wat zetten jullie op tafel bij visite?

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    vanmiddag komt een goede vriendin op visite,erg gezellig en ik haal dan lekkere koekjes of donut lekker vers bij de lidl en verse broodjes en blijft ze gezellig lunchen.
    als gewoon visite komt,buren b.v. heb ik ook altijd koekjes,chocolaatje in huis,of chipje.
    wat zetten jullie op tafel bij visite?
    of is dit te weinig bij gewoon visite?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ligt erg aan wie; met een vriendin zou ik eerder gaan lunchen dan gebak/koek eten. Maar bij een oom en tante zorg ik altijd dat ik een vlaaitje in huis heb. Bij mijn ouders maak ik meestal zelf iets voor bij de koffie. De buurvrouw krijgt bv een lekkere koek ofzo. Het is een beetje de combi van wie het is en waar ik zelf zin in heb :D
     
    cvm1985, Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. beautifulboys

    beautifulboys Niet meer actief

    De ene keer een koek de andere x een stukje taart. ( meestal gewoon koek)
    Daartussen gewoon simpel eat chipjes en nootjes meestal eten ze er nauwelijks van bij ons.
     
  4. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Niets, ik heb nooit wat in huis. En als ik iets haal, is het meestal al op :D. Heel soms voor een speciaal iemand wil ik wel eens wat halen en laten staan :p maar dat gaat dan om koek ofzo.
     
    MaMa, 2augustus1992 en Koekie1 vinden dit leuk.
  5. mama en zoon

    mama en zoon Bekend lid

    27 jan 2017
    740
    209
    43
    Een pak koek meestal.
    Voor mijn ouders nog weleens een tompoes oid, maar wij zijn nu aan de lijn dus wordt er nog maar weinig koek en snoep gekocht.
     
  6. Aries

    Aries Niet meer actief

    Hangt er erg vanaf wie er komen en welk moment van de dag het is. Meestal een keuze tussen iets zoets, iets hartigs en iets gezonds.
     
    Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik doe echt niet altijd iets :rolleyes:
    We hebben best vaak visite en als ik dan elke keer zooi moet kopen of bakken dan kan je me rollen over een jaar :D

    Als ik wel iets doe dan is het cake/taart of koekjes. Ene keer gekocht andere keer zelf gebakken.

    Het is maar visite en geen verjaardag oid dus uitgebreid sowieso niet.
     
    Chocolat vindt dit leuk.
  8. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik bak eigenlijk altijd iets zelf. Maar voor onverwachte gasten heb ik eigenlijk nooit iets in huis omdat ik nauwelijks voorraad heb ;)
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik bak ook vaak zelf iets, kan zoet of hartig zijn (net waar ik zin in heb). En soms lekker makkelijk gewoon chipjes/nootjes of toastjes met salades/kaas/etc.
     
  10. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Mijn ouders/familie komt hier erg vaak (verwachts en onverwachts) binnenvallen dus dat zie ik niet als 'visite'. Dan eten/drinken ze hetgeen wat ik in huis heb. Maar zij zijn zo vertrouwd en weten zelf de weg te vinden. Als ze honger of dorst hebben dan lopen ze zelf naar de koelkast of voorraadkast met de mededeling dat ze iets lekkers willen en dan kijken ze wat er is haha. Zo gaat dat andersom ook altijd als ik bij hen kom. Daar wordt dus niets verwachts hoor.

    Bij mijn schoonouders is dat anders want zij komen echt op visite en spreken dat dus ruim van te voren af. Dan zorg ik meestal wel voor een gebakje of koek.

    Bij vrienden zorg ik meestal wel dat ik iets lekkers heb maar als ze onverwachts komen heb ik niet altijd wat. Dan trekken we alle lades leeg om te kijken wat voor lekkers we kunnen maken of we rijden even naar de winkel/gaan ergens eten. Net waar we zin in hebben
     
  11. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik ben een vreselijke slechte gastvrouw. Begin meteen te beppen wardoor ik het gewoon vergeet. Hier duikt de visite zelf in de voorraadkast wanneer ze ergens zin in hebben.
     
    Snoopy1979, Chocolat en fafa vinden dit leuk.
  12. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier hangt het gewoon af van hoe laat je komt. We hebben meestal veel in huis.
    Als je op de koffie komt krijg je chocola of koekjes, s' middags lunch of een borrel met nootjes/toostjes/zoutjes. Ik eet zelf niet de hele dag door, en ga ook geen taart serveren (zou iedereen weigeren denk ik, want aan de lijn :) )
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Smiddags alleen een koekje bij de koffie. En als ze mee lunchen broodjes.

    Avonds eerst een koekje en daarna vaak een bakje chipjes en nootjes. Of een paar blokjes kaas en worst, als ik dat in huis heb.
     
  14. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Wat versta je onder 'visite'?
    Ik heb bijna dagelijks mensen over de vloer, dus kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dan elke dag iets gaan bakken.
     
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    's Middags zet ik meestal een etagere op tafel, met chocolaatjes en kleine koekjes
    's Avonds soms ook een etagere, eerst met koekjes en later met kaas, worst, komkommer etc
     
  16. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Bijna al mijn bezoek is altijd op dieet, dus ik heb het een beetje afgeleerd. Daarvoor zette ik regelmatig eigen baksels neer. Cupcakes of iets dergelijks.

    Bezoek dat savonds komt zijn wel goede eters en dan maak ik bladerdeeghapjes.
     
  17. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als mensen aangekondigd komen is het koek, als ze onaangekondigd komen vaak niks. Heb standaard geen koek in huis want dan vreten we zelf altijd op Haha, dus haal het gewoon niet standaard.

    In het weekend schaal met hapjes
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh ja, onaangekondigd bezoek krijgt een boterham of een wortel :D
     
    Snoopy1979, manamana en fafa vinden dit leuk.
  19. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Ligt eraan wie er komt en op welke moment van de dag. Soms blijft het bij een (zelfgemaakt) stukje taart of koek en de andere keer haal ik chips en toastjes.
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Koekjes ofzo, soms chips, olijven enz.
     

Deel Deze Pagina