Heb ik PCO?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleur76, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Ik had al een paar keer de term PCO gelezen, maar wist niet wat dat betekende.
    Toen ben ik eens gaan googelen en las dat je dan o.a. cystes op je eierstokken kan hebben. Ik weet niet of ik die heb hoor, ben nog niet onderzocht.
    Maar ik las ook dat je PCO heb als je een teveel aan mannelijke hormonen heb en overbeharing. En dat heb ik wel.

    Ik ben daar toen ik 17 was op onderzocht. Nou weet ik niet precies in wat voor mate ik teveel aan mannelijke hormonen heb en overbeharing (ik vind het opzich meevallen mijn overbeharing) en of dat het zwanger worden bemoeilijkt, maar ik schrik er wel van. Het zal toch niet.

    ben nu al 8 weken overtijd, mijn cyclus is nu 84 dagen, maak me toch wel een beetje zorgen.
    wat denken jullie?

    Huisarts is nu op vakantie, maar als ik in sept nog nie ongesteld ben moest ik weer langskomen. Heb het wel gezegd van die mannelijke hormonen, maar daar zei ze niet veel op.
     
  2. hoi meis,
    het zou kunnen dat je pco hebt. maar het kan natuurlijk ook nog ontpillen zijn... maar als het je niet lekker zit gewoon gaan, ik ben pas in ronde 4 naar de ha gegaan (was toen al wel half jaar verder) e er is nu bij mij uitgekomen dat ik pco heb.
    en tussen de tijd van constatering en de tijd dat je je cyclud op orde hebt zit ook nog een tijd. bij mij is dat nog steeds niet...
    gewoon naar ha gaan als je twijfelt!
    succes rensie
     
  3. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Volgens mij komt het overbeharing enzo vooral vaak voor bij vrouwen met overgewicht. Tenminste dit vertelde mijn gyn vanmorgen.
     
  4. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    ik heb geen overgewicht, heb een normaal gewicht.

    heb toen ik 17 was allerlei onderzoeken gehad en hier uit is gebleken dat ik een iets teveel aan mannelijk hormoon heb vandaar de overbeharing.
    dat heb ik dus al vanaf dat ik in de pubertijd zit, dat ik meer haargroei heb dan andere meides.

    vandaar ook de diane pil die daar oa voor is.
     
  5. gerlinde1

    gerlinde1 Bekend lid

    17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hi Fleur,

    Vervelend voor je dat je in zo'n onzekere fase zit.

    De meeste vrouwen met PCO hebben inderdaad een hoger Testosteron gehalte en hierdoor meer beharing en vaak acne. Ook komt PCO vaker voor bij vrouwen met overgewicht.

    Het klinkt rot maar 8 weken geen menstruatie komt wel vaker voor na het stoppen met de pil. Hier zal je huisarts denk ik ook nog geen actie op gaan onderenemen. Bij mij duurde het 6 maanden (geen menstruatie) voordat ik een verwijzing kreeg voor de gyn.

    PCO is wel makkelijk te diagnosticeren door bloedonderzoek en een echo. Bij PCO zijn er heel veel eiblaasjes te zien in je eierstokken, ze noemen dit ook wel de kralenkrans.

    Veel sterkte de komende tijd!

    Dag dag
     
  6. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hoi fleur,

    Ikzelf heb ook teveel manlijke hormonen, heb ook iets meer overbeharing, wat lagere stem dan normale vrouwen en wat meer mannentrekjes...

    Ik ben er ook op onderzocht op mijn 17e samen met meerdere hormoonkwesties, en toen werd er tegen mij gezegd dat ik niet minder vruchtbaar zou zijn als zonder.

    In principe hoeft dat dus geen rol te spelen, wat wel kan is dat als je echt veel testeron(1op de 10.000 vrouwens, dacht ik) aanmaakt, het je oestrogeen overheerst wat kan betekenen dat het je eisprong onderdrukt.

    Dat is wat tegen mij toendertijd is verteld, dus voor de zekerheid zou jij je daar alsnog op laten testen als het niet lukt, maar als ik dit zo lees denk ik ook dat je cyclus nog wat in de war is doordat je net met de pil bent gestopt...

    Veel liefs Marieke
     
  7. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland

    ik hoop dat het het laatste is.
    je gaat je stiekum toch wat zorgen maken omdat het zolang duurt, en je leest van alles op dat internet waardoor er van alles door je hoofd gaat.
    Ik kan me niet meer herinneren of de gynecoloog iets gezegd heeft of ik minder vruchtbaar zou zijn of niet tis al 14 jaar geleden.

    Ik mocht in iedere geval in sept terugkomen bij de huisarts en dan zal ik het nogmaals melden.

    in iedere geval bedankt voor je berichtje.

    grtjes
    Fleur
     
  8. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    hoi,

    ik weet wel dat 8 weken geen menstruatie na stoppen van de pil wel vaker voorkomt, maar als je dan iets leest over teveel manelijk hormoon enzo, ga je je toch van alles in je hoofd halen.

    In sept mag ik in iedere geval terug naar de huisarts en dan zal ik het nogmaals melden.

    thanx voor je berichie.

    fleur
     
  9. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    hoi,

    ik weet wel dat 8 weken geen menstruatie na stoppen van de pil wel vaker voorkomt, maar als je dan iets leest over teveel manelijk hormoon enzo, ga je je toch van alles in je hoofd halen.

    In sept mag ik in iedere geval terug naar de huisarts en dan zal ik het nogmaals melden.

    thanx voor je berichie.

    fleur
     

Deel Deze Pagina