Wat zie ik? (Rare echo?)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Waldorfmama, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Hoi,
    Ik had de 13e een echo met 8w6d en ik blijf me maar zorgen maken. De VK zei niets raars hoor, dus ik heb niet direct een reden om me zorgen te maken..
    Maar de foto met de (door mij toegevoegde) pijltjes is welke ik mee heb gekregen van de VK en de andere maakte ik van het scherm.

    De foto die ik mee heb gekregen vind ik echt bizar. Bij het rode pijltje steekt iets uit/ langs (??) het hoofdje? En bij de gele pijl lijkt een gat te zitten..

    De andere foto is meer normaal, maar ik vind de verhoudingen van het lijf en hoofd raar ten opzichte van de echo's die ik heb van mijn zoons rond dezelfde tijd.

    Heeft iemand een verklaring voor wat dat bij de pijltjes kan zijn? En waarom lijkt het lijf zo fors vergeleken met het hoofdje. Ik zie allemaal echo's van deze termijn waarbij het hoofd duidelijk groter is..
    :(

    20210723_101350.jpg received_1677063399170386.jpeg
     
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Ik weet het eerlijk gezegd ook niet maar kan mij niet voorstellen dat het iets ergs is. Anders had de vk vast wel een opmerking gemaakt.

    Ik zou als ik jou was gewoon even bellen naar je vk en de situatie uitleggen. Misschien kan ze nog even meekijken naar je echo, desnoods mail je hem. Of nog beter: misschien kan je nog een keertje langskomen om even te spieken. Lijkt mij voor hen een kleine moeite en zo ben jij weer gerustgesteld. ;)
     
    Mississippi en Waldorfmama vinden dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Volgens mij is op dit termijn juist het hoofdje nog heel groot ten opzichte van het lijfje. Zo zag mijn echo er ook ongeveer uit rond de 8 weken. Maar als jij je toch zorgen maakt zou ik contact opnemen met je verloskundige.
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.700
    113
    Vrouw
    Ik vind het er niet heel gek uit zien en anders had de vk er echt wel wat van gezegd.
    Het hoofdje is nu nog groter dan het lijfje, en anders vragen of je volgende week nog een echo mag, dan zal het al veel meer een mensje zijn. Dat gat is ook net hoe de echo kop staat.

    Als je het toch niet vertrouwd gewoon de vk bellen.
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  5. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Hier was het toen ook nog meer een hamstertje dan een kindje. Zolang je verloskundige niks raars opmerkt zou ik me niet te veel zorgen maken
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  6. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties Ik ga volgende week voor nog een echo, hopelijk kan ik daarna weer rustig ademen.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Dit was mijn echo van de jongste rond dat termijn. Soort platgeslagen kikker :p
    [​IMG]
     
    Laraxx en Waldorfmama vinden dit leuk.
  8. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Ah ook niet echt een duidelijke echo nee. Ik had mijn echo vooral vergeleken met exemplaren op Google en daar zie je misschien ook wel vooral de mooie plaatjes.
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Dit was de mijne rond hetzelfde termijn als die van jou. Ook weinig van te maken en rare vorm (rechterkant is het hoofdje). Is nu een mooi duidelijk kindje ❤️

    85C3BD5C-A3D1-412F-B75A-94CE2A4ACB5F.jpeg
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ja de platgeslagen kikker is niet zo aantrekkelijk als voorbeeld voor een echo haha
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  11. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Dank je wel, zo fijn om te zien dit ❤️
    Haha nee, maar wel goed om te zien als je zelf twijfelt over je echo ;) Toont wel aan dat het niet altijd een perfect plaatje is op deze termijn!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  12. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Dank je wel ❤️ Is inderdaad ook nog niet zo gedefinieerd, goed om te zien!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Onze echo rond die termijn was ook gekkig! De kleine leek op een pokemon:roflmao: Catarpie. Op de onderste zie je dat met een beetje fantasie:D

    Als je je zorgen maakt, gewoon je vk even contacten! Maar neem aan dat als er iets is, ze dat wel benoemd zou hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Waldorfmama vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Eigenlijk lijkt die foto best op deze. Ook die ‘inham’ rechts en dat bij het hoofd.

    beetje wazige foto wel die van mij. Dit was bij 8+5

    Vandaag een echo van een heel druk bewegend kindje dat er voor nu perfect uit ziet. Vandaag 11+3 en dan zie je al zoveel meer vorm. Maakt heel groot verschil
    Laatste echo hiervoor was op 10 weken en dat is een wereld van verschil tov vandaag, laat staan tov 8+5
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  15. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Een echo zijn geluidsgolven die worden weerkaatst door je lijf en daardoor zichtbaar worden. Als die golven al door iets anders worden terug gekaatst dan kun je dat wat er achter zit niet zien. Zo kunnen er rare vormen zichtbaar worden terwijl die er in het echt anders uit hadden gezien
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  16. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Haha ik ben niet zo thuis in Pokemon, maar ik snap wel wat je bedoelt ;)
    Ik zie bij jouw echo ook niet superduidelijk handjes zoals je online wel ziet. Maar het zal wel goed komen dus :thumup:
     
  17. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    O die lijkt inderdaad veel, zelfs het "uitsteeksel" bovenaan bij het hoofd. Ik hoop echt dat ik volgende week zelf ook een betere echo heb. Kan niet wachten :roflmao:
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Met 8-9 weken zie je vaak nog geen handjes op een echo ;)
    Wel zie je vaak "stompjes" op de plekken van de armen en benen, zoals bij jou ook duidelijk te zien is :).
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  19. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Dat bedoelde ik ook eigenlijk, de aanzet tot ledematen in feite :p Ook die vond ik raar op mijn echo.. Maar misschien zoek ik ook wel te erg naar iets dat mijn onbestemde gevoel kan verklaren?
     
  20. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik had een echo met 7+3 en toen grapte mijn man kijk we krijgen een hond:roflmao::roflmao::roflmao:de derde foto is met 9+1 en zie je gewoon een normaal kindje
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Waldorfmama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina