wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Missgroet, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Hallo lieve dames,

    Ik zit in dubio en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zal eerste even mn hele verhaal doen. Vorig jaar na ons huwelijk wilde we gelijk graag zwanger worden en dit lukte begin dit jaar. Bij zes weken een prachtig hartje gezien, maar helaas is het gestopt met kloppen in week 9 en heb ik het uiteindelijk laten currateren. Had ik dat maar nooit gedaan, want helaas ben ik daarna niet meer ongesteld geworden en bleek mijn baarmoedermond en een deel van mijn baarmoeder verkleefd. Ik heb daar toen een ingreep voor gehad waarbij ze onder narcose de boel weer open hebben gekregen en gelukkig nu na drie maanden de pil te hebben geslikt, mag ik na 8 maanden weer proberen zwanger te raken!! Maar nu komt het. Ik heb over een week mn eisprong, en mocht het gelijk lukken (waar ik eigenlijk niet eens vanuit ga) dan zou ik postitief kunnen testen precies op de dag dat we naar Zuid Afrika vertrekken voor 3 weken. Dat zou betekenen dat ik de eerste weken zwangerschap in ZA zit. Straks gaat het daar mis, is er geen gezond voedsel of weet ik veel wat. Maar ik vind het ergens ook vreselijk als ik nu weer een maand moet wachten! Het klinkt heel vreselijk eigenlijk nu ik het zo tik, want wat is nou een maand. Maar ik heb echt zo vreselijk toegeleefd naar dit moment en nu krijg ik ineens ´cold feet´..... Wat zouden jullie doen?

    thnx alvast.

    x
     
  2. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Als je een annuleringsverzekering hebt, kun je kijken of die de kosten dekt mocht je zwanger blijken te zijn en je niet wilt gaan.
     
  3. junior1

    junior1 Bekend lid

    21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi Missgroet, ik ben zelf ook in ZA geweest en het eten daar is prima, hoor. Ik zou alleen even navragen hoe het zit met malaria en eventueel malariapillen slikken.

    Ik wil je niet een beslissing opdringen, maar toch even mijn verhaaltje vertellen. Toen ik 4 maanden zwanger was, had ik de kans om naar Kenia te gaan om een korte docu te maken. Toen ik zwanger was, voelde ik me zo kwetsbaar (terwijl ik normaal gesproken zo gegaan was). Ik heb er toen voor gekozen om niet te gaan. Ook omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als er wel iets zou gebeuren en ik het kindje kwijt zou raken. Mijn dochter is nu bijna 3. Ik heb geen spijt dat ik niet gegaan ben.

    Een maand is niks. Ik begrijp jouw ongeduld, maar ZA is gewoonweg fantastisch en daar wil je niets van missen. Bovendien kan het ook zijn dat je misselijk en moe bent daar...
     
  4. Floortje27

    Floortje27 Fanatiek lid

    26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het een maand uitstellen hoe moeilijk ook!
    Jouw gezondheid is het belangrijkste. Ik ben erg ziek van mijn zwangerschap dat wil je in Afrika niet mee maken (hier thuis trouwens ook niet ;)) succes!
     
  5. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat je er naar toe hebt geleefd, en dat een maand dan aanvoelt als verloren tijd.

    Toch zou ik het een maandje uitstellen en lekker genieten van je vakantie, zonder zorgen.
    Bovendien ben je van de maand uitstellen maar liefst 3 weken in een fantastisch land! Die 3 weken lekker genieten van elkaar en van de vakantie en heb je na het thuiskomen weer iets om naar uit te kijken.

    Zelf baal ik momenteel ook een beetje omdat ik in Mei 2013 ben gestopt met de pil. Tot die tijd veilig gevreeën met condoom.
    Al vrij rap werd ik keurig elke 27ste dag ongesteld en was mijn cyclus regelmatig.

    We hebben dan ook besloten dat we deze cyclus de condooms weggooien en voor het echie gaan!
    'Helaas' was gister de 27ste dag en ik ben niet ongesteld geworden en ook dag 28 is alweer bijna om en heb nog geen enkel teken. Geen krampen, hoofdpijn, bloedverlies of iets.
    En nu baal ik ook en ben ik bang dat mijn cyclus ineens weer onregelmatig is en dat ik dus te vroeg heb gejuicht dat we kunnen starten met deze onregelmatige cyclus!
    Die onzekerheid is niet leuk!

    Maar ik denk nu maar zo: hopelijk zit ik over een maand vanaf nu ook zonder ongesteldheid, en ben ik zwanger!

    Zo raar, het ene moment kun je niet wachten tot je ongesteld wordt, en bij de volgende cyclus moet het wegblijven!:D

    Maar geniet van je vakantie, jeetje Zuid Afrika, geweldig!!
     
  6. AmberS

    AmberS Bekend lid

    16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Hoi!

    Ik zou het een maand uitstellen, is misschien moeilijk maar na alle ellende zou ik niet het risico willen lopen daar ziek te worden.. het is toch een ander land. Misschien valt dat reuze mee, ik ben nog nooit in Afrika geweest. Maar gewoon voor de zekerheid!

    Succes, en wat fijn voor je dat alles nu weer de goede kant op gaat! :)
     
  7. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je gezondheid is het belangrijkst.
    En tuurlijk begrijpen we hier allemaal dat je geen maand wil verliezen! Daar hoef je je in geen geval schuldig om te voelen.

    In ZA kan je echt wel genoeg gezond voedsel krijgen, desnoods veel groente uit blik :)
     

Deel Deze Pagina