Weegschaal thuis en bij verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door jeske160789, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Misschien een stomme vraag.. maar vanwege gewichtstoename moet ik me nu welke weel wegen en thuis ook..

    Nu heb ik dat vandaag gedaan en vorige week bij de verloskundige zit een verschil van 4kg in. Nu is mijn weegschaal digitaal en die bij verloskundige niet.

    Komt dit echt door het vocht of door verschillende weegschalen
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Hier zit er standaard 2,5 kg verschil tussen de weegschaal thuis en die bij de VK.

    Ik weeg thuis regelmatig maat sowieso altijd op de dag dat ik naar de VK moet om een beetje inzicht te houden :).

    Als jij nog nooit op dezelfde dag op beide weegschalen hebt gestaan is het niet te zeggen of die 4 kg echt gewichtstoename zijn of dat er een verschil tussen de weegschalen zit.
     
  3. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Dan heeft het thuis wegen dus ook niet echt nut
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Thuiswegen heeft wel nut wanneer je zeker weet wat het verschil is in beide weegschalen. E En dat verschil kun je dus pas vinden wanneer je weet wat je thuis weegt en wat bij de VK.
    Dus thuis wegen, naar je VK (tussendoor niet meer drinken toiletbezoek etc) en dan daar op de weegschaal. Kijken wat dan het verschil is in beide weegschalen.
    Pas dan heb je een goed inzicht, dan kun je pas zeggen of je daadwerkelijk bent gegroeid.

    Je kunt dan ook secuurder wegen omdat je direct kunt aangeven of er een verschil is, iedere weegschaal weegt anders.
     
  5. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Uiteraard heeft dat wel nut. Het gaat namelijk om het bijhouden van een toename niet zozeer om het exacte gewicht. En zeker als je het verschil weet tussen beide weegschalen is het nuttig.
     
  6. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Dan zal ik volgende week voor de controle eerst thuis wegen en dan bij de verloskundige. Dan weet ik het verschil tussen beide weegschalen..

    Voor nu kijk ik of ik op deze weegschaal aan kom en hoeveel..

    Dankje dames!
     
  7. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik weeg mezelf altijd s ochtends direct na het opstaan voor het ontbijt. Daardoor kan ik me gewicht goed volgen en heeft de hoeveelheid stennis moment van wegen op de dag geen invloed. In de loop vd dag wordt ik altijd wat zwaarder. Mijn verloskundige vind het prima misschien is jet ook een optie voor je thuis? Het gaat uiteindelijk om je gewichtstoename op eenzelfde weegschaal toch
     
  8. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Is het gebruikelijk om te wegen? Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en mijn controles gebeuren bij de gynaecoloog. Ik heb me nog nooit hoeven wegen!
     
  9. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hier zit er ook verschil tussen eigen weegschaal en die van de verloskundige.

    Ik weeg vanaf het begin al thuis. Zo ongeveer 1x in de maand ofzo.
    In de ochtend als ik wakker word ga ik eerst naar de wc en dan weeg ik zonder kleding aan.
    Als je altijd op dezelfde manier weegt is het wel betrouwbaar.

    Bij de vk is het elke keer anders. Veel gegeten/weinig gegeten, veel kleding/weinig kleding, midden op de dag/avond. Teveel dingen die invloed hebben.
     
  10. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Ik hoefde ook nooit te wegen. Totdat mijn bloeddruk omhoog ging vorige controle en ik aangaf voor mijn gevoel ineens veel aan te komen en vocht vast te houden..

    Thuis nooit op weegschaal gaan staan omdat ik echt depri word van de cijfers op de weegschaal
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik had in de ochtend thuis gewogen. (In mijn ondergoed)

    In de middag bij de diëtiste (ivm zwangerschapsdiabetes) en toen woog ik opeens 2 kilo meer. Ik zei gelijk huh dat kan niet! :roflmao:


    Ik heb me trouwens pas 1x bij de vk moeten wegen. (Alleen bij de intake)
     
  12. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Het is mijn persoonlijke ervaring dat vk er meer waarde aan hechten dan gyn.

    Overigens ook bij de vk kun je aangeven het niet te willen.
    In principe voegt het, uitgaande van een ongecompliceerde zwangerschap, niets toe mbt de groei van de baby.


    In geval van TO (of bij zwangerschapsdiabetes etc) ligt dat anders.

    TO idd gewoon per weegschaal de groei bijhouden. Ip zal de toename per weegschaal ongeveer gelijk zijn, enkel het eindgewicht dus niet
     
  13. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Hier is het in principe standaard bij elke controle net als bloeddruk, maar het hoeft niet. Ze vragen het ook iedere keer of je wilt.

    Ik ben begonnen met overgewicht en wilde daarom zelf graag dat het goed in de gaten wordt gehouden. (Tot nu toe slechts 6 kg aangekomen :) = happy me!)
     
  14. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier ook verschil in de weegschalen, maar bij vk is minder dan thuis, dus dat is niet zo erg ghehe :p
    Buiten dat weeg ik me elke maandag 's ochtends, na het plassen & voor me ontbijt. Dat is toch het meest betrouwbare, altijd het zelfde moment op de dag. Dat gewicht bij vk hecht ik zelf niet zoveel waarde aan, het gaat idd om de toename & die kan je (naar mijn mening) het beste bijhouden op 1 weegschaal op elke keer hetzelfde moment :)
     
  15. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ja hier elke keer wegen bij de gyn. In het begin is dat maandelijks en op het laatste tweewekelijks ongeveer
     

Deel Deze Pagina