Weekend weg met familie

Discussie in 'Corona forum' gestart door momwithcamera, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    In het najaar gaan wij elk jaar een weekend met met mijn ouders en broer + aanhang, totaal 6 volw en 3 kids in 1 huis. Ook dit jaar staat het op de planning, maar ik twijfel heel erg of het wel slim is. Mijn familie komt uit NoordHolland (weekend weg is ook in die provincie) en mijn broer + schoonzus werken allebei in een beroep waar ze veel (onbeschermd) contact hebben met mensen. Een van mijn ouders is chronisch ziek. Ze geven aan bang te zijn voor corona maar tegelijkertijd zie ik ze ook amper maatregelen nemen om zichzelf te beschermen en zullen ze zo'n weekend nooit afzeggen (want: gezelligheid boven alles). Wat zouden jullie doen? Eigenlijk wil ik niet gaan, maar overdrijf ik?
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik zou dit absoluut niet doen.
    En begrijp eerlijk gezegd ook niet zo goed dat je het überhaupt overweegt.
     
    Gewooniemand, Juffie26, Sado en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Zeker zou ik niet gaan. Het gaat nu alweer de verkeerde kant op. Dat mensen zelf zich niet goed aan de maatregelen houden is aan hen. Maar ik ging er op deze manier niet aan bijdragen dat ze risico lopen om Corona op te lopen.
     
    Neuzeke, momwithcamera en Evanesco vinden dit leuk.
  4. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    921
    217
    43
    Vrouw
    Ik zou ook niet gaan. Wij gaan ook in de herfst altijd met de familie weg, 9 volwassenen en 6 kids, wel in aparte huisjes overnachten maar ook normaalgesproken in de avond gezellig samen spelletjes doen etc. Hier ook twee ouders in de risico categorie en we gaan dus dit jaar bewust niet.. jammer, absoluut, we komen hier namelijk al ruim 30 jaar, vanaf dat ik dus nog een kind was. Ik wil nu echt geen risico’s lopen, gezondheid gaat gewoon voor.
     
    Neuzeke, Syane en momwithcamera vinden dit leuk.
  5. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Waarom? Omdat het volgens de huidige geldende maatregelen wel kan. En ik twijfel of ik mijzelf nou gek maak of niet. Zou fijn zijn als je gewoon normaal reageert, ik stel een normale vraag :)
     
    linkiepinkie, An79, Liefje91 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou gaan, maar wel als jullie allemaal klachtenvrij zijn.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Weet je. Nu kan het nog op een redelijk prettige manier. Gaan jullie dan ook naar een park? Want het zou best eens kunnen dat je dan geen of nauwelijks gebruik kan maken van de faciliteiten. Wij zouden in maart gaan met ons gezin. Inmiddels is het al 2x verzet en zijn we nu dat weekend weg. Komt helemaal niet echt goed uit. Maar nu kunnen we wel nog zwemmen, uit eten, activiteiten doen en zo. Maar ik vermoed als de stijging doorgaat dat dit in het najaar niet meer kan.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Denk dat dit al genoeg redenen zijn om niet te gaan toch?
    Als je bij elkaar in een huisje zit wordt 1,5 meter afstand houden al geen doen, kinderen willen opa en oma knuffelen etc. (Al steken ze hen aan met een verkoudheid, daar zit toch ook niemand op te wachten?)
    Als je 's avonds gezellig met een drankje zit vergeet je die 1,5 meter nog meer (eigen ervaring en wat ik ook van anderen hoor)
     
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar kinderen mogen toch sowieso met opa en oma knuffelen, want ze hoeven geen afstand te houden?
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.979
    113
    Vrouw
    Ik snap ook niet dat je het nog overweegt.
    Je zegt dat de maatregelen dusdanig zijn dat het nog mag/kan.
    Maar hoe dan? Hoe wil je met drie huishoudens het hele weekend op 1,5 meter blijven van elkaar?
    Als je samen in 1 huis verblijft is dat volgens mij zo goed als onmogelijk. Je gebruikt allemaal hetzelfde sanitair. Je kookt met/voor elkaar. Hoe ga je dat met eten doen? In 3 groepjes gaan eten?

