Clomid ophogen? Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mangotoetjes, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Hoi dames

    Ik zit in dubio... ik heb net een derde ronde clomid 100mg achter de rug en als mijn cyclus langer dan 35 dagen was moest ik ophogen naar 150mg.

    Helaas was mijn cyclus dit keer exact 40 dagen. (1e cyclus waa 34 dagen, 2e was 35 dagen dus hij lijkt steeds te verlengen). Ik heb bij de vorige cyclus al overlegd over het eventueel moeten ophogen naar 150mg. Toen zei het ziekenhuis dat ik i.p. geen folikkelmeting zou krijgen. Na aandringen gingen zij akkoord met meten.

    Ik heb echter dus nog geen 150mg geprobeerd en zit nu te denken: zal ik het dan toch wel innemen maar dan zonder echos? ( echos hoefden niet van de gyn dus ik ga niet tegen hun beleid in en kunnen nu dus niet door de corona tijden ). Of zal ik gewoon nog een ronde 100mg proberen.....? Maar slaat hy dit keer dan uberhaupt wel aan???
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ze kunnen wel redelijk goed inschatten hoe je erop gaat reageren. Je cyclus wordt nu elke keer langer, wat erop zou kunnen duiden dat je resistent begint te worden voor Clomid. Als je arts het veilig vindt om zonder metingen met 150 mg te beginnen, dan zou ik dat proberen. Als je amper op 100 mg reageert, is de kans heel erg klein dat je met 150 mg overstimulatie krijgt. Dus ik zou ervoor gaan.
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Met clomid heb je veelal een langere cyclus omdat eitje met clomid veel groter worden tot wel gemiddeld 27mm.

    En 100 mg doet dus zeker wat bij jou, anders zou je geen eisprong krijgen en dus niet ongesteld zijn geworden.
    Echter wellicht sprong je ei de eerste keer met 20 mm, de keer daarna met 22 mm en nu met 27 mm, dan is je eisprong dus wat later en je cyclus langer.

    Ik ben er zelf absoluut geen voorstander van om zonder echocontrole te gaan ophogen, dus persooijk zou ik het niet doen.
    Ik vind de beredenering van je gyn ook wat vreemd (cyclus langer dan 35 dagen, dan maar gewoon ophogen).

    Succes met je beslissing.
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  4. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Dankje, heb vanmiddag een belafspraak staan met de gyn. Ik ga ook bespreken of ik niet gewoon de volgende 3 cycli kan afmaken met clomid 100mg. Ga ook vragen wat ik dan kan verwachten.. wordt de cyclus bijvoorbeeld steeds langer?
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat de arts jou niet kan vertellen wat je de komende 3 mnd kan verwachten.
    Het kan maar zo zijn dat je ei de komende cyclus springt met 23 mm en je cyclus weer rond de 35 dagen ligt ;)
     
  6. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Ohw wat raar dat ze dan zeggen langer dan 35 is niet goed dus dan maar ophogen
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat vind ik ook wat vreemd.
     
  8. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Heb net de gyn gesproken en die zegt dat met een cyclus van 40 dagen de kans groot is dat er geen eisprong is geweest. Dus adviseert ze toch ophogen naar 150mg en als ik dus echos wil dan 2 maandjes wachten:cry:

    Op de vraag of ik gewoon nog 2 maandjes de 100mg probeer zegt ze dat dit een verspilling van kansen/cycli is... ik snap dat niet zo goed.
     
  9. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ook begonnen met clomid toen ik mama wilde worden. Ik begon eerst met 50mg toen kreeg ik een eisprong. Helaas een miskraam. Daarna werkte de 50mg niet meer. Dus die cyclus was verloren. Opgehoogd naar 100mg. Eerste cyclus met 100mg weer een eisprong maar toen niet zwanger. Tweede cyclus 100mg sloeg niet aan. Toen opgehoogd naar 150mg en toen wederom een eisprong en een miskraam. Cyclus daarna met 150mg sloeg weer niet aan. Kortom ik werd resistent. Ik ben toen begonnen met Gonal te spuiten. En dat resulteerde na een paar cyclussen en miskramen in een tweeling zwangerschap.
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Vraagje ... controleer je zelf dmv ovulatietesten wanneer je lh piek is?
     
  11. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Eerste twee keer gedaan en lh piek gevonden maar vervolgens is denk ik mijn ei meer dan 48 uur na de pieken gesprongen want beide keren was ik pas meer dan 16 dagen na mijn gevonden piek ongesteld. De laatste cyclus heb ik geen ovulatietesten meer gedaan.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht kan je erbij gaan tempen. Daarmee kan je goed zien of er een ei gesprongen is en hoe lang je lf is ;)
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  13. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Bedankt voor je hulp. Ik ga denk ik nu gewoon een pauze inlassen. Wil ook niet nog 2 maanden door met de tabletten die ik heb en alle vervelende bijwerkingen , met de mogelijkheid dat het anovulatoire cycli zijn. Dan liever een pauze en volgende cyclus 150mg met folikkelmetingen.
     

Deel Deze Pagina