Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Hebben jullie manieren om bepaalde dingen in en om het huis makkelijker te maken?
    Zelf heb ik er helaas niet zo veel, dus ik hoop hier inspiratie op te doen :)

    Op het forum heb ik bijvoorbeeld ooit eens gelezen dat iemand voor ieder gezinslid een eigen kleur handdoeken had, zodat je dus altijd weet welke handdoek van jou is. Zodra wij onze handdoeken moeten vervangen, gaan we hier ook mee beginnen :)
    Het enige wat ik zelf kan bedenken, is dat ik pas gewassen handdoeken/washandjes/e.d. altijd onderop leg, zodat alles wel evenveel gebruikt wordt en evenveel slijt.
     
    GossipGirlxoxo, Marsepein en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mij lijkt dat dus weer niet handig met de was. Maar hier gaat een handdoek meteen in de was na gebruik dus okk niet nodig om te onthouden welke van wie is..

    Uhmmm ik weet vast wel handigheidjes maar kan er zo niet opkomen. Whahhaa
     
    marina kl, Paardenbloem en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Mij lijkt dat van die handdoeken juist ook onhandig. Nog meer verschillende wassen. :oops: Hier gaan de handdoeken ook na 1 keer gebruiken gewoon in de was.
     
    Paardenbloem en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Grappig dat jullie dat dan weer onhandig lijkt.
    Wij hebben nu allemaal verschillend gekleurde handdoeken, dat scheelt misschien :)
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    #5 Adje, 4 jun 2020
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
    Mijn puberdochters hebben hun eigen wasmand op de kamer. Ze kregen het niet voor elkaar om naar de wasmand op de zolder te lopen, maar dit lukt ze dus wel.
    Nu moet ik alsnog hun kamer langs als ik een was ga draaien, maar het ligt iig niet meer op de grond (dan werd het ook niet gewassen trouwens) en zo kan ik de was ook beter bijhouden, zonder dat er onverwacht een lading bij komt.

    En mijn beste handigheidje: ik laat mijn dochters zelf hun bed verschonen. Ik leg schoon beddengoed voor ze klaar en zij halen af en dekken het bed schoon op. Ik hoef het dan alleen nog maar te wassen. Scheelt toch drie bedden doen :roflmao:
     
    Vero0504, marina kl, Shawarma en 12 anderen vinden dit leuk.
  6. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Nu we het toch over was-handigheidjes hebben... ik gebruik van die klapkratten als wasmand, om de natte was bijv naar het wasrek te tillen, droge was in te verzamelen en gevouwen was weer mee naar boven te nemen. Na gebruik klap ik ze in en schuif ze naast de wasmachine. Zoveel handiger en minder lomp dan die grote kuipwasmanden. Vind ik dan hè ;)
     
    Vero0504, mariska165, Jackie87 en 24 anderen vinden dit leuk.
  7. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    @siets dat is ook handig ja :)
    Ik heb een wasmand op pootjes die standaard naast het droogrek staat. Daar kieper ik de was uit de reguliere wasmand in, zodat ik niet met degene met pootjes hoef te lopen en dan continu de pootjes in en uit hoef te klappen :oops:
     
  8. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.552
    6.246
    113
    Dat is idd heel handig.
    Ik heb 4 wasmanden, voor lichte kleur, donkere kleur, wit en 60graden was.
    Als de mand vol is is de wasmachine ook vol.
     
    Gewooniemand en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  9. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Restjes eten die ik in wil vriezen doe ik tegenwoordig vaak in van die zipzakjes ipv in een bakje. Zo past er veel meer in de vriezer. En daarnaast is het duidelijker te zien wat er in zit of schrijf ik datum en inhoud met stift op het zakje.
     
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Maar wanneer gebruik je een handdoek 2 keer dan?

    Ik heb juist een tijd geleden alleen nog maar witte handdoeken en washandjes aangeschaft omdat het me irriteerde dat er anders altijd wel van een kleur natte handdoeken bleven hangen. Witte was doe ik gewoon wat vaker en dan zijn meteen alle handdoeken weer weggewerkt.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Verder, een schoonmaakster nemen:D
    Omdat ik zelf niet zo handig ben:rolleyes:
     
    Vero0504, marina kl, Nightingale en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik leg de gevouwen pyjama broeken van mijn kids tussen de bijbehorende pyjama shirt. Dan heb ik altijd de setjes bij elkaar. Opgevouwen dekbedhoes doe ik in de kussensloop.
     
    Gewooniemand, Aapje16, dreumesje en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Eigenlijk altijd als ik gewoon thuis douche, dan hang ik hem na gebruik over de radiator en dan gebruik ik hem later nog een keer.
    Ik vind het wel bijzonder dat jullie dat bijzonder vinden eerlijk gezegd :) Na het douchen ben ik toch schoon, dus kan ik hem best nog eens gebruiken.
     
    Minoesje, Jackie87, Madelie en 28 anderen vinden dit leuk.
  14. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik bedoel het niet vervelend hoor;)
    Maar voor mij voelt het niet fris om iets waar ik al een keer mijn billen mee afgedroogd heb, de volgende keer weer te gebruiken voor mijn gezicht bij wijze van spreken:|
     
    marina kl, Gewooniemand, Felice en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik vatte het ook niet vervelend op :) meer verbaasd
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Doe ik ook. Of soms een schone boodschappentas, zo'n shopper van AH of Ikea ofzo
     
    2littlemonkeys en Nummer4 vinden dit leuk.
  17. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Ik voel een (terugkerend) topic aankomen:
    Hoe vaak gebruik jij je handdoek? :D
     
    Shay25, Vero0504, Gewooniemand en 19 anderen vinden dit leuk.
  18. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.555
    3.594
    113
    Alsjeblieft niet zeg..
     
  19. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Niet iets wat ik zelf doe; maar mijn oma legt op haar keukenkasten/andere hoge kasten een opengevouwen stuk krant (die je dus niet ziet liggen) waar het stof dan op komt te liggen.
    Eens per twee weken vervangt ze het. Hoeft ze geen capriolen uit halen om de bovenkanten schoon te maken.
     
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.552
    6.246
    113
    Ik gooi alle handdoeken/washandjes gewoon bij elkaar. Gekleurde was was ik ook niet elke kleur apart, dus handdoeken ook niet. Daarbij vind ik het ook niet zo erg als een handdoek verkleurd. (Bij witte wel maar die heb ik niet.)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina