Waterwratjes en zwemles

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yoghurt, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Mijn zoontje zit op zwemles en hij zit momenteel helemaal onder.
    Vindt het zo vervelend dat nu andere ouders zijn kleren uit moeten doen met het met kleren aan zwemmen. Zij zien dus de wratjes van erg dichtbij.
    De wratjes zijn besmettelijk maar wat vinden jullie daar van?
    Vindt je dat mijn zoontje die helemaalvol zit en pleister plakken geen zin heeft toch gewoon mag zwemmen bij jou kind

    of is dit niet gepast?
     
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Natuurlijk gewoon heen gaan. Het kan zo een half jaar duren. Het is via de huid besmettelijk. En wat ik lees op internet is het wel beter de open wratjes af te dekken.
    Ik zwem ook gewoon met dochter en die heeft ze vanaf de zomer. En als ouders er naar vragen leg je het uit.
     
  3. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter heeft ze opgelopen bij zwemles, tja... helaas hoort het erbij! Als ze open zijn, zijn ze besmettelijk, dan zou je er een pleister op kunnen plakken. Voor de rest kun je weinig doen!
    Ik zou jouw zoon gewoon laten gaan, het kan nog wel even duren voor ze weg zijn en je wilt zwemles niet zo lang uitstellen toch? Mijn dochter heeft ze nu 1,5 jaar en er begint eindelijk een einde aan te komen (hoop ik), het zijn er inmiddels minder dan 10 en allemaal kleintjes. De pech is alleen dat (ondanks dat we erg zorgvuldig waren) mijn zoon er nu ook een paar heeft. Hij start in september met zwemles en ik ga hem echt niet thuishouden hoor! Alleen als hij er zelf erg last van heeft...
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zoveel kinderen krijgen waterwratjes, meeste ouders zullen het zelf ook wel als kind gehad hebben, hoort er gewoon bij :) gewoon lekker zwemmen hoor
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Waterwratjes worden veroorzaakt door een virus waartegen het lichaam zelf antistoffen moet gaan maken. Heel anders dus dan 'gewone' wratten.
    Mijn dochter had ze ook in de zwemlesperiode. Ik zou het er niet om laten. Je wilt niet weten wat voor besmettelijke virussen en vieze dingen er in en rond een zwembad rondzweven...
     
  6. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    484
    197
    43
    Vrouw
    Gouda
    Gewoon laten zwemmen want de kleine van ons had ze ook.
     
  7. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Dankje voor jullie reacties!!
     
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gewoon laten zwemmen. Mijn zoontje zit echt helemaal onder. Ga ook gewoon elke week zwemmen. Hier is het nu een half jaar aan de gang. Maar eens gehad, krijgen ze het nooit meer.
     

Deel Deze Pagina