Mijn zoon had een cadeaubon van een bepaalde winkel gekregen, we hebben gisteren iets via de website gekocht. Het pakketje werd vanmorgen gebracht toen opa net even aan het oppassen was. Mijn zoon wist dat zijn pakketje zou komen en heeft het natuurlijk uitgepakt en er al mee gespeeld. Toen ik thuis kwam zag ik dat de webshop een verkeerde doos heeft gestuurd. We hebben de basisset gekocht, en deze set bevat een aantal extra's. Het prijsverschil is ongeveer 15 euro. Ik wil contact opnemen met de webshop, opa vindt dat onzin Wat zou jij doen?
Als je in ieder geval hebt wat je wilde en waarvoor je betaald hebt, alleen iets extra's, zou ik niets doen. Het kan zijn dat ze de eenvoudigere basisset niet meer hadden en deze hebben verstuurd. Natuurlijk kun je ook contact opnemen en vragen hoe het zit. Misschien zeggen ze dat t zo prima is, misschien willen ze dat je t terugstuurt, maar dan zullen ze zelf met een retourlabel moeten komen, het is hun 'fout' dus hoeft jou geen geld te kosten. Vandaar dat ik denk dat ze t zo laten aangezien ze anders t retourlabel én nieuwe verzendkosten moeten betalen en weer tijd kwijt zijn met een retourverwerking en nieuwe levering, dat is dan voor hen de moeite niet wellicht. Persoonlijk zou ik het dus zo laten.
Ts dit staat los van jou hoor. Maar dit vind ik altijd zo frappant, als je bijvoorbeeld te weinig wisselgeld krijgt moet dat direct rechtgezet worden, krijg je te veel terug dan houden de meeste maar hun mond en nu dus ook met een pakket wat niet de goede bleek te zijn. Ik zou dus zeker even bellen, maar ik geloof dat je dat eigenlijk al wilde doen.
Ik zou dan even een mailtje sturen en daarbij zou ik vermelden dat ik het restant nog wilde betalen. Zoiets heb ik wel vaker gedaan en dan krijg je vaak een bericht terug als dank voor je mail en dat het wel goed is zo.
Ik zou ook wel contact opnemen en bij mij zou het er een beetje van afhangen wat ik zelf wil, wat ik zou voorstellen. Als ik de set die je hebt ontvangen de extra 15 euro waard vind, zou ik voorstellen het verschil te betalen. Zo niet, dan zou ik gewoon vragen of ze het teruggestuurd willen (kosteloos voor jou dan, want hun fout) en jou dan de basisset alsnog willen sturen. Ik denk dat de meeste webshops het gewoon zullen laten trouwens, terug laten sturen en de juiste set opsturen, kost ook geld en er is ook al mee gespeeld natuurlijk (zou dat er wel duidelijk bij vermelden dat je er pas later achterkwam).
Ik zou het wel even melden. Vaak wordt de eerlijkheid wel gewaardeerd. Hier laatst 2x hetzelfde jurkje ontvangen (1x betaald) voor dochter. Webshop gemaild en die gaven aan dat we het mochten houden maar dat ze wel de voorraad gingen bijwerken.
Waarom zou je het verschil willen betalen dan? Het is een duurder product dan je besteld hebt en dus wilde... Terugsturen kan ik me nog in vinden, maar aanbieden bij te betalen komt niet in mij op. Maar ik zou sowieso niks doen dus ik ben sowieso het andere uiterste hier in
Als ik bewust voor een goedkopere set hebt gekozen zou ik niet mailen om het restant bij te betalen. Ik zou in dat geval de situatie uitleggen en vragen hoe we het op kunnen lossen. Ik maak een keuze om een bepaald product voor een bepaald bedrag re bestellen en zou dan niet een veel duurdere set willen betalen. Als ik dat gewild had dan had ik hem namelijk meteen gekocht.
Zou ik idd ook doen. Ik heb wel eens 2 gourmet pakketten gekregen van een online slager. Mocht er lekker van genieten. Vond wel zo netjes.
Tja, zodra het open is en er mee gespeeld is, kan je het niet echt meer terug sturen. Vind ik tenminste...
Dat gaat wat mij betreft alleen op als het niet al in gebruik is genomen. Daar mogen de meningen natuurlijk over verschillen. Maar ik hou wat dat betreft altijd de eer aan mezelf.
Ik zou het beetje ervan laten hangen wat voor webshop het is. Is het een kleine dan zou ik melden want echt iemands brood, is het een van de grote jongens dan zou ik denken: dit keer pech voor jullie (zoals het ook wel eens pech is voor mij als bijv de korting niet wordt gescand of er later achter kom dat wisselgeld niet klopt of wat dan ook).
Bedankt voor jullie reacties De meningen zijn wat verdeeld geloof ik haha. Voor mijn eigen gemoedsrust stuur ik toch even een bericht naar de winkel.
Ik zou het toch ook even melden. Als is het maar voor mn eigen gevoel. Het is sowieso jouw schuld niet en je eerlijkheid wordt vast gewaardeerd.