weer aan het werk. Hoe vaak kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wendy blesing, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy blesing

    Wendy blesing Actief lid

    8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, vanaf aankomende dinsdag ga ik weer aan het werk. 2 dagen per week op de dinsdag en donderdag. Het is invalwerk. Dus per dag zou ik maximaal 7,5 uur werken. half uur pauze.

    Hoe vaak is het handigst om te kolven? Ik dacht zelf aan 2x 20 minuten?
    Met een volledige werkdag. Reistijd erbij is ongeveer 60 minuten totaal.

    Mijn zoontje is 6 en een halve maand. Eet al fruit en groente met aardappel/pasta en ei/vlees of vis. Hij vervangt nog niet echt een voeding.

    Ik weet dat er gezegd wordt. Kolf wanneer je zou voeden. Maar dan zou ik 4x moeten kolven. Dat vind ik wel heel veel.

    Groetjes van wendy
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Kijk inderdaad naar wat je nodig hebt om je productie in stand te houden. En kijk naar wat je lichaam aangeeft. Wanneer jij bedenkt om 2 keer ipv 4 te kolven en je hebt daar geen klachten bij, prima! Krijg je last van stuwing de eerste keren, dan kan het zijn dat je beter extra gaat kolven. Blijf in ieder geval niet met zeer gestuwde borsten rondlopen want stuwing is een signaal dat er geen melk meer afgenomen wordt en zal wanneer het vaak gebeurt een signaal geven aan je lichaam om productie te minderen.

    Wanneer je in 20 minuten voldoende kolft, prima. Eventueel kun je in de ochtend nog extra kolven op momenten dat je thuis bent.

    Veel succes en plezier met werken weer!
     

Deel Deze Pagina