Waterwratjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marsepein, 26 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft nu al anderhalf jaar last van een paar waterwratjes op zijn arm. Het lijkt ook alsof ze steeds groter worden en hij geeft aan dat ze jeuken. Eentje heeft hij inmiddels kapot gekrabt. Ben ermee naar de huisarts geweest en deze gaf aan dat ze niet worden aangestipt zoals gewone wratjes maar dat ze vanzelf weg zouden moeten gaan. Hij mocht ze ook niet meer openkrabben aangezien ze besmettelijk zijn en er meer kunnen ontstaan.

    Heeft iemand misschien een tip om ze tegen te gaan?
     
  2. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Mijn dochter heeft er ook al maanden één op haar enkel. Afblijven was de tip van de huisarts, binnen 1 tot 2 jaar vallen ze er af.

    Ik snap dat het verleidelijk is voor een kind om er aan te gaan krabben als het jeukt. Misschien verdovende crème en een pleister?

    Wanneer ze open zijn, verspreidt het zich inderdaad snel. Daarom lepelen ze de wratjes ook niet weg bij de huisarts.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.477
    10.310
    113
    #3 Dubbelgeluk, 26 jun 2019
    Laatst bewerkt: 26 jun 2019
    Marsepein vindt dit leuk.
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Hier alleen voetwratjes bij het zwemmen opgelopen. Maar dat is wel aangestipt al doen ze dat bijna niet meer. Werd wel gedaan omdat ze op drukplekken zaten (precies op de rand van de onderkant voet) en na het aanstippen vielen ze er na een week af. Waterwrstjes ben ik niet bekend mee :s maar ik weet wel hoe lastig het is een kind er vanaf te laten blijven. Die van mij zaten er ook steeds aan.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.499
    2.498
    113
    Nederland
    hier zitten 2 van de 3 kinderen er ook onder. vooral dd oudste heel erg bij haar billen. ik was haar nu met antibacteriële zeep, in de hoop dat ze hiermee sneller weggaan. tot nu toe nog geen succes.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.536
    3.932
    113
    Hier ook een zoontje die er al maanden, misschien wel een jaar last van heeft. Het aantal is wel wat minder maar ze blijven bestaan. En net als bij jullie lijken ze wat groter dan in het begin. Ook maar aan 1 kant onder en rond zijn schouder/oksel.
    Is niet zoveel aan te doen zei de huisarts bij ons ook.
    Misschien dat dit het begin van het einde van de wratjes is. Dat de laatste paar nog even groot zijn en dat ze er dan vanaf zijn?!
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Onze dochter van 5 heeft haar beide bovenbenen onder zitten. Al dik anderhalf jaar. Leek even beter te worden, maar er zitten nu weer heleboel nieuwe.

    We smeren elke avond vol met sudocreme en doen haar dan een legging aan. Die gooi ik de volgende ochtend in de was.
    Ook handdoeken gebruiken we maar 1 keer.
    En broeken en leggings overdag gaan na 1 dag in de was.

    Ze mag aankomend weekend afzwemmen voor B en hopelijk trekt het daarna eindelijk weg.

    Ik ga wel vanmiddag dat Heltic halen. Hopelijk kunnen we het proces versnellen.
    Huisarts doet inderdaad niks tenzij er een grote ontsteking zit (rood en pussig).

    Maar ze heeft er weinig last van. Alleen jeukt het geeft ze aan.
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat wordt nog steeds gedaan hoor bij gewone wratten. Bij waterwratjes niet idd.. ik kan je geen tips geven.. Mogelijk idd wat emla verdovende zalf? ik weet alleen niet of dat vrij verkrijgbaar is.
     
  9. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Parelwratten worden veroorzaakt door een infectie met een virus (het molluscum contagiosumvirus). Dat is een variant van het pokkenvirus. Kinderen hebben er nu meer last van omdat er niet meer gevaccineerd wordt tegen pokken. Mensen die vroeger gevaccineerd zijn tegen pokken, hebben vaak ook voldoende weerstand tegen parel- of waterwratjes.
    De wratjes verdwijnen vanzelf als het lichaam voldoende weerstand ontwikkeld heeft. Dit kan soms tot twee jaar duren! Vlak voor ze verdwijnen ontsteken ze en wordt er een korstje gevormd.
    Nog even volhouden dus. Bij mijn zoon zijn er een paar "uitgelepeld" omdat ze op een heel vervelende plek zaten. Na een dik jaar waren ze inderdaad helemaal weg. Mijn mijn dochter duurde het dik 2 jaar!
     
    nizzie86 en Marsepein vinden dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.677
    32.520
    113
    Mijn oudste had het ook heel erg, maar op het moment dat de begonnen te ontsteken, dus open krabben ook etc gingen ze ook weg. Denk dat je er nu bijna vanaf bent. Heel vervelend is het.
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.477
    10.310
    113
    Ik heb vroeger mijn vaccinaties gehad, maar ik heb bijna anderhalf jaar met waterwratjes gelopen. Ik weet niet over hoeveel vroeger je het hebt.
     
  12. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    867
    113
    Thuis
    Volgens mij is het pokken vaccin in 1975 uit programma gehaald. Volgens mij kreeg je het in het eerste jaar, dus als je 73/74 geboren bent kan je het nog wel.gekregen hebben.

    Maar dat weet je wel hoor, het pokken vaccin gaf een heel lelijk litteken. Meestal.op.je bovenarm.
     
  13. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    867
    113
    Thuis
    Hier heeft zoontje ook al.maanden 5 waterwratjes. Jammer dat er weinig tegen te doen is!
     
  14. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Ik meen te weten dat ze in Nederland in 1974 gestopt zijn met vaccinatie tegen pokken. Ik ben van daar voor (heeeeel oud dus :eek:). Ik zeg ook niet dat die mensen het niet konden krijgen, maar dat ze vaak beschermd waren.
     
  15. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Onze middelste heeft ze nu ook al bijna 2 jaar. Sinds wij haar inwendige Thuja druppels geven gaan ze achter elkaar weg. Meer dan de helft is nu weg.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.477
    10.310
    113
    Ah dan ben ik heel jong:roflmao: en heb ik het vaccin nooit gekregen.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.723
    6.909
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar of het dan door de druppels komt weet je niet. Meestal gaan ze na uiterlijk 2 jaar vanzelf weg.
     
  18. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Mijn zoon heeft er ook een paar door de zwemles, ik smeer er nu teatree olie op, daarmee zouden ze na 2 weken al weg moeten zijn. Ik smeer pas sinds dit weekend dus kan nog niet laten weten of het zo snel gaat :p
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.247
    5.464
    113
    Ik werd er ook gek van bij mijn jongste en heb toen iets gedaan wat iedereen afraadde, maar waardoor hij er ineens heel snel van af was. Ik krabde de nieuwe, heel kleintjes weg en ontsmette direct het wondje. Hij heeft er geen littekens aan overgehouden.
     
  20. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Onze dochter van 3 heeft waterwratjes in haar gezicht. Ergens binnen een half jaar na haar geboorte gekregen en er nog steeds niet vanaf.

    Ben nu begonnen met iedere avond voor het slapengaan sudocreme erop te smeren en dagelijks een kop bramdnetelthee.

    Het lijkt erop dat het rustiger wordt, we houden dit dus voorlopig vol. Hopelijk komt ze er nu eindelijk eens vanaf.
     

Deel Deze Pagina