Wat zou jij anders doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Noppes, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noppes

    Noppes Actief lid

    31 aug 2018
    132
    120
    43
    Vrouw
    Als je een aantal dingen in je leven van vroeger zou mogen veranderen??

    Ik zou mij niet meer voor 100% geven voor een "vriendin" waarvan je denkt die altijd te kunnen vertrouwen, maar achteraf een trap na krijgt, ipv te zorgen dat het goedkomt.

    Langer thuis bij mijn ouders blijven wonen en doorleren ipv werken.

    En sommige exen gum ik ook liever uit:D:D
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Maar 1 ding en dat is flink sparen :thumup: Zou het nu wat makkelijker zijn.
     
    Friesin, ansje1982 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dit geld voor mij ook wel ja. Zoveel onnodig geld uitgegeven dat nu echt wel van pas zou komen
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja ik had iets heel anders gestudeerd. Mijn gevoel gevolgd van wat ik eigenlijk wilde.
     
  5. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Meer schijt hebben aan de mening van anderen. Wat kon ik er vroeger onzeker van worden. Nu gelukkig steeds minder.
     
    PenK en RoIn vinden dit leuk.
  6. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Inderdaad sommige exen uitgummen :roflmao:

    En wat anders gaan studeren.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  7. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik zou niet zoveel geld geleend hebben van DUO/IB tijdens mijn hbo-studie. Kan er de komende 10 jaar nog mooi iedere maand met liefde (not) aan terugdenken (terugbetalen)waardoor ik niet minder dan 3,5 dag kan gaan werken.

    En misschien ook wel wat anders gestudeerd. Ik heb maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan en mede door de crisis is het me nooit gelukt om een baan daarin te vinden. Dus nu betaal ik die studielening af met een mbo-salaris.

    En verder...ik zou wel willen dat ik meer gereisd had, meer van de wereld had gezien. Toen ik rond de 20 was gingen mensen om me heen op vakantie naar Renesse of hooguit Lloret de Mar, en als je heel gek wilde doen naar Rhodos. Nu zie ik op mijn werk dagelijks jongeren die naar Thailand, Indonesië, Cuba etc reizen. Inmiddels heb ik vaste lasten, een baan en een gezin en kan ik minder makkelijk (alles kan) op de bonnefooi een maand of 3 naar Azië.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  8. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik zou niets veranderen. Denk dat hoe mijn leven er nu uit ziet te danken is aan alle keuzes die ik vroeger gemaakt heb. Als we niet verhuisd waren had ik mijn vriend nooit leren kennen. Als ik niet 2x aan de verkeerde studie was begonnen, maar meteen aan de “goede”, dan had ik hem nooit afgemaakt omdat het te zwaar voor me zou zijn geweest op jongere leeftijd. Ben erg tevreden met mijn leven nu! Ook foute keuzes hebben daaraan bijgedragen.
     
    maviju, spruitje80, PenK en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik had iets minder serieus willen zijn op de middelbare en iets meer willen genieten.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou liever hebben doorgestudeerd en iets later aan kinderen zijn begonnen.
    Verder zou ik sommige ondoordachte acties ook liever anders hebben gedaan.
     
  11. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik zou op school aan de bel getrokken hebben over mijn situatie. Misschien had ik dan wel het gymnasium af kunnen maken en kunnen studeren. Ik had zo graag architectuur gestudeerd, of psychologie. Dat is eigenlijk het enige waar ik echt spijt van heb, dat ik geen hulp heb gevraagd en alles maar een beetje heb laten gebeuren.

    Misschien moet ik maar alsnog gaan studeren.
     
    Whysteria, Kolibrie2 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Alle keuzes hebben mij toch gemaakt wie ik nu ben. En ik ben heel blij met wie ik ni ben.

    Ik ben veel te lang bij mijn ex geweest, liet alles door hem bepalen.
    Maar zonder hem was mijn zoon er niet geweest. Waar ik zo super veel van hou en ik nooit had willen missen.
     
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Exact hetzelfde hier. Ik heb naar alle adviezen van anderen en praktische overwegingen geluisterd i.p.v. te doen wat echt bij me past. Overweeg nu wel alsnog iets anders te gaan studeren maar het was zoveel makkelijker geweest als ik dat toen gedaan had.

    Verder had ik ook wel wat harder gespaard als ik wist hoe duur het leven is met hypotheek en andere vaste kosten die je als gezin hebt.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    #14 DQueen, 18 jun 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2019
    Ik had niet zo jong al een vaste relatie begonnen maar had nog een aantal jaar doorgefeest en zeker nog een paar keer als vrijgezel met vriendinnen op vakantie gegaan.

    Ik had tegen een bepaald iemand eerlijk mijn gevoel uitgesproken ipv actie reactie te spelen en telkens een stapje verder te gaan in mijn "wraakacties".

    Ik had wat minder met jan en alleman gezoent tijdens het uitgaan op jonge leeftijd (14 jaar) genoot van de aandacht en het gevoel beter op de markt te liggen dan vriendinnen en had elk weekend wel 2 of 3 verschillende zoen scharrels, vaak vreemden. Eigenlijk was ik gewoon een sloerie, ben dolblij dat ik dan wel weer preuts genoeg was om het alleen bij tongzoenen te houden.

    En dat ik de HBO opleiding MER (manangement, economie en recht) ben gaan doen en niet naar mijn ouders heb geluisterd die wilden graag dat ik naar een prive school ging voor de opleiding tot Makelaar. Had me nu ik volwassen ben wel erg leuk geleken.
     
    spruitje80 en RoIn vinden dit leuk.
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Lastige vraag dit.
    Er zijn wel een aantal grote dingen die ik graag over had willen slaan. Maar zonder veel van die gebeurtenissen, waren een aantal dingen die nu nog belangrijk voor me zijn ook niet gebeurd.

    Ik denk dat ik dan zou kiezen voor bepaalde personen niet vertrouwen. En me niet zo op m’n kop laten zitten door andere personen.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Was het maar zo makkelijk dat je delen uit kon gummen, dan was ik even langs de groothandel gegaan.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Niks. Alles in mijn leven heeft geleid tot waar ik nu ben en ben best tevreden zo. Misschien zijn er dingen die slim/minder slim zijn geweest, maar daar leer je ook veel van.
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Ik had wel iets minder ‘veilige’ keuzes willen maken: zo heb ik afgezien van een bepaalde studie, omdat ik daarvoor naar de andere kant van het land had moeten verhuizen en heb ik bewust niet meegedaan aan bepaalde uitwisselingsprojecten tijdens mijn studie, omdat ik niet zo lang van huis wilde zijn. Ongelofelijk stom, vind ik achteraf, want het had natuurlijk een geweldige ervaring geweest om een tijd in het buitenland te wonen, maar op dat moment durfde ik die stap niet te zetten.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Doorleren op het hbo.
    Verder weet ik eigenlijk niks haha
     
  20. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Dan zou ik niet naar de huisarts geluisterd hebben en wel de opleiding gedaan hebben die ik wilde doen. Hij dacht dat ik het werk lichamelijk niet aan zou kunnen.
    En mijn ouders wilden dat ik zijn advies opvolgde, had ik maar niet geluisterd.
     

Deel Deze Pagina