Weekend weg 36 weken zwanger

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RobinBird, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi :)

    Ik ben bijna 36 weken zwanger en zou graag nog een weekendje weg willen met mn vriend.
    Wel in Nederland, maar ongeveer 2 uur of langer rijden. Ik ben vooral benieuwd of er tips zijn en zaken waar ik rekening mee moet houden of geregeld moet hebben?
    Zo ben ik bijvoorbeeld vooral benieuwd hoe dat werkt als ik nou net dat weekend ga bevallen. Daar is mijn verloskundige natuurlijk niet...en die gaat er ook niet heen rijden denk ik :p..... Hoe 'wordt' zoiets 'opgelost'?

    Liefs.

    P.S.

    Als we komend weekend gaan, ben ik zelfs al bijna 37 weken zwanger besef ik nu.
     
  2. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    :o:
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik was wel minder ver.

    Maar ik had bijv opgezocht waar de dichtstbijzijnde ziekenhuis en vk was. Met nmr en al opgeschreven.
    .verder mn papieren mee van de vk voor het geval dat.
    En je kraampakket evt.

    Maar de kans is heel groot dat je het echt goed aan voelt komen. En met beginnende weeën moet je dan gewoon naar huis rijden.

    Veel plezier!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Aan mij heb je niets, mijn eerste kwam met exact 36 weken dus ik durfde bij nr 2 en nr3 niet meer ver weg. Had er ook niet aan moeten denken eerlijk gezegd.
    Maar als jij je oke voelt...

    Ik zou even je verloskundige bellen morgen. Die heeft vast goede tips.
    En praktisch gezien: zie bericht hier boven.

    Dit is overigens niet de juiste plek voor je topic.
    Beter naar zwanger of de bevalling.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben met 36wkn een midweek naar een Landal park geweest 45min verderop. Was ik zo thuis en in mijn eigen zkh in geval van nood. Lekker aan de kust, dat is altijd leuk. Gewoon kijken waar de dichtstbijzijnde ha zit of zkh, maar meestal duurt het bij de 1e wat langer, ze vallen er niet zo maar uit XD
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik ben met 36 weken een midweekje weg geweest. Helemaal niet nagedacht over zaken zoals een ziekenhuis, koffer enz. We waren op 45 min van huis en de eerste bevalling duurde 48 uur dus was nergens bang voor ;) er stond ook al een ks gepland. Vrijdag waren we terug en zondag ben ik ‘spontaan’ bevallen :p
    Ik zou het zo weer doen hoor!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Neem voor de zekerheid de papieren van de vk, je verzekeringspapieren, je vluchtkoffertje en de maxicosi mee. Zoek de nummers en adres van de dichtstbijzijnde verloskundige, ziekenhuis en huisarts op, schrijf ze op en sla ze op in allebei jullie telefoons voor het geval dat. Ga naar een hotel dar niet al te ver weg van de snelweg ligt en niet aan idyllisch onverhard paadje. Maak je geen zorgen, de kans dat er niets gebeurt is veel groter en als het wel zo is heb je vaak nog de tijd om naar huis te rijden. Bij een familielid van me lukte dat niet (zaten op een waddeneiland) dus hun kind is daar geboren en het ging allemaal goed. Een collega van me was op 4 uur rijden afstand in België op vakantie en is meteen toen de vliezen braken naar huis gegaan en kind is thuis geboren.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.455
    569
    113
    Ik zou me niet te druk maken. Voor de 37 weken moet je toch in het ziekenhuis bevallen. Gewoon papieren meenemen. Op het moment dat de bevalling begint toets je bij google ziekenhuis in en klaar.
    Maxi-Cosi kleren etc lijkt mij niet nodig. Je hebt toch al een koffer en je ouders/schoonouders kunnen die dan toch even ophalen. Gewoon lekker nog eventjes genieten :)
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor jullie reactie. Maar... Je verloskundige hoort toch bij de bevalling te zijn? Kun je 'zomaar' een andere verloskundige bellen?
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ja hoor, je eigen verloskundige kan dan ook een andere praktijk bellen of zelf de afstand afleggen :) je verloskundige kan je zo digitaal overdragen. Dus niet zelf regelen maar verloskundige bellen dan
    En anders vraag je om een ruggenprik, heb je gelijk een medische indicatie :p

    Heerlijk nog even eruit! :D
     
  12. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Aha, dus wel eerst eigen verloskundige bellen en haar dan een oplossing 'laten zoeken' in de omgeving van waar ik dan ben?
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ja, mogelijk heeft ze ideeën of geeft ze aan dat ze toch zelf komt. Gaat vaak vlotter contact tussen zorgverleners
     
  14. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Ik zou gewoon voordat je weggaat even de verloskundige bellen en vragen wat je dan het beste kan doen en wie je het beste kan bellen. Je bent vast niet de eerste die dat vraagt en je zal ook als het gebeurt niet de eerste vrouw zijn die niet in haar woonplaats bevalt. Ja je kan het ook tijdens de weeën doen maar als je het van te voren weet, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken en kan je lekker ontspannen en dat is goed voor jou en je baby
     
  15. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    771
    194
    43
    Precies dit.
    Maar omdat je nog geen 37 weken bent heb je sowieso een medische indicatie en zou je dan in een ziekenhuis bevallen. Dus waarschijnlijk moet je bij twijfel jouw verloskundige bellen en dan met haar afstemmen of je naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis moet als er iets zou gebeuren. Dan overlegt jouw verloskundige met dat ziekenhuis.
    Fijn weekend.
     

Deel Deze Pagina