Wat zou het kunnen zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EveH, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Hoi iedereen!

    Mijn lieve baby is nu bijna 4 maanden oud. Vanaf het begin af aan heeft ze al last gehad van (wat lijkt op) darmkrampjes. Het gaat de hele dag met regelmaat door, maar vooral als ze ligt en ‘s nachts. Ze duikt dan in een, gezicht vertrekt helemaal, beentjes trekt ze in en ze gaat met haar hoofd heen en weer bewegen. Als het te lang duurt dan moet ze huilen. Soms komen er scheetjes maar vaak ook niet.
    Ik hoor haar buikje heel erg rommelen en als ik mijn hand op haar buikje leg voelt het alsof er vuurwerk daarbinnen af gaat. Ook is ze onrustig aan de borst. Ze wilt graag drinken maar komt met een paar min eraf, begint te huilen, wilt er weer aan, om vervolgens na twee seconden weer eraf te komen. Dit Onrustige drinken is alleen niet altijd even erg en ze heeft dit ook pas sinds een week of 8.
    Doordat ze steeds zo oncomfortabel is slaapt ze slecht zelf en wilt ze continue sabbelen aan mijn borst voor comfort. Ze neemt geen speen. Dit resulteert dat ik dus bij haar moet zijn als ze slaapt anders slaapt ze helemaal niet. Als ze dan eindelijk wel goed slaapt dan wordt ze weer wakker van de krampjes.
    Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik dacht eerst dat dit kwam omdat haar darmsysteem nog niet volwassen genoeg was en dit werd mij ook continue verteld, maar nu duurt het wel erg lang en het lijkt ook wel erger te worden.
    Ik probeer haar in het droomritme te krijgen maar dit gaat dus erg lastig door de krampjes.

    Heel erg bedankt!
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Kan het zijn dat zij ergens allergisch voor is?
     
  3. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Denk eventueel ook aan een allergie. Heeft ze nog andere symptomen zoals eczeem, groene poepluiers of veel last van de luchtwegen
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit doet me ook wel denken aan reflux. Het onrustige drinken en daarna lastig slapen.
     
  5. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Hier zit ik inderdaad ook al zwaar aan te denken. Zou het misschien koemelk kunnen zijn? Maar dan lees ik weer op het internet dat ze dan wel echt ziek kunnen zijn en heel veel huilen en dat doet ze niet. Ze heeft verder geen eczeem of last van de luchtwegen. Wel heeft ze sinds ongeveer 2 week wat groen achtige met slijm poepluiers
     
  6. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    De dokter dacht hier ook aan en we hebben toen gaviscon voor 1.5 week geprobeerd en nu een week omoprazol alleen dit heeft nog geen verschil gemaakt zou ze van reflux ook dat rommelende buikje krijgen?
     
  7. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    We hebben vannacht weer een slechte nacht gehad. Om het uur wordt ze wakker met krampjes en dat duurde soms we een uur voordat het over was. Ze moest dit keer wel veel scheetjes laten. Ik ga vandaag weer de dokter bellen
     
  8. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier wel reactie op koemelk. De eerste 3 maanden waren ok. Pas toen hij de vierde maand inging werd het erger. S nachts ook steeds wakker door scheetjes. Soort van friemelen met zijn heupen om ze eruit te krijgen. Groene poep, eczeem, wallen onder de ogen, huid open krabben. Hij heeft het niet extreem. Ik zit in een fb groep ivm koemelk allergie en er zijn daar baby's die het veel erger hebben.

    Dat gezegd zijnde ben ik ongeveer 3 weken terug begonnen met alles van koemelk(en ei) weg te laten. En hij is al beter s nachts. Maandag heeft hij iets met soja gegeten en de voorbije nachten waren ook weer mis. Veel scheten, een krijsende baby. Dus dat laten we ook maar staan.

    Gelukkig is het vegan assortiment de laatste jaren gegroeid en staan er veel recepten online (helaas is er veel bloem gehamsterd en kan dus aan geen bakbloem geraken)
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mijn dochter hebben medicijnen tegen reflux nooit geholpen helaas en ze had het echt heel heftig. Ze had geen koemelkallergie. Dus het kan alsnog reflux zijn of een combinatie.
     
  10. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Ooh dat is wel apart dat hij dat dan heeft opgebouwd dus. Ik heb zelf een hele tijd koemelk vrij gegeten omdat ik een tijd geleden ook opeens erg veel last van een opgeblazen buik etc kreeg. Werd gelijk een stuk beter dus misschien heeft zij dit ook gewoon. Het is in ieder geval wel fijn om te lezen dat jullie hier ook aan denken en ik dus niet helemaal gek ben dat dit niet echt normaal is haha.
    gelukkig gaat het met jouw kleine al een stuk beter! Klinkt heel heftig. Sneu voor die kleintjes en je moet je vast behoorlijk moedeloos hebben gevoeld.
     
