Naar het strand, zon en zee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angelique05, 13 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wij hebben een zoontje van bijna 5 maanden oud.
    Nu het mooie weer er weer aankomt, willen wij graag naar het strand of zwembad.
    Kan iemand mij misschien vertellen of ze ervaring hebben om met de baby naar het strand te gaan, hoe gaat dat, ik weet dat de baby in de schaduw moet, maar hoe zit dat met de zee en gewoon de warmte van buiten....
    hoe lang blijven jullie op het strand???
    Ik hoop dat jullie ons wat tips kunnen geven.
    Alvast bedankt.
    Groetjes angelique en klaas en joey

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    wij nemen het campingbedje mee met een hor erover.
    In de schaduw en goed insmeren met minimaal factor 50.
    Hoelang we blijven is wisselend, ligt eraan hoe Tess het volhoud.

3. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat je een baby van 5 maanden daar geen plezier mee doet, maar ieder kindje is natuurlijk anders. De zee in hoef je zeker niet te doen, dat is veel te koud voor zo'n kleintje.
    Zet hem een zonnehoedje op en smeer hem goed in! En hoe lang je blijft kan je het beste zelf bepalen natuurlijk, dat ligt aan je kindje.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor een kindje van 5 maanden is het strand leuk maar hou er rekening mee dat je kindje het misschien niets vindt (geluiden, wind, warmte etc). Smeer hem heel goed (factor 50) in en hou hem helemaal in de schaduw. Vergeet hem niet af en toe extra in te smeren. Probeer het hoofd bedekt te houden en laat hem extra drinken.
    Als je kindje het leuk vindt en bijvoorbeeld ook lekker kan slapen dan kun je vrij lang blijven, zo niet? Boel inpakken en weer naar huis gaan.
    De zee in gaan vinden sommige kindjes erg leuk maar hou er rekening mee dat zee water erg koud is en dat je kindje heel snel afkoelt. Heel even dus. Laat hem niet warm worden in de zon, hou 'm altijd UIT de zon! Gewoon na het zwemmen lekker in een badcape of handdoek en droge kleding aantrekken.

Probeer je kindje ook wat kleertje aan te laten hebben (natuurlijk niet teveel). Kleding beschermt vrij goed tegen de zon maar vergeet niet onder de kleertje ook te smeren

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Ik ben inmiddels al 5x naar het strand geweest met mijn zoontje en hij is nu 3,5 maand.
    Of hij nu thuis in de tuin ligt of op het strand, dat maakt voor hem niets uit.
    Ik smeer hem helemaal in met factor 50 en laat hem alleen maar onder de parasol. De kinderwagen zet ik er ook onder en daar slaapt hij dan ook in.
    Dat gaat hartstikke goed!

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Geen ervaring met strand, maar wel lange dagen buiten in de warmte/zon.
    Ik smeer Jayro ook helemaal in (ook al is hij een beetje getint, blijkbaar denken sommige mensen dat het dan niet nodig is!) en ik heb een speciale parasol met UV-filter. Ik doe hem dan luchtige kleren aan maar wel kleren die helemaal bedekken en hij krijgt z'n pet op ;) Zo vindt ie het heerlijk hoor, hij slaapt gewoon en zelfs nog beter dan thuis.
    Ik wil deze week als het mooi weer wordt een keer naar strand met hem. Hij vindt drukte en nieuwe geluiden en omgevingen geweldig, dus ik ben benieuwd hoe hij het aan zee vindt.
    Ik ben dan niet van plan de eerste keer lang te blijven, gewoon even een uurtje kijken hoe hij het vindt. Ik woon een kwartiertje van het strand dus dat scheelt ;)

Waar ik zelf aan zat te denken is zo'n strandtentje te kopen, zo'n halve koepel, maar even kijken of ze die ook met uv-filters hebben. Dan kan hij daar lekker in liggen/zitten zonder last van wind, zon en zand te hebben.

7. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoe doen de meiden die met jonge babies naar het strand gaan dat met de flesjes?? Ik ben nog niet van plan om met Mischa naar het strand te gaan, maar stiekem lijkt het me misschien wel een keer leuk... Ik heb alleen geen idee wat ik met de vuile flesjes moet, schoonmaken lijkt me op het strand wat lastig. Gewoon voor iedere voeding een schoon flesje warm water mee en los poeder? Of kun je sowieso beter niet zo lang blijven?

8. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik doe kokend water in een flesje en die wikkel ik dan in de aluminiumfolie. Hij blijft dan uren warm. Als je langer gaat neem je gewoon een tweede flesje mee. MOcht deze niet warm mer zijn, laat je deze opwarmen bij een strandtent.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben onlangs naar Turkije geweest en wij zijn elke dag naar het strand geweest! Mijn dochter vond het heerlijk, ze sliep ook goed. We gingen vanaf half 11 tot een uurtje of 3 en daarna nog tot half 6 a 6 uur bij het zwembad! Ze sliep, speelde bij het zwembad zwom ze! (laatste 3 dagen trouwens alleen maar bij het zwembad).
    Ik smeerde haar regelmatig in met factor 50, zonnehoedje op, als ze in het water was geweest droge kleding aan, bood haar water aan, extra water in haar voeding, ze sliep op een strandbedje onder de parasol (uiteraard) en nog en hydrofiele doek er over heen (want en ze slaapt beter en toch nog even extra beschermd tegen de zon).
    Ik had een klein zwembadje mee (bij bart smit voor 3 euro geloof ik) die ik vulde met zeewater en liet opwarmen in de zon!
    Flesjes warme ik op in het appartement, maar ik zat 2 minuten lopen van het strand. Anders zou ik het in een strandtent laten opwarmen!

Veel plezier!

Deel Deze Pagina