Waterwratjes

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bellybell, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Mijn dochter haar arm zit echt helemaal onder, het jeukt énorm en heb echt al vanalles geprobeerd; KidsClin, koelzalf, ceto-creme om het vet te houden, calendulan...

    Ik krijg het op geen enkele manier bij haar onder controle. Het breidt zich alleen maar uit. Iemand nog tips? Kan een dokter hier wat mee? Zijn er zalfjes of iets die de wratjes tegengaan?
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Niks, behalve afwachten. Kan wel 2 jaar duren. Eventueel betadine om besmetting tegen te gaan. Vervelend is het zeker.
     
  3. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Pff, meen je niet!!
    Nou ze heeft ze aan de binnenkant van haar arm. Ze slaapt het liefste zonder shirt dus haar hele buik begint nu ook met kleine pukkeltjes te vullen... :(:mad: Wat een rotdingen zeg... Had gehoopt dat iemand hier de gouden tip had :p
     
  4. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Zinkoxidezalf!

    En onder de douche betadinescrub
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Heel naar! Wat mijn voorganger schrijft is inderdaad tijd.

    Je moet voorkomen dat het uit gaat breiden. Wij deden pleisters op de hele bolle die op punt stonden te barsten. Schoonmaken en weer pleisters. Toen we dat consequent deden werd het pas minder.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja het is heel vervelend, mijn oudste had ze ook heel erg aan de binnenkant van beide benen. Duurde zo'n 1.5 jaar, mijn ervaring is dat als ze gaan ontsteken ze ook vaak weggaan.
     
  7. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Afplakken ja? Dan heb ik wel veel en grote pleisters nodig... Ik ga eens ff kijken, misschien kan ik er een verbandje of iets om doen. Iemand nog tip voor een luchtig verbandje? Het zit echt in de holte zeg maar...
     
  8. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ja ik las het net ergens idd. Maar wat is ontstoken?
    Ze heeft een groot oppervlakte waar eerst blaasjes waren, maar daar is het nu dikke huid en rood en ongelijk... Ziet er niet 'normaal' uit, maar zie geen pus ofzo...
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.414
    5.508
    113
    Vrouw
    Inderdaad, afwachten.
    Dochter had het op een gegeven moment vreselijk aan de binnenkant van haar benen.
    Dus droeg een tijd wielrenbroekjes, anders schuurde het zo.
    Idem voor de armen, altijd een katoenen shirtje.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Rood en ook vaak jeuk volgens mij, is al even geleden hier. Maar echt rood was ontstoken, normaal zijn ze eerder wat glazig, huidskleurig.
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja hier ook om die reden lang joggingbroeken gedragen etc. Heel irritant
     
  12. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ik zal morgen eens een foto maken... Het is echt de hele huid er rondom heen zeg maar
     
  13. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ja dat is dus het probleem... Het korte mouwen weer komt eraan. Slapen in een shirt met lange mouwen is prima nu. Maar kan het meisje niet de hele zomer lange mouwen aantrekken ;)
     
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Het duurt gemiddeld 1,5 jaar tot je lichaam er immuun voor is. Het beste kan je ze met rust laten maar dat is makkelijk gezegd. Talkpoeder tegen de jeuk en katoenen kleding die niet zweet of knelt.

    Ik moet zeggen dat ik de echt ontstoken exemplaren voorzichtig heb weggehaald. Schoonmaken, weghalen, nestociel zalf en een pleister erop. Dit omdat kinderen hier toch zelf aan gaan zitten (met vieze handen), het heel pijnlijk is en ze het zelf anders gaan verspreiden. Op deze manier kon ik het beperken maar alleen als ze op knappen stonden (dus bol, hard, rood etc).

    Kind vol plakken met pleisters zorgt ervoor dat de huid onder een pleister juist minder lucht krijgt en gaat zweten. Dat is niet goed voor de huid en maakt de kans op verspreiding ook weer groter.

    Hou er ivm andere kinderen rekening mee dat het besmettelijk is (bijna niet te voorkomen ook).
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Dat zijn nare plekken. Dat irriteert ook sneller.
    Onze zoon had het op zijn benen en op een gegeven moment zat hij onder de pleisters.
    Als ze bol staan, glanzen en wat doorzichtig lijken dan pas plakte ik ze af. Het vocht wat eruit komt is het gene wat zo besmettelijk is.

    Ik wou dat ik eerder had afgeplakt. Uiteindelijk ruim 2 jaar mee gelopen.
     
  16. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.990
    113
    Vrouw
    Bij mij hebben ze die ooit bij de huisarts uitgelepeld (zo noemden ze dat), heel mijn achterbeen stond ook vol en breidde supersnel uit.
    Kreeg dan eerst emla erop gesmeerd en als dat werkte werd dat gedaan door de huisarts, erna een paar dagen wel wat pijnlijk/irritant en groot verband. Is nooit meer terug gekomen
     
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.807
    6.972
    113
    Vrouw
    Hier hebben beide kids er ook zo’n last van gehad. De ene had het in zn linker oksel en er omheen en de ander in de rechteroksel. Ze gingen vaak samen in bad, daar hebben ze elkaar denk besmet. Sindsdien deed ik ze apart douchen en lette ik goed op het afdrogen. Altijd de armen als laatste en daarna handdoek in de was. Het is best erg geweest, zeker bij de middelste. Veel jeuk en echt dikke knoerten er tussen. Maar gelukkig heeft het hier geen jaren geduurd. Ongeveer 3 maanden denk ik. Ik smeerde tegen de jeuk wat sudo erop, dat hielp hier wel een beetje. Sterkte , het is zo ontzettend vervelend!
     
  18. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    De dokter adviseerde ons meerdere keren per dag een dikke laag sudocreme te smeren. Hielp hier wel, zag resultaat na een goede week dat het minder werd en uiteindelijk ging alles weg.
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.595
    10.487
    113
    Ik had ze 3 jaar geleden, echt vreselijk, ik kon geen normaal bikinibroekje aan en het duurde heel lang.

    Ik ben destijds wel bij iemand geweest die alternatieve geneeswijze heeft toegepast, omdat dat voor iemand haar dochter de oplossing was, maar dat heeft voor mij niet geholpen. Ik kan even niet meer vinden wat het was, ik zal nog even zoeken.
     
  20. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.485
    1.442
    113
    Och, echt verschrikkelijk die dingen.

    Vorig jaar heeft mijn oudste er heel erg last van gehad. Aan de binnenkant van haar benen en ze heeft zichzelf daardoor in rap tempo verder besmet. Was echt een ramp.

    Op het hoogtepunt gingen ze enorm bloeden. Ze had regelmatig flinke bloedstrepen langs haar benen lopen. Maar dat was ook het moment waarop het ineens flink minder werd. De bultjes werden kleiner en gingen ineens weg.

    Vlak nadat het bij haar minder werd begon de jongste. Bij haar hebben we direct alles afgeplakt met kleine ronde pleistertjes zodra ze begonnen te zwellen.
    Ik weet niet of het daardoor kwam, maar zij heeft er veel minder last van gehad.
     

Deel Deze Pagina