  11. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Jeetje. Hoe zijn jullie hier mee omgegaan en wanneer is het beter geworden?
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het was heel heftig, veel huilen, ontroostbaar en slecht drinken op het eind. Uiteindelijk is ze zelf gestopt met drinken (ze heeft ook een week koorts gehad) en heeft ze een half jaar een sonde gehad. Was best heftig maar we kregen er een blije baby voor terug, haar eerste echte lach was in het ziekenhuis, toen ze bijna 12 weken was. Na een half jaar kon ze weer eten en uit een gewone beker drinken en kon de sonde eruit. We hebben geluk gehad (en heel veel geduld) dat dat allemaal zo goed is gegaan.
     
  13. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Gisteren weer gesprek gehad met de dokter maar nier onze eigen dokter. Deze zei dat het bij de leeftijd hoort en dat het na een aantal weken beter moet gaan. Heeft ons weer 1 of andere druppels gegeven die we al eerder hebben geprobeerd. Net opgehaald bij de apotheek toen ik daar achter kwam.. niet blij mee dus. ik denk dat ik minstens 2/3 weken ga proberen geen koemelk te nemen en kijken hoe dat gaat want ik vraag me af of het bij de leeftijd hoort.
     
  14. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Wow wat een verhaal. Heeft ze er verder niks aan over gehouden, niet achtergebleven met de groei oid? Wat goed zeg van jullie!
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee niets aan overgehouden, ze kreeg ook altijd genoeg voeding en ze heeft daarna altijd goed gegeten. Is nu alweer 10 jaar :)

    Ik hoop dat jullie kleine snel minder huilt! Inderdaad dingen zelf proberen als je met een arts niet verder komt.
     
  16. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Mijn zoontje( bijna 8 maandjes) heeft zo'n beetje hetzelfde als jouw dochtertje. Al heeft mijn zoontje er ook eczeem bij. Vooral de nachten zijn verschrikkelijk, elk uur wakker en maar huilen! Zoveel onrust en ook met drinken.
    Nu vermoedde ik al allergieën vanwege de eczeem en de onrustige darmen. Hij had namelijk ook 24/7 scheetjes, en stinken dat ze deden.

    Ik ben bij een orthomoleculaire arts geweest en die heeft wat metingen gedaan. Hier kwamen 4 intoleranties uit plus nog wat onbalansen.
    Hij is namelijk intolerant voor melk van de koe, gluten ( achter deze 2 was ik zelf al gekomen) varkensvlees en suikers.
    Nu dus deze dingen 100% geëlimineerd uit mijn dieet en zijn eczeem is weg en de nachten worden langzaam aan steeds een beetje rustiger. En dan ben ik pas sinds woensdag bezig!
    Het zou dus heel goed allergie of gevoeligheid voor bepaalde dingen kunnen zijn.

    Hopelijk heb je hier wat aan. Het is zo zwaar maar vooral ook zo zielig om te zien dat je kleintje zoveel pijn heeft!
     
    EveH en S2909 vinden dit leuk.
  17. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Bij mij precies hetzelfde, alleen pas 6 weken. Ook hier zeggen ze leeftijd of reflux. Misschien allergie. Morgen beginnen met masgzuurremmers kijken of dat helpt. Ik ben bekaf na 5 dagen huilen.
     
  18. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Aah jeetje dat is heftig vier intoleranties! Maar wat goed dat het nu al zoveel beter gaat. Wat een opluchting. We zitten op het moment in Engeland, en hier zijn ze echt niet op hetzelfde niveau met dit soort dingen. Als ik terug ben in Nederland, en het probleem is er nog steeds, dan wil ik zeker ook naar een alternatief onderzoek. Mag ik vragen naar welke arts je bent geweest?
     
  19. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    ik hoop heel erg dat de maagzuurremmers helpen! Op een gegeven moment is het gewoon niet meer te doen
     
  20. EveH

    EveH Actief lid

    10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Even een update. Ik heb met een lactatie deskundige gebeld en die heeft sterk het vermoeden dat het komt omdat ze niet goed aanhapt aan de borst. Ze drinkt te oppervlakkig waardoor ze niet goed vacuüm kan houden en hierdoor veel lucht binnen krijgt. Ook kan ze hierdoor niet goed de melk eruit krijgen. Het eerste beetje melk is nog makkelijk maar zodra de vettige melk komt dan gaat het lastiger. De vrouw denkt dat ze hierdoor erg gefrustreerd raakt en ook honger blijft houden waardoor ze dus vaak komt voor voeding. Door de lucht krijgt ze weer krampjes en wordt ze wakker, waardoor ze weer aan de borst wilt en meer lucht binnen krijgt.

    ik denk dat ze wel een erg goed punt heeft dus ik ga heel hard proberen om haar beter te aanleggen. Kijken wat er gebeurd..
     

Deel Deze Pagina