weer geen bloedverlies na pil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolanda, 6 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Mirjam en Japke.

    Ik heb weer een vraagje.
    (ik heb mijn verhaal al eerder gedaan deze staat op pagina twee, maar heb nu weer zoiets vaags)

    Ik heb dus in November een miskraam gehad.
    met de pil moest ik weer een menstruatie krijgen ( omdat ik niet uit mezelf menstrueer door clomid)
    maar er kwam alleen oud zwart en bruin bloed.
    Nu 26 dagen geleden ben ik na een negatieve zwangerschaps test weer aan de pil gegaan, om te kijken of de menstruatie nu zou komen.
    Afgelopen woensdag was de laatste.
    Maar de maandag ervoor kreeg ik al van die krampen dat de menstruatie erdoor zou komen.
    Maar die kwam niet.
    Nu Maandag ( vandaag) heb ik nog steeds verschrikkelijke krampen, zo erg dat het wel weer lijkt op die krampen van de miskraam.
    Maar geen rood bloed, alweer alleen zwart en bruin, met klodders.
    De vorige keer heb ik wel de gyn gebeld maar die vond het niet nodig dat ik langs kwam.
    Nu wil ik wel weer bellen maar ik ben bang dat hij zegtdat ik weer een maand aan de pil moet.

    Wat mijn eigenlijke vraag is is: Kan dit rare bloed verlies nog steeds bij de miskraam weg komen?
    Want na de miskraam heb ik dus wel een echo gehad om te kijken of de miskraam compleet was, en dit was het geval.

    Ik hoop dat jullie wat meer informatie hierover kunnen geven, want de gyn begrijpt mij niet denk ik( dat gevoel krijg ik).

    Alvast bedankt voor het lezen.

    Groetjes Jolanda
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Jolanda,

    soms zien we wel dat een miskraam niet helemaal compleet is geweest. Maar als dit op de echo als goed is afgegeven, mag je ervan uit gaan dat dit zo was. Omdat er nu waarschijnlijk wer een tijd tussen je menstruaties heeft gezeten kan het inderdaad zo zijn dat het bloedverlies anders is dan anders. Oud bloed is veel donkerder van kleur en kan de vorm van stolsels hebben. Als je bezorgd bent zou ik toch weer contact opnemen met de gynaecoloog. eventueel met een andere als je je zo weinig begrepen voelt.

    Mirjam
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dank je Mirjam.

    Ik ben er al uit denk ik.
    Gisteravond ben ik gaan dansen, alleen had ik zulke heftige krampen dat ik stond te trillen op mijn benen, kon wel janken van pijn, maar dat liet ik niet merken.

    En nu vanmorgen rood bloed eindelijk.
    Heb de assistent van de gyn gebeld en ik mag weer beginnen met clomid op dag drie.
    Moest dit rekenen als dag één.

    Maar ik denk wel dat ik ga proberen om een andere gynaecoloog te krijgen want dit voelt niet helemaal goed.

    Nogmaals bedankt !!
    Groetjes
     
  4. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi jolanda,

    las dat je weer mag beginnen met clomid? spannend. welke dossis heb jij van clomid?
    ik ben dinsdag 7-2 gestopt met provera en was dus ff afwachten en werd (
    to mijn verbazing) donderdag al ongesteld, ben nu zaterdag begonnen met clomid 50 mg, eerste keer ben ook erg benieuwd of dit aanslaat bij mij. gaan we trouwens bijna gelijk op!!
    o, ja nog even een vraagje aan jou, mij gyn zei op dag 7 tot 15 klussen, nu las ik ergens op een site dat met clomid je eisprong op dag 17-19 plaatsvind, of is dit alleen als je zoals in de bijsluiter op dag 5 begint? ik hou t zelf voor de zekerheid maar op dag 7-19!!!

    groetjes radna
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik slik de dubbele dosis van 100 mg.
    Vandaag is dag ehh vier alweer dat ik slik.
    Mijn gyn vertelde te klusen tussen dag 11 tot 18 om en om.
    Maar het klopt wel je eisprong kan wat vertraging oplopen door clomid en dan is het normaal om rond die dagen je eisprong te krijgen( dag 19)

    Succes he!

    Groetjes
     
  6. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    bedankt!!!!! jij ook succes en veel klusplezier :D !!!!!!!!!!!
    vandaag is bij mij dag 3 met clomid, dus dan loop je 2 daagjes voor, moet je ook op dag 21-22 bloedprikken? op dag 226-28 moet ik naar de poli, die afspraak ataat al voor 7 maart!

    groetjes radna
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Mirjam of Japke.

