Allergisch voor katten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hilli, Mar 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    Mijn zoontje is bijna 12 weken. Een paar weken geleden viel mijn vriend en mij wat op.
    Wanneer we bij mijn schoonouders zijn, gaat Sam na een half uur tot een uur huilen. Het begint met zeuren, maar na een tijdje gilt hij echt alles bij elkaar. Meestal is dat 2 à 2.5 uur na zijn vorige voeding. Dus honger, dat is het niet. Want thuis of bij mijn ouders heeft hij dat nooit.
    Ik kan hem op zo'n momenten ook alleen maar troosten door hem te laten drinken. Dan is hij zo uitgeput, (mss van het huilen?) dat hij daarna meteen in slaap valt. Op zich kan het wel zijn dat hij honger had en moe was, maar het is echt elke keer. Mijn schoonmoeders hebben een kat, ze gaat ook buiten, maar over het algemeen zit ze heel vaak binnen.

Vandaag ben ik met Sam naar de grootmoeder van mijn vriend geweest. Daar was hij nog nooit geweest. Zij heeft ook een kat. En ook hier net hetzelfde scenario. We waren er een dik half uur en hij begon te huilen. Hij had 2 uur eerder gegeten. Dus echt geen honger. Hij huilde zo erg, dat hij helemaal overstuur was. Ik heb dan zijn flesje maar gemaakt. Daar heeft hij 50cc van laten staan. Voor hem heel gek, want hij drinkt elke fles tot de allerlaatste druppel op.

Zou dit een reactie kunnen zijn op de katten? Ik zou het anders echt niet weten. Want hij heeft dat anders nooit ... Enkel bij hen.

2. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    Even erbij vermelden dat ik zelf allergisch ben voor katten. Ik krijg er altijd hoofdpijn van.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Een allergie voor katten uit zich meestal in traanogen/jeuk. In ieder geval irritatie op de slijmvliezen vaak als eerste. Je zou dan toch moeten merken dat hij rode oogjes ofzo krijgt.

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk wel dat je dat zou merken ook in zijn ogen/neus. Ik ben ook allergisch voor katten geweest (heel vreemd, maar het gaat over...) en ik kreeg er altijd traanogen van, jeukende ogen ook, en een loopneus.

Aan de andere kant, als jij er zelf hoofdpijn van krijgt, dan kan hij dat natuurlijk ook hebben en dat zie je niet! Wel vreemd!

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Wup: Dat van de jeukende ogen klopt wel. Ik had dat als kind ook, nu uit mijn allergie zich vooral in die hoofdpijn. Maar zolang ik niet in mijn ogen wreef, werden ze ook niet rood. Dat heb ik ook met mijn hooikoort. Ik krijg pas echt rode ogen als ik erin wrijf.
    Maar ik heb Sam nog nooit in zijn oogjes zien wrijven, ook niet als hij moe is ofzo. Ik denk niet dat hij dat al kan :D Hij zwaait nog vrij ongecontroleerd met zijn armen en handjes :)

6. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    wij hebben ook een uk allergisch voor katten

vanaf ongeveer 8 weken
    uitslag, niezen, rooie geirriteerde oogjes
    uiteindelijk zaten we midden in de nacht bij de huisartsenpost omdat ze lag te stikken

zalven gekregen ect
    nu uiteindelijk 2 van de 4 poezels een nieuw huis gezocht
    nu is zo nu en dan nog niezen en soms nog rooie oogjes
    maar de helse uitslag en t stikken is weg (wel goed smeren)
    we hopen nu heel hard dat ze erover heen gaat groeien.

later bleek ook dat ze allergisch is voor natusan en sinds afgelopen week waarschijnlijk aardbeien

ze eet alle groentes en fruit
    alleen met aardbei
    ze eet het wel maar laat de helft zeker staan en dat is al vreemd
    begint daarna keihard te huilen en daarna spugen

7. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

ff voor de duidelijkheid, een allergie uit zich niet altijd in rode ogen niezen etc. Mijn dochtertje is waarschijnlijk ook allergisch voor katten en heeft als enig symptoom een hoest.Geen jeukende ogen of iets dergelijks. Maar helaas is het moeilijk aan te tonen bij kleintjes waar ze allergisch voor zijn. En ze voelen het ook aan als mama niet op haar gemak is.

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier ook een dochter met een allergie voor katten
    en uitslag(eczeem) traan oogjes en constant verkouden
    kat weg binnen een week nergens geen last meer van
    dus denk wel dat je wat moet zien

9. wolly

wolly Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook een ernstige vorm van katten allergie, is ook aangetoont in het bloed.
    Maar bij hem uit het zich oa in vreselijke onrust en erg lang huilen, 1 jaar lang pff.
    We kwamen er pas achter toen hij 1 jaar was.
    Wij hebben op advies van de kinderarts onze kat weg moeten doen helaas.

Je zou eens een dagboekje kunnen bij houden wanneer hij met een kat in aanmerking is geweest en wat de reactie/uitwerking daar van is.
    Zo kun je er snel achter komen of het daadwerkeljk ook van de kat af komt.

Gr wolly.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mijn vriend had dat vroeger bij zn oma, daar werd gerookt en dan begon hij ook zo te huilen en ergens anders niet. zodra die thuis was en had geslapen was alles weer normaal,
    ik weet niet of je er wat aan hebt...

Share This Page