Wat zouden jullie Doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ok even het volgende , heeeeel verhaal

    Ik heb vanavond een conflict gehad met een collega.
    Heb begon met een email die ik kreeg omdat ik iets vergeten was. ( ik was vergeten een bakje op te ruimen en af te spoelen in de keuken )
    Geen probleem, feedback is altijd goed.
    Echter tot mijn grote verbazing vond deze collega het nodig om de leidinggevende dit ook te sturen in CC.
    Dit viel me erg van hem tegen en heb dit dus ook netjes terug gemaild.
    Dit hadden we prima samen op kunnen lossen als volwassenen onder elkaar. ( ik bedoel we hebben het over een vies bakje)

    Vanavond kwam ik op het werk en trof desbetreffende collega , ik voelde me er niet lekker onder dus dacht ik ga met hem in gesprek.
    Ik vroeg of hij even tijd had om te praten over de mail die hij me gestuurd had.
    Hij reageerde gelijk best wel agressief / verdedigend.
    Terwijl ik meerdere malen aangaf dat ik de mail begreep maar het jammer vond dat hij de leidinggevende hierbij had betrokken.
    Maar het leek net of hij niet luisterde.
    Hij was alleen bezig met zijn eigen verhaal en ging zijn stem verheffen. Ook kreeg ik als opmerking : Als ik zo volwassen was geweest dan had ik het bakje ook wel op kunnen ruimen.( best wel kinderachtig eigenlijk)

    Ik werd ook boos en ben dus maar weg gelopen omdat ik bang was dat het verder zou escaleren.

    Wat zouden jullie doen ?? Afwachten of hier nog wat van komt of zelf leidinggevende benaderen ?
    Melding van maken of niet ??
    Ik ben niet de eerste waarbij hij dit doet.
    Wel de eerste die hem uiteindelijk heeft verteld er niet van gediend te zijn om zo behandeld te worden.
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wat goed dat je hem zelf al aangesproken hebt zeg. Dat was de kortste klap, ware het niet dat hij nogal gek reageerde. Kinderachtig ook. Hij is dit vast niet gewend. Ik zou contact opnemen met je leidinggevende en vertellen dat het je niet lekker zit dit en dat je het gesprek al met je collega bent aangegaan maar dat dit geen zoden aan de dijk heeft gezet. Ik zou je collega niet gaan afvallen bij hem/haar maar het puur bij jezelf houden.
     
    Manolito, Robijn89, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Dat je überhaupt de moeite gaat nemen om een mailtje te sturen voor een bakje. Gaat echt nergens over. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen, ik zou helemaal perplex staan van zo'n raar mailtje. En al helemaal van zo'n reactie.
    Ik zou hem iig duidelijk hebben gemaakt dat ik het ongelooflijk apart vind dat je je zo druk kunt maken om zoiets onzinnigs. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet en wat voor soort leidinggevende je hebt, want dat zou ik wel mee laten wegen in mijn keus om hiermee naar de leidinggevende te gaan.
     
  4. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    #4 Pantoffelheldin, 16 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2018
    Was ook echt wel een hele hoge drempel om hem aan te spreken hierop.
    Toevallig vorige week training communicatie gehad en daar werd aangegeven dat als iets je niet lekker zit dat je het dan uit moet spreken.
    Ook dat je zoveel mogelijk bij jezelf moet blijven.
    Ik dacht dit is een mooie gelegenheid om te oefenen.
    Maar de manier waarop dit ging was echt abnormaal.


    Edit :
    Ik had ookal gereageerd op zijn mail dat ik het begreep maar het jammer vond dat hij er zo'n groot ding van maakte.
    Dat we dit al volwassenen toch prima samen op konden lossen.
    Ik heb allen beantwoorden gedrukt dus leidinggevende heeft dit gelezen.
     
    Robijn89, Ysabella, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Dit dacht ik dus ook toen ik het las.
    Ik dacht echt serieus ?? Een bakje? Doe normaal
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hm ik denk dat mijn leidinggevende zou gaan lachen en een grapje ofzo terug zou sturen omdat ik ongeveer zeker weet dat zij het niet zou kunnen waarderen dat ze wordt betrokken in gezeur over een BAKJEo_O

    Ik denk dat jij het gewoon goed hebt opgepakt en zou het hier bij laten. Hoogstens kun je er nog tegen je leidinggevende iets over zeggen dat je het lastig vindt dat het zo gelopen is.
     
    Caithy en Pantoffelheldin vinden dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Welke collega gaat hierover een mailtje sturen ? Zo krijg je de volgende keer een mail omdat je je koffie niet hebt opgedronken...
    Erg kinderachtig en denk dat je leidinggevende dit ook vind.

    Ik zou hem links laten liggen en niet meer met hem praten tot hij zelf tor inkeer is gekomen en zich normaal kan gedragen
     
    Pantoffelheldin en heidiane vinden dit leuk.
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik zou het hier bij laten. Je hebt gedaan wat je kon, helaas pakte het anders uit dan gehoopt.

    Zou het kunnen zijn dat je leidinggevende hem zelf al aangesproken heeft?
    Ik zou hier niet mee aan moet moeten komen op mijn werk.

    Gezeur om een bakje. Wat een flauwekul.
    Mijn collega's laten wel vaker wat liggen. Maar ik weet niet hoe druk het de vorige dag was. Wie weet zijn ze er echt niet meer aan toe gekomen.
    Lekker belangrijk.
     
