wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door diana1982, 27 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Je hoort het steeds vaker dat mensen bewust voor pijnbestijding kiezen tijdens de bevalling. Nou ben ik wel benieud wat jullie zouden doen als je voor de keuze stond?? Wel of niet???

    Ik vind zelf van niet, want ik wil de bevalling bewust meemaken en niet versuft onder de medicijnen. Heb het al 2 keer zonder gedaan. In de VS en andere landen doen ze het eigenlijk al standaard en kijken ze er raar van op als iemand dat niet wil.

    Een poll vraag lukt me niet!!!
     
  2. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Ik zou als het allemaal goed gaat tijdens de zwangerschap graag thuis willen bevallen en ja dat is dan zonder pijnbestrijding. Ik wil het eerst zonder proberen, heb zoiets van anderen kunnen het ook zonder waarom ik dan niet? En iid ik wil de bevalling bewust mee maken.
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik wou eigenlijk ook zonder verdoving bevallen, maar heb nu geen keuze meer doordat ik met een keizersnede moet bevallen.
    Anders ging ik het zeker geprobeerd hebben zonder verdoving.
     
  4. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik wil ook het liefst thuis bevallen en de bevalling bewust meemaken, ik kies dus ook voor zonder pijnbestrijding... Als anderen het kunnen...
    Zou ik toch naar het ziekenhuis moeten tja dan heb je geen keus, maar een ruggeprik is iets waar ik heeeeel erg tegenop zie. :S
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik wilde bewust zonder pijnbestrijding, ik vind dat je zoiets echt bewust moet meemaken en dat je de pijn ook moet voelen ik denk dat je er dan meer aan hebt erna.
    ook heeft het zijn nadelen als je met pijnbestrijding doet het maakt je kleintje ook suf en je kunt een tijd na de bevalling niet lopen.
    en als je op een natuurlijke manier bevalt je bent de pijn onmiddelijk na de bevalling vergeten.
    ik ben blij dat ik het zonder heb gedaan veel vrouwen hebben ons het voor gedaan, niet alle dingen moeyten makkelijk gemaakt worden sommige dingen moeten pijn doen.

    groetjes talia
     
  6. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben zonder pijnbestrijding bevallen, maar had er wel om gevraagd. Alleen had ik toen al bijna volledige ontsluiting haha. Maar als t nog langer had geduurd had ik t dus wel gehad. En daar schaam ik me niet voor. Maar ik kom dan ook uit Belgie daar denken ze er wat makkelijker over dan hier in Nederland ;)
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    pijnbestijding?

    nooit in me opgekomen
    dus nee ook nooit gebruikt
    een kindje baren is iets wat je helemaal moet beleven en tja soms hoort daar ook pijn bij
    maar ik denk eraan wat je kindje doormaakt die kan ook niet ff vragen hallo geef mij ff een spuitje tegen de auw die ik heb
    want ga er maar van uit dat geboren worden voor een baby ook geen grappige bezigheid is

    soms kan je helaas niet zonder pijnbestrijding en dan tja maar idd in nl vragen ze het niet zo gauw dat is in belgie geloof ik iets anders

    maar ik heb mijn bevallingen niet gezien als zo pijnlijk dat ik niet meer tegen de pijn kon

    een bevalling is het mooiste wat je als vrouw kan overkomen :)
     
  8. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Nou dat het het mooiste is wat je kan meemaken daar ben ik het helemaal mee eens...

    Maar ik was al vier weken doodziek en uitgeput door de HELLP... En mijn pijngrens zal daardoor vast wel wat lager zijn geweest... Ik zat ook te huilen omdat ik zo moe was (wat dus de reden was waarom ik van de gyn wel pijnbestrijding mocht ondanks dat ik nog maar zo kort bezig was, maar ik kon echt niet meer). Maar uiteindelijk ben ik hartstikke trots op mezelf dat ik het toch nog zonder heb gedaan 8)
     
  9. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Daar ga ik straks ook maar van uit. Voor de kleine is het zo onprettig. Wordt met allemacht uit zijn veilige omgeving getrokken met veel veel pijn.... Gossie, dan ga ik niet zeuren over "een beetje" pijn. Gedeelde smart...

    En dit hierboven, daar ga ik dan maar vanuit! Klinkt in iedergeval mooi en geruststellend! Zal zien hoe het gaat!
     
