Waterpokken? Geen bultjes in gezicht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door TanjaK, 3 jan 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Hebben jullie kinderen waterpokken gehad zonder uitslag in het gezicht? In het begin heeft de dokter het bekeken (23 december) en die dacht dat het waterpokken was. Ze hoestte en had uitslag, waarvan sommige bultjes een blaasje hadden. Het is echter nog niet veel beter geworden en ze heeft ook helemaal geen bultjes in haar gezicht. Behalve jeuk heeft ze verder niets, is levendig en hoest niet meer. Van andere kinderen kan ik me herinneren dat ze allemaal ook bultjes in het gezicht hadden. We kunnen het niet aan de arts vragen want die is nog op vakantie.
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dochter had ook nauwelijks bultjes in haar gezicht. Een op haar voorhoofd, en wel een aantal tussen de haren bovenop haar hoofd. Was er de eerste 2 dagen niet lekker van en daarna nergens meer last van.
    Ze kreeg ze net voor de kerstvakantie en de bultjes waren nog niet allemaal weg toen de school weer begon.
    Het kan zo verschillend verlopen bij kinderen.
    Maar denk je misschien dat het toch iets anders is?
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Kenmerken van waterpokken is tussen de haren en de verschillende stadia die voorkomen.
    Dochter had er niet veel maar wel overal een paar.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Mijn dochter had er ook geen in het gezicht volgens mij. Wel een hoop op haar lijf en een paar op haar hoofd.
    Mijn zoon had er wel een aantal in zijn gezicht en ook in zijn mond, maar die was ook al 9, dus was er een stuk zieker van dan dochter die bijna 3 was.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  5. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Tussen de haren zit er ook niets zover ik kan zien (ze zit geen moment stil), maar ze lijkt er wel jeuk te hebben en verder lijkt het toch op waterpokken. Op zich maakt het niet natuurlijk niet zoveel uit zolang ze zich verder goed voelt, maar als we zeker zijn dat het wel waterpokken zijn kan het op het lijstje met kinderziektes die ze heeft gehad.
    In ieder geval bedankt voor de informatie.
     
  6. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Mijn jongste dochter had ook geen bultjes in haar gezicht. Voornamelijk aan de binnenkant van haar benen had ze vrij veel bultjes.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier ook niet in het gezicht, maar waterpokken duurde hier niet zo lang hoor. Je hebt het over 23 december? Niet erger of beter geworden in de tussentijd?
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.777
    113
    Hier was het ook voornamelijk op de romp en benen. Een paar in het gezicht maar dat stelde niet veel voor.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Ja, vanaf 23 december. Het gaat een beetje op en neer. Eerst erger, dan minder, dan weer erger. Vandaag lijkt het weer minder te zijn. Het hoesten was wel snel beter.
     

Deel Deze Pagina