Water drinken 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Linnidee, 16 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik ben langzaam het aantal flessen aan het afbouwen van 4 naar 3. Tussendoor geef ik haar water in een flesje maar dat gaat er nog niet echt van harte in. Hoe geven jullie water? In een flesje of toch gewoon een bekertje? Ben bang dat ze anders niet genoeg vocht binnenkrijgt. Ze is 8 maanden trouwens.
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had een nuby drinkbeker met rietje of een open beker.


    Je kan altijd 10cc extra water bij de fles doen.
    En ze haalt ook vocht uit fruit.
    En ze mag ook paar hapjes yoghurt om te proeven.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Ik gebruik een rietjesbeker, de fles is voor haar echt alleen voor de melk.
     
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Mijn zoontje gebruikte eerst munchkin 360 beker en daarna een rietjesbeker. Probeer erop te vertrouwen dat je kindje drinkt wat het nodig heeft.. zolang je het vaak genoeg aanbiedt. Mijn zoontje weigerde eerst altijd heel veel en sinds hij minder flessen krijgt gaat hij opeens super fanatiek drinken.
     
  5. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Daar zou ik niet op vertrouwen....hier een heel moeilijke drinker gehad, en ik liep er de hele dag achter aan met flessen, tuitbekers etc. Om gek van te worden. Soms kwam er echt niet voldoende in, waardoor er minder plasluiers waren en ontlasting een enorm probleem werd.

    Wat je kunt doen is de melk in de fles langzaamaan verdunnen met water, tot er alleen nog maar water in zit.
     
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Zolang er geen problemen zijn, zoals jij omschrijft met ontlasting en weinig plasluiers, zou ik er wel op vertrouwen. TS omschrijft niet dat er problemen zijn, alleen dat ze er bang voor is. Kinderen hebben van nature heel goed door hoeveel ze nodig hebben, uitzonderingen daar gelaten maar dat merk je dan vanzelf. Dus inderdaad luiers in de gaten houden, maar zolang daar geen bijzonderheden in worden opgemerkt hoef je wat mij betreft niet in paniek te raken als je kindje minder drinkt.
     
  7. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dat had mijn zoontje ook op die leeftijd maar hij ging vanzelf meer water drinken. Is een kwestie van wennen. Ik heb en geef hem nog steeds water uit een rietjesbeker.
    En inderdaad zolang er genoeg plasluiers zijn dan hoef je je nergens zorgen om te maken.
     
  8. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Dat is waar, ik bedoel ook niet dat ze in paniek moet raken. Alleen dat je er niet op kunt vertrouwen dat ze altijd maar genoeg binnen krijgen. Inderdaad zijn luiers een goede indicatie. Als dat normaal is dan is het inderdaad prima.
     
    Chechi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina