Dag dames, Mijn dochter is vijf maanden en heeft erg last van het warme weer. Ze drinkt al drie maanden nog maar vier flessen op de dag en nu dus ook. Met die warmte merk ik dat haar plasluiers echt matig zijn. Zeker die uit de nacht is veel te leeg. Ik voeg al wat extra water toe aan de fles en door haar groente/fruithapjes. Ik vroeg me af of dat voldoende zou zijn of dat ik haar ook tussendoor een klein beetje water kan aanbieden. Ik heb geen zorgen dat ze haar fles niet meer op zou drinken, dat gaat altijd prima. Hoe denken jullie hierover? Wat zijn jullie ervaringen? Ik vind het consultatiebureau hier nooit zo fijn dus vandaar dat ik mijn vraag even hier stel.
Ik weet dat het volgens mij officieel onder de 6 maanden wordt afgeraden. Maar ik durfde zelf een klein beetje water wel aan. Dus bijv 50cc tussen de flessen door of een keer een flesje van 100cc met 2 schepjes voeding extra bij een groente/fruithapje. Is het geen mogelijkheid om tijdelijk weer naar 5 voedingen te gaan met bijv iets korter er tussen? Zolang het niet ten koste gaat van de voedingen en je geen hele flessen water geeft kan het in mijn ogen niet zoveel kwaad.
In de nacht niet plassen is niet zo erg, dat deed m’n dochter ook nooit. Ik zette haar dan na de nacht op het potje, dan deed ze een grote plas en scheelde mooi weer een volle luier. Water geven op deze leeftijd wordt afgeraden, dat kunnen de nieren nog niet aan.
Van de nieren wist ik niet. Omdat ze ook water in haar flesvoeding krijgt dacht ik dat dat geen probleem was. Dank je wel voor de info in ieder geval!
Wat een onzin, van die nieren!!! Hoe zie je je dat voor je? Dat er water komt en de nieren denken: ohhhh water zonder poeder erin??? Daar beginnen we niet aan Ip is de vuistregel: onder de 6 maanden geen extra vocht nodig naast borst of fles Maar wel goed kijken naar voeden op verzoek. Dus.. ts je mag gerust een (klein) flesje melk extra geven, je baby kan het goed gebruiken nu, ook die extra voedingsstoffen. Maar als jij je baby een klein beetje, lauw!, water wilt geven: prima hoor. Niks aan de hand.
De nieren kunnen dat prima aan, maar waarom het wordt afgeraden is dat een kindje dat meer water drinkt mogelijk minder melk drinkt en zo dus minder voedingsstoffen binnenkrijgt. Een kind dat gewoon prima alle flessen drinkt en daarnaast gedurende de dag hier en daar een paar slokken water, is helemaal prima. Ik zou geen volle fles water geven, echt gewoon wat extra water in de fles en daarnaast eventueel een paar slokjes.
Mijn baby kreeg borstvoeding op verzoek. Nou, dat verzoek was op warme dagen heel wat hoger dan op koelere dagen. Dus dan dronk mijn baby heel wat meer. Zelf drink je toch ook meer bij warm weer? Met zulke kleintjes moet je juist oppassen voor uitdrogen. Ik zou dus lekker extra flesvoeding geven, een fruithapje extra, etc. Zou geen flessen alleen water doen maar af en toe een slokje kan geen kwaad voor zover ik weet.
Hier ook matige plasluiers hoor, maar de kleine is inmiddels al een dreumes. Ze drinkt borstvoeding en beperkt water (want ze spuugt het liever uit). Ze kwijlt nog prima en is alert. Ik geef maar wat extra knijpfruit en waterrijk fruit.
Je doelt wrs op de zogeheten watervergiftiging. Dat is volgens mij nog niet breed geaccepteerd, maar dat gaat niet om een paar slokjes bij een baby van 5 maanden Maar je hebt idd een punt
Dank voor al jullie reacties. Soms blijf ik onzeker, ook al is het de tweede . Ik heb er voor gekozen om vandaag wat extra flesvoeding te geven. Dat ging er prima in. En vanavond bewaar ik wat kookvocht om eventueel door het groentehapje extra te doen. Bedankt voor het meedenken