Weeën niet zichtbaar op ctg door remmers?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door angel12, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi hoi,

    Ik lig momenteel in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Heb weeën remmers en longrijping prik gekregen. Ik mag niet meer van bed af. Nu heb ik al poosje zeurende buik rug pijn maar de ctg laat geen weeën zien. Kan dat komen dat die door de weeën remmers niet zichtbaar zijn op de ctg? Was even nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
     
  2. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Allereerst heel veel sterkte, ik duim voor jullie dat het lukt om je kleine man nog een poos veilig in je buik te houden!

    Kan je je vraag aan de verpleegkundige of arts stellen? Het klinkt alsof je je zorgen maakt en de ctg niet vertrouwt. Wij kunnen je hier niet gerust stellen. Gewoon vragen daar in het ziekenhuis!
     
  3. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Veel sterkte!

    Soms ligt het er ook aan op welke plek de toco (dat ding die je weeenactviteit registreert) zit. Op de ene plek beter dan de ander.
    Inderdaad zoals gezegd zou ik even overleggen met iemand van het ziekenhuis.

    Hopelijk kun je de kleine nog even binnen houden in goede gezondheid!
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had bij mijn eerste bevalling wel weeën zichtbaar op de ctg. Maar bij mijn tweede was ik zelf wat dikker en toen had ik wel degelijk weeën maar je zag ze niet op de ctg
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bij mij gaven ze aan dat een CTG niet direct leidend is. Met name omdat het maar net goed aangesloten moet zijn. Dus ik zou zeker aangeven dat je het gevoel hebt dat je weeën hebt
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Bij mij zagen ze de weeën ook niet op de ctg. Ik had been en rug weeën. Denk niet dat het met de remmers te maken had maar omdat het niet strak genoeg en op de juiste plek zat.
     
  7. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Je weeën remmers hebben geen invloed op wat de ctg registreert. Als je ctg net niet goed zit kan het zijn dat hij t niet registreert. Enige tip die ik kan geven is timen hoeveel er tussen de pijn zit en of er ook een piek in de pijn zit.

    Ik heb 8 weken lang met gebroken vliezen in het ziekenhuis gelegen en mijn zoontje is terwijl ik aan de ctg lag gedraaid en hiervan was niks terug te zien qua activiteit. Toen ik harde buiken en bij de inleiding weeën kreeg waren die wel te zien op de ctg.
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Het kan natuurlijk zijn dat de ctg niet goed aangesloten zit of dat de activiteit gewoonweg niet geregistreerd word.
    Weeënremmers hebben in ieder geval geen invloed op de CTG.

    Maar als je in het ziekenhuis ligt met deze reden is het dan niet verstandiger om dit door te geven aan je verpleegkundige?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Dank jullie. Ik heb het gevraagd en zodra ik pijn heb word ik wel gelijk aan het ctg gelegd. Ik word in ieder geval goed in de gaten gehouden. Ik lig ook nog eens in een ander ziekenhuis omdat wij een paar dagen weg waren en hoor morgen of ik mag overgeplaatst worden naar ons eigen ziekenhuis in de buurt. Ik mag in ieder geval niet meer naar huis tot de bevalling. De baby ligt ook in stuit nog steeds.
     
  10. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat spannend! Sterkte
     
  11. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Spannende tijd zo voor jullie! Goed dat je het gevraagd hebt en ze je goed in de gaten houden. Hopelijk kun je worden overgeplaatst.

    Bij mijn derde had ik ook zeker weeen maar ctg was niks te zien dus geloofden ze me gewoon niet. Die dingen zaten gewoon op de verkeerde plek ofzo.... hopelijk blijft jullie kleine nog lekker even zitten
     
  12. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Super spannend.. hopelijk blijft hij nog even zitten..
     
  13. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Dank jullie. Ze hebben nog met echo naar mijn nieren gekeken vanwege hevige pijn maar niks te zien. Vandaag krijg ik de laatste weeënremmers en morgen is de laatste longrijping spuit ingewerkt, dan weer kijken voor overplaatsing en of de kleine nog even wil blijven zitten. Super spannend!
     
  14. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Heftig zeg! Hier ook aan de longrijping en weeënremming gezeten (maar geen gebroken vliezen, andere reden), das zó spannend! Je weet gewoon niet wat er in je lichaam wel of niet gebeurd of in gang is gezet. Ik hoop dat je snel kan worden overgeplaatst en dat je baby nog lekker even binnen kan blijven zitten!

    Hou je taai! :thumup:
     
  15. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Heftig. Veel sterkte dat de baby nog maar even warm blijft zitten.:)
     
  16. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Eventjes een kleine update:

    gisternacht wakker geworden met krampen. Moest ze al snel wegpuffen dus het was wel duidelijk: de kleine kwam eraan! Alles gereed gemaakt voor keizersnede ivm stuitligging en voor we het wisten lag ik op de ok en is onze mooie zoon geboren. 6 weken te vroeg maar hij doet het supergoed!
     
    Ysabella, Loveischocola, RachelleNM en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.779
    15.330
    113
    Vrouw
    Dikke proficiat.
     
  18. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Opeens toch snel gegaan. Fijn dat het na omstandigheden goed gaat.
     
  19. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Gefeliciteerd!!
     
  20. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Fijn dat ie het zo goed doet :thumup:
    Hoe voel jij je? Goed herstel gewenst!
     

Deel Deze Pagina