Mijn dochter van 22 maanden gaat 1 dag per week naar het kinderdagverblijf. Ze gaat hier al naartoe sinds ze drie maanden was. Vanwege inkrimping heeft ze in een half jaar tijd drie vaste leidster zien gaan. Het is altijd heel goed gegaan alleen de laatste tijd gaat ze er niet meer met plezier naar toe. Het afscheid is altijd een drama en de laatste tijd krijg ik vaak te horen dat ze het moeilijk heeft op de groep. Veel huilen en hangerig zijn bij haar leidster. Terwijl ze altijd zo vrolijk is en gezellig. Thuis en bij opa en oma krijgt ze alleen een speen en haar knuffel als ze op bed ligt dit gaat ook altijd prima maar bij het kinderdagverblijf krijgt ze die steeds vaker overdag. Ik vind het vreselijk om haar achter te laten, het gaat zo aan mijn hart. Vanwege de vele wisselingen hebben we zowiezo besloten om naar een ander kinderdagverblijf te gaan. Opzegtermijn is twee maanden dit is haar laatste maand daar. Maar goed wat als ze het daar ook heeft, ik voel me zo slecht om haar achter te laten.
Lastig he. Ook onze ochter had de laatste tijd steeds wisselende leidsters. Daarom de keuze gemaakt over te stappen had er geen goed gevoel meer bij. Het nieuwe kinderdagverblijf is natuurlijk nieuw voor haar en ze s vandaag vor et eerst gaan wennen....met traantjes toen we weg waren owow wat voel ik me dan een slechte mama. Hopelijk gaat het steeds beter! Niet dat je wat aan mn verhaal hebt maar het is dus wel herkenbaar!
Ja ik weet precies hoe je je moet voelen. Het gaat zo aan je hart! Ik heb zeker wel wat aan jou verhaal, het is fijn om begrepen te worden. Ik ben benieuwd hoe het met jou dochter gaat, hopelijk is de overstap een goede beslissing en gaat ze plezier maken. Mijn dochter mag binnenkort ook gaan wennen, ik vind het heel spannend en ben best wel onzeker over deze beslissing. Ze gaat tenslotte toch naar een compleet nieuwe omgeving en nieuwe mensen.
Ja vooral omdat ze hiervoor nooit huilde...altijd zwaaien en lachen. Maar het is ook niet niks zo'n nieuwe omgeving en mensen. Ik twijfelde heel erg maar ze boden ons 2 maanden (opzegtermijn) gratis aan en toen was ik snel om. Ze is ook niet meer teruggegaan naar de oude. Spannend he...komt vast goed! Ik zie dat je er straks 2 hebt dus 2x spanning...je wilt toch dat je kids ergens zijn en met eengoed gevoel erbij.
Ja precies zo was het bij mijn dochter ook maar nadat de leidsters zijn weggegaan waarmee ze een hele goede klik had is ze het niet meer leuk gaan vinden. Hopelijk helpt een andere plek. Het is heel spannend ja en inderdaad ook voor brusje straks..
is de leiding weggegaan als in andere baan/ ontslagen? of naar een andere groep. je zou er namelijk ook voor kunnen kiezen, om haar dan naar een andere groep over te laten plaatsen, waar een van ''haar'' leidsters heen is gegaan, dan naar een compleet nieuw kinderdagverblijf. Dat lijkt me namelijk ook erg moeilijk. wel vervelend dat je dochter zo verdrietig is op de kinderdagverblijf, ik snap dan wel dat ze troost vind bij haar knuffel en haar speen. wellicht is het even een periode waar ze doorheen moet. Hoop dat een nieuwe omgeving haar helpt. wat zegt de leiding ervan? proberen ze haar wel af te leiden en even wat meer aandacht te geven? hoe gaat de leiding om met het afscheid nemen van mama?
Ze zit op een kleinschalig kinderdagverblijf. Door de bezuinigingen zijn er een helehoop kindjes weggegaan. De vaste leidsters zijn ontslagen of naar een andere dag gegaan. Ik zit daar op de vrijdag en dat is al de rustigste dag daardoor zijn ook alle kindjes die er nog over zijn samen gegaan. Ze proberen haar zoveel mogelijk af te leiden met het afscheid. Ik heb het idee dat ze het te verwarrend vind alle veranderingen. Het is ook een super moeilijke beslissing geweest om haar daar weg te halen. Maar toch na lang nadenken hebben we toch besloten om naar een andere omgeving te gaan. Hopelijk gaat ze hier weer plezier maken zoals ze dat eerst ook deed.
Ik hoop voor je dat het gaat werken, helaas is het overal wel hetzelfde kwa bezuinigingen, ik merk het bij ons ook, en wij zijn niet kleinschalig.