Ik heb een lijst binnen gegeven met het 'landelijke indicatie protocol', oftewel hoeveel uur zorg ik krijg. Daar staat bovenaan dat er standaard 49 uur in 8 dagen wordt geïndexeerd. Er onder staan allemaal situaties waarbij je meer of minder uren krijgt. Er staat bijvoorbeeld ook bij 'Aantal kinderen aanwezig <4 jaar' en daarachter '+2 uur per dag' met een maximum van 10 uur. Wij hebben een zoontje, dat tegen die tijd bijna 3 wordt. Hoe zit dat met die uren? Krijg je die alleen, als de kraamzorgverpleegkundige het lastiger vindt met een kindje erbij? De indicatie bij ons staat nu namelijk nog gewoon op 49 uur....
Hoi hoi, Je krijgt inderdaad standaard de 49 uur, en de uren die een kraamverzorgende bij de bevalling is, komen er boven op. Als je twee kinderen onder de vier hebt, of drie onder de 6 kun je meer uren krijgen. Dus als je maar 1 kind onder de vier hebt niet. Het heeft niets te maken of een kraamverzorgende dit lastig vind. Het is ook niet door kraamzorginstellingen gemaakt, maar het is landelijk. Groetjes Adrienne
Oké, bedankt voor je antwoord! Ik had dat van 1 kind verkeerd gelezen. Dat is alleen als je geen mantelzorg hebt...