Waterwratjes bij baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door Star87, 30 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hi meiden,

    onze peuter heeft ongeveer 1 jaar geleden(toen hij 2,5 was) waterwratjes gekregen. Dit heeft dik een jaar geduurd en ze zijn nu volledig weg. Geen idee hoe hij eraan is gekomen, zwemt nog niet etc maargoed, weg is weg. Nu heeft zijn broertje van 9 maanden ook ineens waterwratjes, ik zie er al een aantal zitten. Ik ben bang dat het komt door het badspeelgoed. Ik maak dit wel schoon, maar blijkbaar moet dit gewoon ontsmet worden of weggegooid. Omdat hij zo jong is kan hij er wel makkelijker vanaf blijven, romper zit eroverheen dus openkrabben zodat het vocht nog verder verspreid lukt dan niet. Maar kunnen er bij wijze van nog meer wratjes bij komen door het speelgoed wat gebruikt word of kan dit al niet meer omdat hij al besmet is?
    Anders gooi ik alles weg. Ze hebben nog al een heleboel hihi. Iemand die dit toevallig weet?
     
  2. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Insmeren met sudocrem! Elke dag 1 of 2 keer. Dan verdwijnen ze als sneeuw voor de zon. Mijn dochter had ze, nog geen 3 maanden gehad.. ik heb niks weggegooid aan speelgoed oid.. haar buurjongetje had ze, maar zij was er al eerder af dan hij..
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  3. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    oke dat ga ik doen! Hopelijk is hij er ook sneller vanaf als zn broer, dat duurde echt zo lang. Ging ook jeuken wat erg vervelend was, zeker met die warmte laatst in de zomer. Thnx voor de tip!
     
  4. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Oudste dochter kreeg er trouwens ook 2 in diezelfde tijd. Door direct te smeren met sudocrem is het daar ook bij gebleven.. het droogt de waterwratjes uit
     
  5. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ga morgen meteen beginnen met smeren. Het begon zo’n 2 weken terug met heeeeele kleine mini puntjes en kon echt niet plaatsen wat het was, zag er zeker nog geen waterwratjes in. Nu wel. Maar als ze dan uitdrogen en wegzijn, is het virus dan ook wel weg? Want het schijnt toch in het lijfje te zitten en misschien weer terug kan komen.
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Sudocreme deed hier niks. Geen een zalfje werkte hier. Het is een virus wat van binnenuit bestreden moet worden.
    Mijn dochtertje zat er echt vol mee vooral op haar beentjes tot een infectie aan toe.
    Infectie hebben we zalf voor gekregen, de wratje verdwenen vanzelf. Duurde wel lang.
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Mijn zoon had er 2 onder zijn romper en van de 1 op andere dag wel 30 op zijn buik en borst. Sudocreme helpt niks. Iets agressiever zalfje wil ik er ook niet op doen, juist omdat het er veel zijn en ze toch niet zichtbaar zijn. Ze schijnen vanzelf weg te gaan. Speelgoed weggooien zou ik zeker niet doen.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier zijn we er met de oudste al bijna 2 jaar zoet mee , ook al diverse ontstoken gehad. Gelukkig heeft ze er niet zoveel (stuk of 10).
    De jongste heeft ze ook al meer dan een jaar en zit behoorlijk onder. Ik denk dat ze de 100 wel aantikt...
     
  9. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    ahh jeetje wat sneu zoveel!! Krabt ze eraan? Dan worden het er namelijk zoveel meer, zonde he en t kan zo gaan irriteren. De oudste heeft er ook echt een jaar mee rond gelopen en kreeg er ook exzeem bij onder zn oksel. Heb ook koelzalf gehaald voor de jeuk maar hij bleef er zelfs in zijn slaap aan krabben hij werd er gek van. Hij vroeg elke dag wanneer gaan ze nou weg mama? Nu zijn ze echt allemaal weg nadat ze gingen bloeden. Ze werden dan donkerder en vielen er dan af. Je ziet er gelukkig nu helemaal niets meer van. Rot dingen zijn het!
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ik zie de jongste er nooit aan krabben. Ze heeft het er niet vaak over en lijkt het wel prima te vinden dat ze er zitten. Ze zitten verspreid over haar lichaam, behalve haar rug, armen en gezicht. Veel in haar zij en oksel. Die zitten in groepjes van 4/5 bij elkaar.

    Wel vervelend als je ziet dat ze er zoveel last van hebben. Als ze in hun slaap krabben doe je er ook niet veel aan lijkt me. Lastig hoor! Gelukkig heeft hij nog een romper aan :)

    Toevallig met de oudste bij de huisarts geweest vandaag i.v.m. eczeem vlak bij de waterwratjes. We moeten nu weer aan de hormoonzalf met haar. Ze was er al 3 jaar vanaf :rolleyes:
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Oudste hier aan de binnenkant van z'n elleboog. Infecties en al eraan gehad. Nu nog 3 te gaan...heeft ze al meer als een jaar en van het krabben is zelfs z'n pigment totaal weg.

    Middelste heeft er 2 (nu nog 1) midden op z'n voorhoofd. Daar hielp jodium met pleister in de nacht goed.

    En de jongste in z'n nek steeds meer :( precies op de rand van z'n romper dus schuurt lekker met z'n dreumes spek nekje.

    Ga toch de tik van sudo crème proberen.
     

Deel Deze Pagina