Onze zoon heet al Stijn, nu komt er een tweede bij. Als het een meisje is vinden we Lynn of Maud erg mooi. Bij een jongen Sepp, Xem of Jesse. Waar zouden jullie voor kiezen? We komen er echt niet uit!
Ik vind Jesse gaan voor een Jongen. Want Stijn is ook 1 lettergreep anders word het zo kortaf vind ik. Voor een meisje zou ik voor Maud gaan, klinkt leuker bij Stijn.
Ik zou dan gaan voor Jesse. Sepp heeft de zelfde voorletter als Stijn en dat is niet erg handig. Xem is misschien ook wel leuk, maar daar zou ik nog aan moeten wennen
Xem of Jesse, sowieso geen naam die ook begint met de letter S, dan heb je 2 zoontjes wiens naam daarmee begint, lijkt me niet echt handig qua post enzo . Jesse komt erg vaak voor, zou daarom dus voor Xem gaan.
Sem komt nog vaker voor dan Jesse en ik denk dat 80% van de mensen het verkeerd verstaat en dan denkt dat je Sem heet ipv Xem. Dus of dat dan veel beter is...? Ik vind Jesse erg mooi en ben het in mijn omgeving pas 1x tegengekomen (en dat is een jongen van 14, geen baby).
Ik vind Jesse leuker (stond/staat ook op ons lijstje) maar bij Stijn vind ik Sepp leuker. En wat betreft dezelfde voorletter, dat is op te lossen door een 2e naam
Is ook weer waar (Xem/Sem bedoel ik) Ik ken wel een aantal Jesse's in mn omgeving, dus dat ligt er maar net aan waar je woont denk ik.
Jesse! Xem vind ik niet leuk en het klinkt ook niet echt bij Stijn vind ik (als je het achter elkaar uitspreekt..) Sepp vind ik op zich ook wel leuk, maar Jesse vind ik het leukst! Succes ermee!
Wat geweldig al die reacties van iedereen! Jullie brengen ons nu wel aan het twijfelen hoor. Xem is afgevallen, toch te moeilijk uit te spreken. Moeilijk, nu nog tussen Jesse of Sepp.... (of weet iemand nog iets leuks?) Tussen Lynn en Maud kunnen we niet kiezen. Maud past mooier bij Stijn (vinden wij) en Lynn vinden we gewoon een super mooie naam ........
Maud vind ik persoonlijk ook het leukst van de meidennamen, Stijn en Maud klinken allebei Nederlands en Lynn daarentegen is toch wat Engelser/Amerikaanser. Nog tips voor jongens, pfff, moeilijk! - Kai - Jelle - Mads