Waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikke87, 20 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke87

    ikke87 Actief lid

    18 sep 2007
    206
    0
    16
    Hallo iedereen,
    Wij vertrekken normaal straks na dat de mijn oudste kinderen van het school komen naar centerparcs. Nu heb ik deze morgen mijn jongste dochtertje zo uit haar bed gehaald... eerst dacht ik aan muggenbeten maar het lijken mij er toch echt veel (zeker omdat ze een slaapzak aanheeft om te slapen), momenteel is het enkel op haar bovenbeen/bil en een aantal op het onderbeen. Wat denken jullie? Normaal zou ik rustig afwachten maar door dat we straks naar centerparcs gaan is het toch wel spannend... 20220520_084650.jpg
     
  2. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.949
    1.712
    113
    Zouden zeker waterpokken kunnen zijn, Heerst het bijv. op de opvang?
    Ik ziu zeker even waterpokken spul meenemen op vakantie. en zetpillen.
     
  3. ikke87

    ikke87 Actief lid

    18 sep 2007
    206
    0
    16
    Ik ben momenteel nog thuis bij haar dus ze is bij mijn weten niet in contact gekomen met iemand, maar het kan nog altijd natuurlijk... ik neem zoiezo iets mee voor de koorts en voor de jeuk.
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja lijkt er wel een beetje op. Roodvonk en waterpokken heersen. Mijn baby heeft nu ook waterpokken helaas..
     
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Hier ook beide kids waterpokken gehad de afgelopen tijd eerst de 1 en na 2 wkn ongeveer de ander. Het heerst als een gek al snap ik die besmettingen echt niet.
    Nichtje had het, mijn jongste flink laten knuffelen, nichtje haar halve klas had het.
    2/3 wkn daarna had m'n oudste het dacht echt nou de jongste krijgt het niet.
    En jahoor die kreeg het ook daarna.
    Ondertussen ook meerdere klassen zelfs in groep 5 heerste het.

    Zou ook zetpillen meenemen en als ze het insmeren verdragen zou ik dat meenemen.

    Hier wilde ze beide niet ingesmeerd worden haha terwijl jongste echt van boven tot onder vol zat. Maar heb ze ff 4/5 dagen niet gedoucht en leek te helpen met indrogen ging best snel. Wel na het douchen ff zoefzoef menthol poeder in z'n luier:roflmao::roflmao: en de oudste ook 1 x na het douchen ff met menthol poeder op z'n rug gestrooid.

    Hier hadden ze eerder last van koorts, moe, veel slapen en niet lekker dan van jeuk.

    Succes!!
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @ikke87 lijkt zeker op de waterpokken ja.
    Inmiddels wel naar CenterParcs vertrokken?

    Onze jongste heeft het een week of 6 geleden gehad. En de oudste had precies helemaal niks :confused:

    Maar ja, dat hadden we ook met corona de laatste besmetting: ik had het als enige en dat terwijl we niks anders dan anders hadden gedaan. Had ook gewoon gezoend met m’n man enzo.
    Tis echt roulette met die virussen…
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Zo jong al waterpokken. Hoe gaat het? Heeft jouw baby er erg last van?
     
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ik stond er ook van te kijken. Mijn twee oudsten hadden het beide rond 2,5 dus ik had er nog helemaal niet aan gedacht! Maar ineens kreeg ze plekjes en aangezien het heerst op de opvang…waterpokken. Nu heeft ze het vrij mild gehad moet ik zeggen het begon vorige week vrijdag en het is alweer aardig op zijn retour. Ze is 2 dagen echt hangerig geweest en toen was het over. Nadeel is dus dat de kans dat ze het nog een keer krijgt aanwezig is o_O
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Hoeft niet, ik had de waterpokken ook voor mijn eerste verjaardag en ik heb mij tijdens mijn 1e zwangerschap laten prikken op antistoffen en die waren voldoende aanwezig.

    Mijn kinderen hebben de waterpokken dus nog steeds niet gehad (groep 4 en peuterspeelzaal…)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee klopt, hoeft niet maar kan wel. Ik heb kinderen van vriendinnen die het 2 keer hebben gehad maar ook maar 1x (die hadden het ook allemaal voor 1 jaar) Het was wel vrij mild nu dus ik hoop van niet. Het is gewoon sneu, ze had met 7 weken Corona, toen griep, toen buikgriep, oneindig veel verkouden en hoesten en dat bleek luchtweginfectie dus antibiotica en toen we dachten oh nu is het weg: waterpokken. (En nu begint ze weer te hoesten :|)
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Het heerst nu wel heel erg overigens. Hopelijk gaat het jullie voorbij!
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Kan ook een soort warmteuitslag zijn. Daar zit mn man helemaal mee onder. Vooral rug en buik en wat op zn armen.

    Zekerheidshalve zou ik wel inpakken op waterpokken, je wilt niet zonder zitten als t ineens toch zo blijkt te zijn.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ah, wat een waardeloze start… hopelijk is het hierna klaar. Veel beterschap toegewenst!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ja, het is niet dat ik het opzoek, maar je zou denken dat ze het wel een keer oppikken op school of de peuterspeelzaal.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Gelukkig heeft ze na al het andere de waterpokken mild gehad.
    Ze heeft het aardig voor de kiezen gekregen zo te lezen. 1 voordeel hopelijk heeft ze nu aardig wat weerstand opgebouwd. Ondanks dat het echt sneu is zo voor haar.

    Middelste dochter had ook voor haar eerste jaar waterpokken gehad. Ook een milde vorm. Ze is nu ruim 4 jaar maar heeft ze tot nu toe niet nog een keer gehad.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wat fijn dat je dochter ze niet weer heeft gehad. Ik hoor dat toch net wat vaker dus ik ga daarvan uit!


    Ja, ze krijgt het goed over zich heen. Ik herken het wat van mijn oudste: ook een najaar kindje en die had toen zoveel oorontstekingen (dat is nu bij haar gelukkig niet het geval) in dat eerste jaar en het eindigde met een longontsteking. Het goede nieuws: sindsdien is hij zelden ziek (hij is nu 7) Dus ik ga er maar vanuit dat dit allemaal voor een goed doel voor haar is :thumup:
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Mijn ene zoon was 9 weken toen hij waterpokken kreeg... Hij is inmiddels 17 en heeft het niet nog een keer gekregen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ai dat is idd wel erg veelo_O
    Beterschap!
     

Deel Deze Pagina