  10. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Als er geen medische reden voor is kies ik niet voor pijnbestrijding.
    Het is iets waar je als vrouw trots op kunt zijn, en je lichaam kan het aan, mij werd bij de eerst verteld dat wanneer je denkt het gaat niet meer dat je er dan bijna bent en bij was dat ook daadwerkelijk zo.
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Nu moeten jullie niet in lachen uitbarsten maar ik ben banger voor een naald die in mijn rug gestoken zou moeten worden dan voor de pijn die een natuurlijke bevalling met zich mee zou brengen.

    Groetjes
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou zeer zeker (heb ik bij beide bevallingen ook niet gehad) geen ruggeprik willen, niet in de laatste plaats omdat ik er niet op zit te wachten dat ze met zo'n grote naald je rug in gaan, maar ik wil zelf graag weten waar ik het voor doe, sommige poepen zo'n humpie uit alsof ze net van het toilet komen omdat ze een ruggeprik hebben gehad, ik heb zoiets van tja vrouwen zijn nou eenmaal oersterk vooral met zulke dingen die pijn ben je nadat je bevallen bent zo weer vergeten, als het aan de man zou liggen zouden er heel wat minder geboorte's zijn denk ik hahah, die staan er om bekend kleinzerig te zijn.. ;)
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik wil ook geen pijnbestrijding.
    Al zijn ze hier in Denemarken echt helemaal voor.
    Ze doen ook heel veel met accupunctuur, dus als ik het echt niet meer trek is dat misschien een optie.
    Maar een ruggenprik .. gets .. lijkt me zo eng
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik wil het uiteraard eerst zo lang mogelijk proberen zonder pijnstilling.
    de pijn hoort er eenmaal bij en je krijgt er zoiets ongelooflijk moois voor terug!
    maar stel nou dat ik al uuuuuuuuren bezig ben en het vlot niet en ik kan niet meer en heb echt heeeeeel veel pijn dan zou ik gaan nadenken over pijnstilling.
    maar ik wil het liefst helemaal op eigen kracht doen.
    laat het oervrouwtje maar los barsten in oktober ;)
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    het is voor mij best moeilijk om hierop te reageren... er zijn momenten dat ik er best nog wel mee zit....maar goed ik heb het voor een goed doel gedaan!!!

    ik wilde ook een bevalling zonder pijnbestrijding.... en die heb ik gekregen....alleen jammer dat het een keizersnee was.....
     
  16. spooky

    spooky Bekend lid

    15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie

    ja dat heb ik ook :confused:
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Nee hoor, hier nog iemand precies hetzelfde!!
    Als ik die ruggeprik al zie op tv word ik slecht, nee ik ben van plan om het zo te doen, zonder naalden haha
     
  18. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik zie het allemaal wel... Het is dat ik nog nooit een bevalling heb meegemaakt dus ik zou er ook niks over kunnen zeggen. En voor naalden ben ik al helemaal niet bang, heb al vaak genoeg bloed moeten prikken en heb al eens zo'n infuus in me arm gehad dus ik zou zeggen kom maar op met je ruggeprik. Als ik het nodig heb natuurlijk he..

    xxx Marijke
     
  19. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik heb net zoiets als Denise.. ik merk wel hoe het loopt, als het echt niet te houden is en het nog kan, zal ik misschien om een ruggeprik vragen, al ken ik mezelf en verwacht ik dat dat niet gebeurt.. Andere pijnstilling die versuffend werkt, hoef ik niet.. inderdaad, ik wil niet suf zijn, en ik wil zeker niet dat mijn kleintje versuft raakt.. Dan doe ik het wel alleen..

    Maar vooralsnog.... ik heb natuurlijk geen idee hoeveel pijn het gaat doen.. Ik ga er gewoon vanuit dat het zonder ruggeprik gebeurd (ruggeprik vind ik niet eng, heb ik al een stuk of 3 gehad voor voet OK's, naaldje in je rug is niet pijnlijker dan een muggesteek)..

    Ik zie het allemaal wel.. ga me er nu niet druk om maken... Het komt zoals het komt, en de kleine komt er toch wel uit, met of zonder pijnbestrijding
     
  20. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het schijnt zo te zijn dat er veel minder ingrepen (inknippen, tang- en vacuumverlossingen) gedaan hoeven te worden als je zonder pijnstilling bevalt. De pijn is namelijk nuttig. Daardoor heb je sterkere weeen waardoor de ontsluiting sneller gaat. Zonder weeen geen ontsluiting. Lees het boek "Veilig bevallen" van Beatrijs Smulders en Mariel Croon maar.
     

Deel Deze Pagina