Waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yeuu, 9 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Er is hier vast al veel over geschreven...

    Maar hoelang duurt die ellendige jeuk bij waterpokken? We zijn nu drie dagen "onderweg".. je leest overal dat ze binnen 10 dagen ingedroogd zijn. Maar duurt die jeuk dan dus 10 dagen? Wat is jullie ervaring?
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Nee hier was het hoogstens een paar dagen echt heel erg. Vooral Z had er enorm last van.

    Ik was sceptisch maar bad vullen. In het water havervlokken gemalen strooien. Dat hielp hier zeker voor een paar uur. Z vond het heel vreemd, wellicht een deel placebo maar dat maakte mij niet uit:rolleyes:
     
  3. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Bad helpt hier ook goed inderdaad. Alleen... We zitten op vakantie.. in het buitenland. Overdag is er genoeg afleiding al mag ze hier dus officieel niet naar buiten. :( Maar twee / drie keer per dag zo'n bad nemen helpt en dan in de avond, plakkerig, zweterig warm heeft ze veel last. Gelukkig totaal niet ziek. Maar die jeuk.:( hopelijk vandaag of morgen van die jeuk af.
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Og wat een pech! Hopelijk hebben jullie toch nog een fijne vakantie!
     
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    ohh wat shit op vakantie. Hier had de jongste ze ook op vakantie 2 weken terug. De jeuk duurde een dag of 5. Toen was de ergste jeuk wel weg. De oudere 2 hebben maar een dag of 3 jeuk gehad. De oudste en de jongste hebben trouwens nu nog wel eens jeuk bij de grote littekens. Hier hielp havermout in bad ook het beste. Je kan het ook in een washandje doen en dan lauw warm water en deppen. Dat hielp enigzins.

    Hopelijk hebben jullie nog een fijne vakantie!
     
  6. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Oeii 5 dagen ..:eek::( eerste dag viel de jeuk mee. Nu twee (vooral) avonden ellende. Wil zo graag weer lekker eten met haar. Ze is gek op eten, vind alles lekker, maar die verdomde jeuk.. Ze had al een restaurant uitgekozen voor vanavond, hopelijk kunnen we daar ongestoord genieten van het eten.
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik deed 3x per dag washandje met havermout bad. Aan het eind van de badbeurt nog ff inwrijven met het washandje.

    Verder gebruikt ik old skool menthol poeder en voor de heftige/grote plekken zinkzalf.
     
  8. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Ik hoop dat het nu weer wat beter gaat ondertussen. Wij hebben 3 horrornachten gehad. Wat een ellende is die jeuk zeg.
     

Deel Deze Pagina