    Pantoffelheldin vindt dit leuk.
  9. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Zulke belachelijk mailtjes werden bij ons ook weleens gestuurd. Het zijn ook altijd dezelfde pietlutten. Ik kan daar weer slecht tegen maar vaak verwijderde ik die mail en liet het erbij. Het zegt meer over die persoon als over mij, ik heb er echt geen problemen mee om iets voor mijn collega op te ruimen. Die collega zal op andere vlakken juist dingen doen die ik weer niet doe/kan.
    Dus lezen jezelf verbazen en verder niets. Te belachelijk voor woorden.
     
    Hopsatee en Pantoffelheldin vinden dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja dat dus. Ik of zij (Ik doe haar mail) had dat mailtje niet eens serieus genomen hoor. Wat een onzin. De meeste leidinggevenden hebben echf geen tijd om zich druk te maken om dat soort dingen.
     
    Janna en Hopsatee vinden dit leuk.
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Sjonge, mijn ‘werknemers’ hebben ook weleens ruzie over een bakje, maar die zijn 3 en 1. ;)
    En hierbij heb ik zelfs zoiets van: zoek het lekker met zn tweeën uit.

    Jammer dat je collega het op deze manier aanpakt. Ik had gewoon tegen je gezegd van joh, wil je dat bakje de volgende keer even opruimen. En klaar.
    Ik zou het dus verder lekker laten, de leidinggevende heeft vast wel iets beters te doen dan diepe gesprekken gaan voeren over een vies bakje.
     
    Louloute, Syane, RoBiJe en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn baas zou de collega die de mail had gestuurd waarschijnlijk ter verantwoording roepen ipv van mij. :D Sjeeminee wat een drama om een bakje.

    Mijn tip: Laat t los!
     
    Manque vindt dit leuk.
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje wat kinderachtig van je collega. Het kan toch gebeuren dat je zoiets vergeet. Goed van je dat je die collega heb aangesproken. Verder zou ik het negeren.
    Ik zou er verder niet mee naar je leidinggevende gaan. Hij/zij heeft de mail ook gekregen en gezien (misschien maar goed ook voor als zoiets vaker gebeurd) dus dan kan die dat zelf oppakken als daar reden voor is.
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Wij roepen onze werkneners die etensbakjes etc laten slingeren ook ter verantwoording. Ze mogen best in de stuurhut eten of in onze keuken koken maar je zooi ruim je op. Zo niet dan krijg je dat te horen. Mijn man is geen kantinebeheerder en als ik aan boord kom wil ik niet de zooi van 4 volwassenen moeten opruimen.
    Maar we sturen ze er geen mail over, dat gaat te ver:D ik zou zo'n mail echt vol verbazing lezen
     
    Ysabella en Syane vinden dit leuk.
  15. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    #15 Lilium, 16 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2018
    Wat de rest al zegt; kinderachtig en onnodig. Je hebt goed gehandeld door een mail terug te sturen en hem vervolgens nog aan te spreken. laat het hier lekker bij joh, ga er boven staan.
    Het is zijn gemis (van volwassen gedrag) hoor.

    Al moet ik eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk iets had terug gestuurd in de trant van (incl. plaatje):

    Potverdikkeme, ik heb dat bakje nog zo gezegd dat het in de vaatwasser moest! Ik zal het bakje erop aanspreken en een gepaste straf geven.
    Funny-Goat-03.jpg
     
    MadeInUSA, toch3, birds86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Ik zou over een dag of wat nog eens aan de collega vragen of het wel goed met hem gaat. Dat je je zorgen maakt als hij eerst een mail naar je stuurt en vervolgens zo opstandig reageert als je hem er persoonlijk naar vraagt. Hier zit ongetwijfeld meer (privé) achter.
     
  17. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ik zou niet weer de leidinggevende erbij betrekken. Goed dat je hem hebt aangesproken, volgende keer gewoon weer doen. Maar voor nu, let of goooo!
     
  18. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Je collega kan zelf niet tegen kritiek.
    Dat is 1 van zijn zwakke punten.

    Want, het lijkt mij, dat 1 vies bakje niet het einde vd wereld is. (Ligt natuurlijk wel aan in welke omgeving/werk dit is)
     
  19. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Als hij raar zou blijven in zn gedrag naar jou naar aanleiding van dat je hem erop aansprak zou ik wel een gesprek aanvragen met hem bij je leidinggevende, want je moet wel met hem door 1 deur kunnen als collega. Als hij verder normaal doet zou ik het zo laten. Gebeurt dit nog eens, zal ongetwijfeld, spreek hem weer erop aan dat je zo'n mailtje een beetje gek vind en als hij weer zo raar reageert zou ik hier zeker een melding over maken. Het moet niet de bedoeling zijn dat een ander op zn tenen moet lopen, omdat hij zich druk maakt over een bakje. Straks gaat t over een pen of iets. 1st world problems moet hij gedacht hebben sjonge
     
  20. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Aangezien je leidinggevende al zijn en jouw mail heeft, zou ik het er nu bij laten. Zijn probleem dat hij zo kinderachtig doet over zoiets kleins.

    Hier komen dat soort dingen in de app zo van "wie mist er dit bakje/dit eten?" En dan wellicht nog "bij deze hij staat n de vaatwasser". Gebeurd het vaker dan wordt er wel persoonlijk gevraagd er op te letten dat je het opruimt. Maar naar de leidinggevende ermee en dan op die toon... dan moet je het bij ons wel bont maken.

    Blijft hij raar doen zou ik het na het nog eens in persoon te hebben geprobeerd, aankaarten bij de leidinggevende.
     

Deel Deze Pagina