komen ze buiten en de jongste van het stel, eveneens de brutaalste ;), was ineens foetsie. Hij is in totaal 3 nachten weggeweest, tot hij op een donderdagochtend weer op de krabpaal lag te snorren alsof er niks gebeurd was...

    Hij had een mooi avontuurtje gehad denk ik... Jouw katje zal ook wel weer terugkomen hoor, is vast ook op avontuur uit!
     
  17. Annelie 24

    3 feb 2007
    6
    0
    0
    Ik heb ooit zelfs mijn man opgebeld op zijn werk en geeist dat hij ONMIDDELIJK naar huis moest komen, omdat de kat uit mijn gezichtsveld was verdwenen. De schat kwam nog ook!

    Inmiddels staat de deur 12 uur per dag open en lopen ze in en uit, maar iedere avond rond half 10 zorgen ze allemaal dat ze binnen zijn. Dan weten ze dat ik af ga sluiten en dat ze eten krijgen. Als ze te laat zijn hebben ze pech en moeten ze 's nachts buiten slapen of hopen dat er iemand 's nachts er uit moet om te plassen en ze dan binnen wil laten.
     
  18. Niet meer actief

    Kijk ook eens naar boven in bomen, daar heb ik die van mij wel eens terug gevonden... of vraag aan de buren of ze even in hun schuurtjes of garages willen kijken, wij hebben de kat van de buurvrouw een keer in onze garage gehad.
     
  19. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    meid, ik weet precies hoe jij je voelt. paar weken geleden is onze poes over de schutting gegaan wat ze nooit deed. haar broer kwam terug, maar zij bleef 20 uur weg. ze is gek van eten en ik wist zeker dat er wat was toen ze niet kwam voor het eten. om half drie 's nachts zat ze weer op de schutting en was ze wel toe aan een bakje met eten. sindsdien komt ze net als haar broer buiten en komt ze ieder half uur terug, soms een uur. het zijn rare katten, maar komen meestal wel terug. Ik zorg wel dat ze voor donker binnen zijn, dat vind ik zelf prettiger. vraag inderdaad de buren even odf ze in de schuur willen kijken en bel desnoods even de dierenambulance om te vragen of ze een kat hebben gevonden. heeft ze een chip?
     
  20. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Hij is er Weer! ik ben gaan zoeken. Een heel eind verder in het park gezocht en alles maar niks. toen met een omweg weer terug gelopen en naar de zijkant van het huizenblok naast die van ons gegaan al rammelend. Ik twijfelde, zal ik via voor of via achter weer naar huis lopen. Dacht uiteindelijk toch maar achter en ben dus weer naar achteren gelopen. Het huizenblok naast dat van ons staat ietsje verder naar voren, dus de schutting van de hoek van ons huizenblok steekt vergeleken met die ernaast een heel klein hoeklje uit. in dat hoekje zat ie dus. Zag m in de verte al en dacht zie ik dat nou goed. Ik er naar toe gesprint en ja hoor, daar was meneer angstig tegen de schutting geperst naar mij mauwend op een toon zoals ik m nog nooit heb horen mauwen. Dat mauwen heeft ie gedaan tot we weer in de tuin waren. Eenmaal binnen was ie niet bij me weg te slaan en heeft een hele tijd op schoot gelegen. Hij verliest echt megaveel haar, volgens mij van de stress.
    Meneer is zo'n 4 uur weg geweest en heeft het volgens mij niet zo leuk gevonden.
    Ben zooooooooo opgelucht
     

Deel Deze Pagina