Week teruggezet 1e echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MDvD96, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Gisteren de eerste echo gehad, mijn laatste menstruatie begon op 19 december. 18 januari had ik een overtuigende positieve zwangerschapstest in handen.

    Uit eigen berekening was ik vandaag dus 7 weken en 6 dagen zwanger geweest, maar de verloskundige schatte me gisteren op 6 weken en 6 dagen. Dus een hele week verschil, echter wel een mooi kloppend hartje op de echo en een intacte zwangerschap.

    Is die week iets om me zorgen om te maken? Ik heb sowieso wel een latere eisprong gehad dan normaal. Want met ovulatietesten kon ik hem niet vinden.
     
  2. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O ja dat kan zeker, een wat langere/latere innesteling plus latere eisprong brengt je al zo op een week verschil. En op de echo zag alles er goed uit dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken! :D
     
    MDvD96 vindt dit leuk.
  3. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier werd ik ook een week terruggezet, echo twee weken daarna toen toch weer 4 dagen vooruit. Dus uiteindelijk verschil van drie dagen. T blijft im t begin lastig zei mn verloskundige. Vandaar dat ze een echte termijnecho en uitgerekende datum ook pas vast zetten rond de 12 weken.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Het kan beide kanten op.. Ik werd terug gezet en leek goed te gaan, later toch mis. Maar heb hier ook genoeg voorbij zien komen waarbij het goed ging en waarbij de datum zelfs weer vooruit werd gezet. Het belangrijkste is dat alles er goed uit zag en het hartje goed klopt :) Op dit termijn kan een mm verkeerd opmeten al zoveel uitmaken!
     
  5. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste dochter ben ik ook een week teruggezet bij de eerste echo. Alles is verder goed gegaan.
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Een week kan nog, bij mij was het 2 weken en kon 2 dingen zijn: latere bevruchting (was mogelijk bij mij met mijn cyclus) of het was niet goed. Helaas t laatste maar het had ook goed kunnen zijn. Vaak weet je het dus gewoon niet en is t afwachten. Heb je nog wel zwamgerschapsklachten?
     
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik heb helaas niet zon positief verhaal. Bij mij was het 6 dagen verschil. Dit wist ik door temperaturen. Ik had een mooi kloppend hartje en ik hoefde mij geen zorgen te maken, aldus de verloskundige. 3 weken later werd het alsnog een miskraam.

    Het kan helaas alle kanten op.. maar ik heb wel begrepen dat een week wel vaker mis dan goed is. Een paar dagen marge is normaal, want het meetapparatuur is niet perfect. Vanaf een week wordt het wel riskant. Succes in deze onzekere tijd!
     
  8. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik ben bij vorige zwangerschap op m'n eigen berekening 5 dagen teruggezet en dat bleef zo. Niks aan het handje en ze is gezond en wel geboren afgelopen zondag. :)
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je 18 januari op 10 dpo zat dan was je op 22 januari 4 weken zwanger. (Ik heb je test even opgezocht en die komt overeen met 10 dpo).

    Echo op 11 februari, je was toen exact 6 weken en 6 dagen zwanger volgens bovenstaande berekening!

    Niks om je zorgen om te maken dus :D
     
  10. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi dit stelt me dan wel weer gerust! Dankjewel! :)
     

Deel Deze Pagina