WC verstopt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Luja, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

    Luja Niet meer actief

    Mijn dochter heeft vanochtend gepoept en daarbij de halve wc rol gebruikt. Met als gevolg dat de wc nu verstopt zit.
    Ik heb het al geprobeerd met zo'n plopper maar die zuigt op mijn model wc niet vacuum. Wie weet er 1 of ander middeltje (niet te duur) waarmee ik de klus kan klaren? En er zit enigszins haast achter, dochter 2 moet ook poepen en de enige buren die ik hier ken zijn niet thuis :)
     
  2. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.816
    394
    83
    ja ontstopper kopen bv van hg
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kun je de verstopping nog zien zitten? Zo ja; loswroeten met iets, bv een tang of een mes. Loopt het water wel nog weg maar heel traag? Dan werkt het hier wel eens om een aantal keer door te spoelen (dus spoelen, wachten tot het water weg is gelopen, weer spoelen, weer wachten), dan floept het soms los.
     
  4. Luja

    Luja Niet meer actief

    Het is niet te zien en als je probeert door te trekken komt al het (bruine) water omhoog, ze heeft er zelf ook in lopen wroeten met de pleeborstel en dat was ook niet effectief.
     
  5. Luja

    Luja Niet meer actief

    Die ken ik, maar die moet 24 uur intrekken toch?
     
  6. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt een veer proberen maar als je die niet in huis hebt moet je die eerst kopen. Ik heb laatst de wc pot eraf gehaald. Had ook verstopping en veer hielp niet. Mijn zoon had het wc blokje inclusief houder doorgespoeld ...
     
  7. Linnaea

    Linnaea Fanatiek lid

    20 apr 2015
    3.443
    26
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb laatst in een noodgeval (plee verstopt en zwanger is niet handig) van dat hg spul erin gegooid, 5 minuutjes laten inwerken en toen weggespoeld omdat ik nodig moest plassen en dat hielp wel. Ondanks dat er staat dat het uren moet intrekken.
     
  8. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik spreek uit ervaring! Doe het volgende;
    - haal zoveel mogelijk rommel uit de wc
    -pak een plastic zak
    - laat de plastic zak in de wc zakken en doe wat water in de zak (1 of 2 liter). En laat die zak met water dan in de wc hals zakken.
    - trek nu als een malle KEIHARD aan de zak. Er onstaat hierdoor een vacuum in de wc hals en de troep komt mee omhoog. Herhaal dit, indien nodig, enkele keren.

    Gevolg: ontstopte wc en een hoop troep rondom de wc, maar hé het probleem is verholpen!

    Succes!
     
  9. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Soda
    Heel veel emmers heet water er met veel kracht in gooien

    En anders als de meeste papier troep eruit is Mr. Muscle wc ontstopper. kost 2/3 euro maar helpt super.
     
  10. Luja

    Luja Niet meer actief

    Dit heb ik nu maar gedaan, het leek me de makkelijkste en minst smerige oplossing. Het schuimt wel als een malle, goed teken?:)
     
  11. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou een handschoentje aantrekken en even zo ver als je kan voelen waar de verstopping zit. Wel een lekker vies klusje. ;)
     
  12. citroen

    citroen Fanatiek lid

    23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Een vuilniszak om je hand/arm doen en dan de wc pot in... dan kun je misschien een deel van het papier zelf eruit halen
     
  13. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En?
     
  14. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Hihi ik ben ook benieuwd of het gelukt is. Ff een potje pakken voor je oudste?
    Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, vies klusje lijkt me!
     
  15. Luja

    Luja Niet meer actief

    De oudste heeft inmiddels al bij (onbekende) buren gepoept :)

    Nou de soda werkt niet :( het schuimde heerlijk, maar verder geen effect. Heb net al Mr muscle gekocht voor 2,10 dus dat staat nu te weken. Brrrrr...

    Ik duim zo dat dit werkt want ik wil er niet met mijn arm in.... Maar dat is de volgende stap :(
     
  16. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Als je een zak om je arm doet wordt je arm niet nat. Het voelt alleen wat koud aan.
    Ik zou gewoon even voelen of je erbij kan op die manier. Want ik weet niet of ontstopper snel werkt op een dikke prop papier.
     
  17. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dan met een veer erin; maar ja die moet je wel hebben. En als laatste optie laat ik dan een monteur komen met zo`n kar achter de auto en die maakt vanaf buitenhuis verbinding met het riool en die krijgt hem altijd los.
     
  18. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mocht je de pot eraf willen halen; dat klinkt heftiger dan het is. Het is een vies werkje. Maar met 10 minuten ben je wel klaar.
     
  19. Cooks

    Cooks Fanatiek lid

    9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Een trekveer kopen. Anders je hand :') anders Hg spul
     
  20. Cooks

    Cooks Fanatiek lid

    9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!

Deel Deze Pagina