    Alweer een vraag van mij.

    Gisteren ( zondag ) was ik erg ziek.
    Terwijl ik smorgens opstond kon ik ook al direct naar het toilet rennen.
    Later die dag overgeven en aan de dunne grrr
    Maargoed dat hebben we allemaal wel eens .

    Vanmorgen stond ik op en ik hoefde niet te rennen.
    Maar een krampen in mijn maag niet normaal.
    En ja hoor bruin verlies en dokere slijmpropjes.
    Maar dit is dag 7 van de cyclus.
    Vanaf dag drie ben ik aan de clomid, gister had ik niet geslikt want ik hield niks binnen, die van gister heb ik dus vanmorgen gehad.

    Toch wou ik de gyn even bellen om te vragen wat te doen en ook met die krampen en slijmverlies.
    Antwoord de assistent( ik krijg bijna nooit de gyn zelf) heel kort dat voor vragen over menstruatie ik maar bij de huisarts moet zijn, en dat ik gister ( of ik nu wel of niet moest overgeven) die clomid had moeten slikken, en dat ik nu morgen niet de laatste dosis clomid hoefde te slikken.
    En dat ik verder maar moest zien of ik ongesteld ga worden en anders maar naar de huisarts moest.

    Okee daar zit ik nu dan mooi mee in mijn maag, met zulke antwoorden.
    want nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen, de gyn laat me maar aanmodderen met clomid, maar controles ho maar.
    De huisarts vind dat ik naar de gyn moet met mijn vragen.
    Ik kan dus nergens terrecht heb ik nu het gevoel.
    Ik zit erover te denken om morgen alsnog mijn laatste dosis clomid te nemen, een dag later moet niet echt uitmaken lijkt mij.
    maar aan de andere kant hoefde ik het niet meer te nemen deze maand.

    Mogen ze me zo maar van het kastje naar de muur sturen?
    Ze moeten me toch behandelen, vooral met clomid?
    Soms denk ik ....laat maar allemaal.
    Dan maar geen tweede.
    Maar als ze me gewoon behandelen zoals hoort dan heb ik ook een kans.

    Dus nu zit ik weer met vragen waar niemand me op wil antwoorden.
    Voel ik me weer rot , terwijl het enige wat ik wil is opnieuw beginnen.

    Ik durf nu eigenlijk ook niet meer de gyn te bellen, en aan de andere kant sta ik op het punt om eens goed de waarheid te vertellen.

    Weten jullie misschien wat ik hier nu allemaal weer mee aan moet?
    Want zo weet ik het echt niet meer :cry:

    Liefs
     
  8. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Zo , lekkere gyn heb jij zeg :confused:
    Jolanda , ik zou als de sodemieter naar de huisarts gaan , het verhaal uitleggen en vragen voor een nieuwe verwijsbrief .
    En dan opzoek naar een andere gyn , want dit is echt ongehoord hoor :)

    Groetjes Joyce
     
  9. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Jolanda,

    wat een verhaal zeg! Ik vind het ook onbehoorlijk dat de assistent je terugstuurt naar je huisarts. De gynaecoloog is degene die jou de medicijnen voorschrijft, hij (of zij) is dan ook verantwoordelijk voor je wat dat betreft, en zou je vragen moeten beantwoorden. Hoe het precies zit met clomid weet ik niet, wij schrijven dat als verloskundigen niet voor. Ik adviseer je om naar je huisarts te gaan en alles uit te leggen. Als je het nog ziet zitten, maak dan een afspraak met je gynaecoloog en uit je ontevredenheid over het beleid en over de manier waarop je antwoorden krijgt. Eventueel is overstappen naar een andere arts een idee.

    Succes ermee!

    Mirjam
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dank je Mirjam, voor je antwoord.

    Ik vond de manier van handelen ook erg raar.
    Ik moet zeggen dat wij er hier ( mijn vriend en ik) er momenteel over nadenken om te stoppen met clomid.
    Niet omdat wij het teveel gedoe vinden dat absoluut niet, maar gewoon omdat ze ons zo laten aanrommelen.
    En daar word je soms gewoon niet goed van.
    Maar aan de andere kant willen we wel heel graag voor een tweede wonder gaan.
    Ik denk dat ik dan ook maar weer opnieuw een afspraak maak met de huisarts en met hem erover ga hebben wat we nou eigenlijk moeten doen.
    Want dit gaat ook niet zo.

    Ik hou je op de hoogte.
    Liefs
     

Deel Deze Pagina