Waterpokken? Niks aan de hand...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 4catsandagirl, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

    4catsandagirl Fanatiek lid

    27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Even mijn hart luchten hier.
    Mijn dochtertje van 3 1/2 is verleden week maandag begonnen met het doormaken van de waterpokken.De donderdagavond daarop werden sommige blaasje hele grote wonden. Wonden van wel 15 cm. Natuurlijk vertrouwde ik het niet en advies gevraagd aan een huisarts die avonddienst
    had. Het werd weggewuift als, onschuldig. Waterpokken kunnen bij elkaar komen en vormen dan een grote waterpok volgens deze huisarts. Talkpoeder tegen de jeuk en voor de rest moest ze er even doorheen. Ok, ik nam aan dat deze huisarts het wel bij het rechte eind had.
    De volgende dag zat haar nachthemdje vastgeplakt aan al deze wonden, afschuwelijk om je kind zo te zien. Haar in de douche gezet en haar hemdje losgweekt, we moesten zelfs haar hemd doorknippen. Gillend van de pijn stond ze onder de douche, zo zielig. Weer de huisarts gebeld, nu de assistente. Zij vond het absoluut niet nodig om mijn dochter te laten zien door een arts, waterpokken is een onschuldige ziekte en ze moeten er gewoon even doorheen? Ik moest maar een zalfje halen van VSM en dat op de aangetaste huis smeren. Op wonden van 15cm?
    Je voelt je echt machteloos.En achteraf voel ik me zo stom dat ik niet heb doorgezet, maar ik werd echt monddood gemaakt.
    Ik verwachte dat het niet erger zou worden, maar de zaterdag erop was er geen verbetering en ik vond het er afschuwelijk uitzien. Ik wilde nu gelijk naar het ziekenhuis. Mijn man heeft nog contact gehad met een andere huisarts en die vertrouwde het niet. We mochten direct komen.

    Hij schrok zich een ongeluk en we moesten direct door naar het ziekenhuis. Mijn meis is uiteindelijk 3 dagen opgenomen geweest met een Stafylokokkeninfectie begonnen met de waterpokken.
    Ik kan me wel voor mijn kop slaan, ik voelde gewoon dat het niet klopte en dan toch vertrouw je erop wat een arts zegt.Ik ben zo boos.
    Ik hoop dat alles nog goed komt met haar huid, het zijn lelijke wonden en zitten overal, vooral op haar romp.En daarbij was het een traumatische ervaring voor haar maar ook voor ons.
    Ik heb nog even gewacht met het bellen van de desbetreffende personen omdat ik niet voor mezelf insta.
     
  2. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

    Geen leuk 'verhaal'.. hieruit blijkt wel weer wat laks sommige artsen kunnen zijn en hoe sterk het moeder gevoel is.. blijf daar naar luisteren en twijfel er niet aan!

    Hoe is het nu met je dochtertje?

    Groetjes
     
  3. 4catsandagirl

    4catsandagirl Fanatiek lid

    27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Gelukkig herstelt ze goed, ze heeft een zware kuur antibiotica en was in het begin van top tot teen ingesmeerd met zinkzalf. Het enigste wat nog rest is erge jeuk, door alle vellen en korsten van het indrogen. We hopen dat ze geen littekens er aan over houdt wat het zijn net brandwonden. De antibiotica moet ze nog 4 dagen innemen.
    Ik hoop ook met dit verhaal andere mensen te waarschuwen, Ik kon namelijk niks herkenbaars vinden op internet toen ze het doormaakte. Ga gelijk naar de eerste hulp want je kan zoveel leed voorkomen. Alhoewel deze bacterie heel snel werkt, binnen een paar uur heb je al grote wonden!
     
  4. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat sneu zeg voor je meisje!

    zou zeker vandaag nog de ha bellen en alles zeggen!
    daar mag je best kwaad bij worden hoor,
    hier heeft hij een grote fout gemaakt,
    en dat mag ie best weten!

    beterschap voor je meisje!
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    wat erg zeg, en wat een inschattingsfout, een dr die er van uit gaat dat er overdreven werd ofzo?
    want als ie je serieus had genomen had dit voorkomen kunnen worden.

    volg je hart, wanneer je denkt dat er iets niet goed zit, ga desnoods naar andere dr of naar de 1ste hulp,..


    als je ooit nog zoiets hebt:
    : neem een foto en ga ermee naar de dokter , misschien dat ie bij het zien van zo iets , WEL goed handelt!
     
  6. esther1975

    3 mrt 2006
    65
    0
    0
    Hoi Karin en andere lezers.

    Ik wens jullie sterkte met jullie meisje want ik zit nu ook in de waterpokken gedoe.Ons meisje van 3 jaar heeft het nu en de baby van 6 maanden oud ook.
    vreselijk en ons dochter van 3 is er echt naar van want er zit een rare plek op haar buik van een pleister die erbij erg irriteert.
    Als iemand nog tips heeft dan zou ik dat ook graag horen.
    En Karen wat voor zalf is dat dan van vsm?
    Want wij smeren er nu menthol poeder op maar ik heb het idee dat het niet helpt.
    groetjes van esther. :(
     
  7. 4catsandagirl

    4catsandagirl Fanatiek lid

    27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    calendula emulsie van VSM speciaal voor kinderen met waterpokken.

    Ik heb net beide huisartsen gebeld, ik ben heel netjes gebleven. Rustig mijn verhaal gedaan. Aan de andere kant werd geschrokken gereageerd, logisch natuurlijk. Hopelijk leren ze een les hiervan, dat een ander kind wel het geluk heb om gelijk te worden gezien zodat de schade beperkt blijft!
    Ik heb wel gelijk een recept gevraagd van Dermatix. Een hele goede maar dure littekenzalf, gebaseerd op siliconen. Hopelijk krijgen we daar alles mee weg.
     
  8. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer

    voor het indrogen van de pokken kun je ook in een washandje havermoutvlokken doen en die in het badwater doen en in washandje uitknijpen, zodat water wittig wordt, daar doe je ze dan in i bad en hekpt ook.
    Die Calendulanemulsie van VSM hielp hier ook goed, maar niet op open pokjes doen, dan bijt het!
     

Deel Deze Pagina