wedstrijdje!?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Het lijkt wel een wedsrtijd, de ontwikkeling van onze kinderen. Die van mij is langzaam, nu bijna 18 mnd en kan zich net optrekken tot staan en wat wankele pasjes langs de tafel zetten...Ze is een billenschuiver.
    Ik word zo moe van alle verhalen van ouders met 'snelle/ normale' kinderen die het allemaal beter kunnen als die van mij! Ik zou ook wel eens willen horen dat mijn dochter het goed doet! Gelukkig is ze een schatje!

    Laten we alle langzame kindjes (en hun ouders...) ook eens een complimentje geven!
     
  2. KaChris

    KaChris Niet meer actief

    Hallo,

    Ik voelde me een klein beetje aangesproken bij het lezen van je verhaal :oops: en kan me je gevoel wel een beetje voorstellen! Ik vind, en dat heb ik ook genoemd bij anderen, dat ieder kind alles lekker op zijn tempo moet doen en dat daarbij alles goed is. De een gaat sneller dan een ander, maar dit zegt helemaal niks over of je kindje het zelf niet goed doet. Elk stapje voor jou Imke is een net zo'n grote stap als voor een ander toch?
    Ik hoop dat ik me een beetje heb kunnen verwoorden; ik ervaar het niet als een wedstrijd; we zijn allemaal trotse mama's of course en dat is leuk om te kunnen delen, maar dat neemt niet weg dat jou meiske en anderen die een ander tempo hebben het ook niet super goed doen!

    Groetjes Karin
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ben het eens met KaChris...al voelde ik me niet aangesproken.
    Maar mijn oudste deed er kwa motoriek ook wat langer over als de doorsnee terwijl mn 2e enorm snel was met op staan, lopen en rennen. Nou geloof me je bent dan ff trots tot je merkt dat de hele tijd achter zon klein guppie van 9 maanden aan rennen nou ook weer niet zo HEEL erg handig is ;)
    (Zijn zo klein...vooral die van mij die was nml al redelijk klein en dat vang je daar door stukke minder makkelijk) Bovendien heeft hij nog ERG lang om niks lopen struikelen. Volgens mij gewoon omdat hij er feitelijk nog niet aan toe was dat hij zo rende...maar t al wel kon (hij is in 2 weken tijd van staan naar rennen gegaan :rolleyes: ) We zeiden dan ook altijd dat hij nog wel struikelde over n mier.
    "Patje niet rennen straks.......val je. *zucht*..." Was de vaste zin als we in het park waren en mn jongste zoon liep los. En halverwege lag hij dan al weer op de grond. Lopen was er ook niet meer bij...Als hij los was dan was het rennen. En dus vallen.
    Alles heeft zn voor en nadelen. En elk kindje moet maar lekker op zijn of haar eigen tijd bepaalde ontwikkelingen (door)maken. En of dat vroeg of laat is dat boeit eigenlijk niet zo.. Als t maar komt, toch?
    En als t dan komt dan mogen moeders weer enorm trots zijn dat de kleine dat ook weer voor mekaar heeft :)
     
  4. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hoeveel topics zijn daar de afgelopen week al niet over geopend :S
     
  5. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ben het ook met de rest eens (en ja, ook ik voelde me ietwat aangesproken). Het feit dat hier topics geopend zijn over wat onze kleintjes allemaal kunnen zie ik ook niet als een wedstrijd of iets om andere moeders onzeker te maken.
    Ik heb ook nog in geen enkele topic gelezen hoe een moeder tegen een andere moeder zei dat ze haar kind maar langzaam vond bv. Zie juist dat de meerderehied het leuk vind voor elkaar als hun kindje weer wat geleerd heeft.

    Ik begin juist het gevoel te krijgen dat moeders met wat vlottere kindjes (en jeetje, wat is nou vlot? elke baby is met andere dingen sneller dan de andere toch en uiteindelijk kunnen ze allemaal het zelfde) zich hier moeten inhouden omdat het anders gezien wordt als opschepperij of iets om andere moeders onzeker te maken. Dit vind ik echt niet leuk. Ik kom hier al sinds mijn prille zwangerschap en heb alle leuke maar ook mindere leuke dingen hier met mensen besproken. Dit ben ik ook blijven doen nadat mn dochtertje geboren is, dus dingen die mij onzeker maken bespreek ik hier maar ook dingen waar ik blij van word en trots op ben (dus over wat ze nu weer geleerd heeft bv) vind ik leuk om te melden.
    Dat sommigen dat dan als opscheppen zien vind ik erg jammer en ook wel raar.
    Ik ben net zo trots op mijn dochtertje als ieder andere moeder op haar eigen kind maar vind het soms oneerlijk (groot woord misschien maar weet ff geen andere :p ) als ik zie hoe een moeder van een kindje die met 20 maanden dan "eindelijk" (naar eigen zeggen he) loopt, allerlei leuke complimenten krijgt en een moeder van een kindje die met 1 maand (ff overdrijven om mn punt te maken) zichzelf al kan optrekken aan de box, allerlei steken onder water krijgt en er wordt gezegd dat zulke berichten andere moeders onzeker maakt. Maar misschien ben ik ook wel de enie die dit zo ziet hoor ;)

    En ik zal heel eerlijk zijn dat het door zo'n topic, met zo'n titel én inhoud, het idd als een soort wedstrijdje begint te voelen (en das verder geen persoonlijke aanval op ts).
     
  6. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    hahah dat was ook t eerste wat ik dacht..;)
     
  7. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Mijn schoonma heeft er ook een handje van....
    Ze heeft nog een kleinzoon en die is al ruim 8 jaar hoor.
    Maar als ik haar hoor praten over hem.... Wordt er echt gek van. Hij kon al dit en dat op die leeftijd.
    Ja nou en ieder kind heeft zijn eigenontwikkeling. Maar het is niet leuk om steeds te horen dat ons dochtertje volgens haar lui en langzaam is.
    Nog ff en ik ga echt denken dat ons dochter iets mankeerd.
    Ze is pas 1½ jaar en ze kan voor ons doen al aardig veel.
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    of je kindje nou gaat staan las het 6 maanden is of met 20 maanden. voor elke ouder is het moment dat je kindje voor het eerst iets doet iets heel bijzonders.
    je moet je niks aantrekken van wat anderen zeggen of je kindje vergelijken met andere kindjes die sneller zijn. jouw kindje doet het op zijn moment of dat nou 'vlug' is of 'laat'. je bent dan de trotste ouder die er is.

    groetjes, Miranda
     
  9. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Het klopt dat er veel topics over geopend zijn maar mogen er dan alleen topics worden geopend waaruit blijkt dat je niet trots bent op je kindje? waar je niet mag vertellen wat je kindje allemaal kan?
     
  10. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik heb er een heel lang verhaal van gemaak maar dit is dus precies wat ik eigenlijk ook bedoel! :D
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Deel Deze Pagina