Wat zou je anders doen bij een tweede na keizersnede en in kraamtijd?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1986CHANTAL, 12 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Over een paar weken krijg ik een geplande ks van onze tweede. Zijn er dingen die jij nu anders zou willen tov je eerste keizersnede en zkh periode?

    En tijdens de kraamtijd?

    Liefs,
    Chantal
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier geen keizersnede gehad maar wat ik bij m'n 2e anders zou doen is geen bezoek in de avond.
    Je eerste moet er waarschijnlijk aan wennen en dan ben je zelf gaar na een hele dag en dan moet je nog ff, je kan natuurlijk naar je bed gaan maar zelf doe ik dat dan niet zo snel.
     
    1986CHANTAL vindt dit leuk.
  3. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Ik zou bij een tweede keizersnede van te voren bij de thuiszorgwinkel een papegaai etc regelen om makkelijker uit bed te komen de eerste dagen thuis. Vond de overgang van twee dagen ziekenhuis met alle voorzieningen naar thuis met nul voorzieningen eventjes heel erg pittig tot het fysiek wat beter ging qua bewegelijkheid.

    In het ziekenhuis zelf werd overigens heel goed voor ons gezorgd: geen klachten en zou niet weten wat echt anders te doen. Zou alleen je kindje bij je houden in bed zoveel mogelijk. Als je kindje huilt in het wiegje naast je en je kunt er de eerste 24 uur helemaal niet zelf bij komen om op te pakken en te troosten dan is dat heel frustrerend vond ik. Bellen, wachten op hulp. En je kindje maar huilen.
     
  4. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Ik had van te voren een douche/postoel in huis gehaald.
    Ik had erge bekken klachten en bij douchen thuis na de ks was dat erg fijn .
     

Deel Deze Pagina