Wat zeg je als je voor de eerste keer de verloskundige belt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissPuma, 31 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey Dames, nou de titel is mijn vraag eigenlijk.
    Ik wil zo de verloskundige gaan bellen, maar weet niet hoe ik moet beginnen...haha.
    Dus help me a.u.b.
    Liefs, misspuma
     
  2. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hhahah...heel simpel..

    goede middag u spreekt met ....
    ik heb positief gestest en ben zwanger...

    dan zal zij jou vragen hoe lang je denkt ongeveer zwanger te zijn... en wordt er een afspraak gemaakt...


    gr. sarah
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik kan je er niet mee helpen.. Ik heb zelf nog niet gebeld..
    Dus ik lees even mooi met jou topic mee..

    Groetjes Kalush
     
  4. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    HaHa grappig hé dat je niet weet wat je moet zeggen...haha
    Liefs, misspuma
     
  5. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Net gebeld, blijkt dat je tussen 9 en 11.30 moet bellen.
    Dan morgen nog maar een poging wagen!
    Liefs misspuma
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    haha..

    Ja dat was me ook overkomen.. dathad ik je wel kunnen vertellen!!
    Sorry, moest er even om lachen, deed zonet hetzelfde namelijk!!

    Groetjes Kalush
     
  7. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    De eerste keer dat ik moest bellen was ik zo zenuwachtig! Ik had er ook een week mee gewacht :oops:
    Toen ik eindelijk durfde te bellen bleek dat ze geen spreekuur had en dat ik maar de volgende dag terug moest bellen :)
    Eindelijk kreeg ik haar te pakken... stotterend aan de telefoon: Goedemiddag met Pamela, ik was vorige week bij de dokter geweest en ik ben zwanger... Na die zin kwam het gesprek vanzelf op gang.
     
  8. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Tja, ik ben nog niet bij de dokter geweest, maar had wel 3x een positieve zwangerschapstest. Dus morgen nog maar een keertje bellen haha!
    Liefs, misspuma
     
  9. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met bellen!! :D
     
  10. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Bedankt. Stom he dat je daar zo zenuwachtig over kan zijn.
    Liefs, misspuma
     
  11. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben ook niet naar de huisarts geweest en gelijk naar de VK gebeld. Ik kon het ook niet uit mijn mond krijgen en zei ook iets van: het schijnt dat ik ehhh nou ja zwanger ben en gelukkig moest ze erg lachen! Daarna ging alles vanzelf...
     
  12. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik had het geluk dat ik haar gelijk te pakken kreeg toen ik tijdens het telefonisch spreekuur belde, was best een beetje zenuwachtig, maar ze had zo' n vriendelijke stem dat ik dat gelijk kwijt was. Heb verteld dat ik zwanger was, ze vroeg hoe lang, wat de datum was van de laatste menstruatie. Verder of ik al vaker zwanger was geweest. Ik heb er gelijk bij verteld dat ik al 36 was, kreeg ik van haar gelijk wat info over onderzoeken, en dat ik dan een afspraak moest maken in het ziekenhuis. Het was een kort gesprekje maar het voelde wel heel goed.

    groetjes
    celiene
     
  13. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    pfff ik was ook heel zenuwachtig dus toen ze vroeg hoe lang ik zwanger was zei ik: 9 maanden.
    Toen begon de vk te lachen en zei dan ben je wel erg laat. Dus ik zei: uhhhh oops ik bedoel 9 weken.
    Ze zijn wel wat gewend, :)
     
  14. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey Dames, heb net de verloskundige gebeld, en ik kan 10 Maart langskomen voor de eerste keer. Ze klonk niet echt vriendelijk :( misschien had ze het druk. Vraagt ze om mijn postcode weet ik het niet meer...haha. Het duurt alleen nog zo lang.
    Liefs, misspuma
     
  15. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Jeetje, 10 maart is nog een poos weg! Maar wel fijn dat je nu een data hebt om naar toe te leven.
     
  16. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ja ik zit natuurlijk nog vroeg in de zwangerschap maar nu heb ik inderdaad een datum om naar uit te leven :D
    Liefs, misspuma
     
  17. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    10 maart! Spannend! En dat je je postcode niet meer wist... hihi :) Al met al viel het nog wel mee dus... Alvast heel veel succes!!

    (Ze had't vast druk toen je belde)
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hai

    Ik heb zonet ook de VK gebeld!! En heb 2 datums gekregen. De eerste is een intake, en de 2e voor een echo!!!
    Op 1 maart heb ik de eerste.. :) :)

    Ik ben wel zenuwachtig hiervoor..
    Alleen het nadeel is dat ik alleen 's ochtends kan komen.. en dat ik hiervoor vrij moet vragen, alleen kan nog niet vertellen waarom ik vrij moet hebben.
    Ik moet maar even een smoesje verzinnen.. :p

    Groetjes Kalush
     
  19. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Tandarts?
     
  20. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    ghehehe dit onderwerp brengt herinneringen boven en ik kan jullie allemaal 1 tip geven als voor de eerste keer zwanger ben, als je mensen in je omgeving kent die ook bij die verloskundige zijn geweest, vraag ze dan wat voor type het is enzo. Die we hier hebben die is namenlijk niet zo aardig dus toen ik de eerste keer met 6 weken belde kreeg ik op een barse toon te horen dat het "vroeg genoeg was om met 10 weken te bellen", na het telefoon gesprek had ik meteen al een naar gevoel erover, helaas hebben we hier maar 1 verloskundige en met haar moet je het doen, ze is verder supergoed in haar werk hoor... maar niet zo vriendelijk als dat een zwangere af en toe nodig heeft ;) .

    Liefs Wendy :D
     

Deel Deze Pagina