Waterpokken en zwemles

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Ons zoontje van 5 zal over anderhalve week zijn eerste zwemles hebben waar hij heel veel zin in heeft.
    Nou heeft hij sinds vandaag waterpokken. Wat ik lees zullen de meeste blaasjes over een week ingedroogd zijn en is alles over 10 dagen geheel weer voorbij. Dit zou dus net op tijd zijn voor de zwemles of ben ik dan te optimistisch?
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Mogelijk... Maar dat weet je pas kort van tevoren zeker denk ik.
    Bij zoon was het best snel genezen.
    Dochter had er een paar ontstoken, antibioticazalfje voor nodig gehad. Die duurden wat langer. Met een ontstoken pok zwemmen lijkt me niet zo handig, risico lopen dat ze van het zwemwater ontstoken raken als het nog niet genoeg genezen is ook niet.
    Misschien maar vast voorbereiden dat zwemmen misschien pas een week later kan en ander leuk uitstapje bedenken als troost?
    Eerste zwemles missen is jammer maar niet heel erg, eerste tijd is toch vooral waterwennen.
    Beterschap, hopelijk krijgt hij er niet teveel last van!
     
    Amarens vindt dit leuk.
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    In theorie wel. Als alles goed ingedroogd is, mag hij zwemmen anders niet. Met 1,5 week moet het in principe wel lukken.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Heel hard duimen en anders een weekje later
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Even afwachten dus!

    Vooralsnog valt het heel erg mee. Gistermorgen ontdekten we 1 in zijn hals en 2 in zijn nek, later zagen we nog 3 op zijn buik en 3 op zijn rug. Gisteravond zijn er een paar bijgekomen rond zijn kruis en 1 op een bovenarm, maar vannacht verder niet. Hij is nu ook weer redelijk fit, alleen nog ontzettend verkouden. Dus hopelijk blijft het hierbij!
     

Deel Deze Pagina