Webinar organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Lm2, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Wie heeft er tips omtrent het organiseren van een webinar? Er is zero budget. Dus ik hoop dat iemand hier bv. info heeft over gratis programma’s die geschikt zijn hiervoor. Ben echt helemaal onwetend hierin dus help a girl out :D!
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het nog nooit gedaan, maar je kunt via youtube ook een livestream opzetten. En volgens mij kunnen kijkers dan vragen stellen via de chat. Meer dan een gmailadres heb je er niet voor nodig. Nou ja, een laptop met camera en microfoon. ;) Maar ik ga er ondanks nul budget vanuit dat dat wel geregeld is.

    Sluit trouwens als je gaat livestreamen of videobellen je laptop aan met de kabel i.p.v. over WiFi. En wat ook prettig kan zijn (maar echt niet per se hoeft) is een koptelefoon met microfoon. Hoeft echt geen dure gamersheadset te zijn. Ik gebruikte gewoon de ‘oortjes’ die standaard bij m’n samsung telefoon zaten. Volgens mijn leerlingen was ik dan echt beter te verstaan.
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  3. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Kan ook via Instagram.
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mocht er trouwens iemand een tip hebben voor gratis software waarbij ik een video-opname kan maken van mijn scherm terwijl ik zelf in beeld ben, houd ik me aanbevolen. Dus niet Teams o.i.d. Maar echt om op te nemen en op youtube te zetten. Ik heb een windowslaptop en gebruik nu de ingebouwde mogelijkheid van Xbox om scherm op te nemen. Maar ik wil zelf ook in beeld, ik denk dat het dan toch makkelijker is om de aandacht erbij te houden.
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  5. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Ik zal vanavond mijn man eens vragen, hij heeft het laatst allemaal uitgezocht om zijn colleges op te nemen voor studenten. Volgens mij is hij zelf in beeld, zijn slides en een whiteboard, waarop hij voorbeelden 'live' kan uitwerken.
     
    tupp en Lm2 vinden dit leuk.
  6. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Misschien goed om erbij te zeggen. Het mag niet openbaar zijn en moet enigszins professioneel zijn. Instagram past niet echt bij de uitstraling die we zoeken. YouTube zal ik eens bekijken of dat een optie is.
     
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Haha ja de basisvoorzieningen zijn gelukkig wel beschikbaar :D. Bedoelde meer geen budget voor diensten/platforms etc.
     
  8. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    @Lm2 Net even gevraagd, hij gebruikt Panopto. Hij is er erg over te spreken. Maar daar heb je wel een licentie voor nodig (betaald), welke hij via zijn werkgever heeft. Een gratis alternatief is OBS, dat heeft ook meer mogelijkheden, maar is wat minder toegankelijk.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dank je!
     
    siets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina