Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 31 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Even jullie mening.
    Vanmiddag liep ik met onze labrador buiten. Ik liep ons vaste rondje. Terwijl ik aan kom lopen zie ik dat er op het veld een grote rottweiler reu losloopt. Mijn hond loopt aangelijnd. De hond ziet ons en loopt onze richting op. Niet direct heel dreigend maar ik schrik ervan temeer omdat onze hond twee maanden geleden bewust aangevallen is door een loslopende hond en ik daar toch wel enigszins een trauma van heb opgelopen.
    Ik wil een confrontatie niet afwachten en trek mijn eigen hond mee naar de overkant en ga dusdanig lopen dat de hond niet bij ons kan komen. Ik roep naar de eigenaar dat die zijn hond bij zich moet houden en die gaat vervolgens helemaal uit zijn dak. Hij wordt woedend en schreeuwt me de lelijkste verwensingen toe en loopt te schreeuwen dat zijn hond gvd niks doet waarop ik drie maal zeg dat dat me niet kan schelen maar dat die hond hier niet los mag lopen, het is gewoon geen losloopgebied en ik wil geen loslopende hond bij mijn aangelijnde hond hebben, Dan komt die ook nogeens dreigend naar me toe lopen en trekt onderwijl zijn vest uit alszijnde die met me wil vechten, te idioot natuurlijk en hij vloekt over dit kanker dorp. Vervolgens druipt die af maar ik ben bloedlink moet ik zeggen.
    Ik heb het verhaal aan mijn man verteld en die vraagt zich af of we hier iets mee moeten. Ik weet waar die woont. Hij heeft me niks gedaan maar hij was gewoon heel dreigend. Gewoon een ontspoorde idioot,Zelf denk ik eraan om dit te melden bij de wijkagent maar heb er natuurlijk ook geen zin in dat ik straks die zak achter me aan krijg. Nu denk ik dat die me zonder hond geeneens zal herkennen maar ik vermoed dat als ik met onze hond loop dat die me wel degelijk zal herkennen. Ik merk gewoon aan mezelf dat ik er zo boos van kan worden. Hou je hond gewoon aan de lijn en stop met dat schelden. Ik ben klaar met die agressie en frustratie van al die gekken. Hij loopt met een rottweiler die ook nog eens een korte staart heeft en of die hond iets wilde doen weet ik niet maar met zo’n agressieve eigenaar weer ik genoeg.
    Wat zouden jullie doen?
    Ps: misschien hield de Corona hem wel tegen om me te lijf te gaan ;)
     
  2. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Heftig zijn dit soort dingen hè.... ik heb geen advies voor, maar soortgelijke ervaring gehad...
    Ik reed een tijdje geleden met de auto naar werk, en opeens gooit een auto in de baan naast me hem naar mijn baan. Ik remde en toeterde. Niet super lang, niks bijzonders. Man laat zijn auto schuin voor me staan; gebaren, deur open. Gelukkig blokkeerde hij de andere baan en ging weer zijn auto in, maar ik schrok echt onwijs... Waarom? Doe gewoon relaxed..
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat een idioot zeg! Ik zou het sowieso melden bij de wijkagent denk ik, verder geen idee wat je ermee moet. Ik zou in m’n broek piesen van angst:oops:
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hij was echt eng. Vooral toen die naar me toe kwam lopen en zijn vest uitgooide. Die klote hond bleef ook maar los meelopen en ik was ook wel bang dat die hond door het gedrag van die gek mij ook te lijf zou gaan.
    Agressieve gek.
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja dat begrijp ik! Geen fijn idee, zo’n vent in de buurt.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    Ik zou hier zeker een melding van maken. Wat een gek!
     
    Vergeten en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Je kunt altijd overleggen met de wijkagent. Die kan advies geven over wat te doen. Je kunt hem of haar ook uitleggen dat je geen zin hebt in problemen met die vent. De wijkagent kent vaak zijn/haar pappenheimers wel.
     
    s82 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dit... daarnaast is de kans ook aanwezig dat de wijkagent er al meerdere meldingen over heeft, of meerdere mensen geadviseerd heeft die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt.
     
    Syane, Anouk2005 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  9. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.517
    1.942
    113
    Weet je wie het is?
    Waar de man woont en of er incidenten zijn geweest?
    Ik zou een soort logboekje bijhouden.
    Dit voorval opschrijven.
    Evt getuigen vragen.
    En als hij het vaker doet weer.
    Pas als je meer gegevens en incidenten hebt kan politie of gemeente hier wat mee.
    Verder zo weinig mogelijk met hem communiceren.
    Wellicht 1x duidelijk uitleggen.
    Rustig en kalm.
    Verder de confrontatie niet opzoeken.
    Niemand zit erop te wachten dat die rottweiler wel uithaalt, of die man zelf.

    Ik wordt ook vaak bozig op mensen die hun honden los laten lopen in een woonwijk.
    Wij hebben 2 honden waaronder een Duitse herder.
    Die is niet altijd even vriendelijk tegen andere reuen.
    Daarom heb ik mijn hond altijd aangelijnd en onder appèl.
    Maar als er dan 1 of 2 ingeleide projectielen los op af denderen.. tja..
    Dan heb ik houden en keren om de boel in goede banen te leiden.
    Het is gewoon geen losloopgebied.
    Punt.
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik zou het ook wel even aankaarten bij de wijkagent.

    Mocht je hem nog eens tegen komen en hij dreigend overkomt, even heel hard gaan hoesten.
     

Deel Deze Pagina