    Ik zou er beslist niet van genieten als je zo een heel weekend moet opletten, nadenken bij alles wat je doet.

    Voor mij zou het heel duidelijk zijn: ik doe niet mee!
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik vind het niet zo'n normale vraag.

    Dat het volgens de regels mag wil niet zeggen dat het verstandig is. En mag het idd?
    Je kunt geen 1.5mtr afstand houden.
    Je hebt kwetsbare mensen mee.
    De besmettingen lopen weer flink op.

    Ik zou, als het een optie is, in verschillende huisjes nog overwegen
     
    bosi333 en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik denk dat het niet mag, volgens mij mag je op het moment geen huisje boeken met mensen uit verschillende huishoudens, maar ik kan het mis hebben.
     
    Juffie26 en Evanesco vinden dit leuk.
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Als je gaat sowieso in een eigen huisje, ieder huishouden. Je zit te lang bij elkaar. Zo gaan wij het ook doen, is wel duurder maar dat is niet anders.
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Screenshot_20200926-125552_Chrome.jpg
    Ah, je hebt gelijk! Had de 1,5 meter tussen leraren en leerlingen in m'n hoofd zitten, vandaar de verwarring :)

    Maar sowieso wil ik nog niet dat m'n kinderen opa en oma knuffelen, als die verkouden worden (mijn kinderen hebben nogal regelmatig een snotneus :p) door hun, dan moeten die mensjes zich weer laten testen en kunnen ze de deur niet uit. Lijkt me niet wenselijk!
     
  15. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, verkouden niet, maar anders wel. Hier hebben ze alweer genoeg geknuffeld met opa en oma.
     
  16. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Dat dacht ik ook, maar blijkbaar mag het op dit moment wel en geldt max 6 personen van >12 jr en sowieso 1,5 m onderling houden.
    Maar ik zou het ook nu niet doen in groot huis. Eigen huisjes misschien wel.

    Iemand hierboven zegt iets in de trant van 'nu het nog makkelijk kan', maar om nou te zorgen dat het ook zo blijft, moeten we allemaal ons verstand gewoon gebruiken en misschien bedenken of iets wel slim is, ook al mag het wel volgens de regels.
     
    Evanesco en tuc vinden dit leuk.
  17. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    921
    217
    43
    Vrouw
     
  18. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Kijk, het hele punt van sanitair delen had ik nog niet eens aan gedacht. Het is een groot huis waarin je wel wat afstand kunt houden, maar wel met een gedeelde badkamer en toilet en ook aan de eetafel is 1,5 meter niet haalbaar. Helemaal duidelijk dus, ik ga aangeven dat we niet mee gaan en ga mijn ouders ook dringend adviseren het af te blazen.

    Daarom stel ik dus een vraag, om.te zien of er dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb. Jammer dat sommigen zo belerend reageren. Laten we een beetje lief doen.
     
    Marsepein, Baileyy, Liefje91 en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Misschien kun je een alternatief verzinnen? Wij hadden eigenlijk in juni ons familieweekend, dat kon toen ook niet doorgaan, maar in plaats daarvan reisden opa en oma dat weekend langs de kinderen, iedere dag bij iemand anders in andere samenstelling... en lieten we eten bezorgen en deden we spelletjes. Heel gezellig:)
     
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wij gaan normaal in het najaar een weekend weg met de vriendengroep. Gaat ook niet door. Als alternatief gaan we samen eten bij ons thuis ( kunnen dan 1,5m bewaren ) met enkel de mensen die mee zouden gaan ( 2 stellen sloffen dit jaar sowieso over )
     

Deel Deze Pagina