(Weer) niet gelukt..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mxm, 11 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat ik dit onder het goede kopje plaats.

    Wij zitten inmiddels in ronde 9, maar ik heb al bruinverlies gehad, en word dan eigenlijk iedere keer (helaas) ongesteld.. dus gaan we naar ronde 10. Ik had deze maand echt hele goede hoop. Ik was vanaf m’n eisprong misselijk, en m’n borsten deden echt iedere dag pijn, terwijl ik dat andere rondes echt niet had. Dus ik hoopte op deze ronde.

    Onze eerste dochter hebben we al in ronde 1 mogen krijgen. Dat was echt enorm snel. En ik ging er absoluut niet van uit dat het nu weer zo was.. misschien overdrijf ik ook wel.. omdat veel meer vrouwen veel langer bezig zijn...

    In Januari hebben we een keer een follikel meting gehad. Dit heb ik gedaan bij een verloskundige waarbij ik de 20 weken echo met mijn eerste dochter ook heb gehad, en wat echo’s toen tussen door. Mocht ik na 2 dagen terug komen en goed te zien dat m’n eitje gesprongen was. Zij had alles nagekeken. En “ik was er een voor in de boeken”. Omdat het er allemaal zo mooi uit zag volgens haar.

    Ook gebruik ik ovulatietesten, en doen we het meestal voor de positieve ovulatietest, erop en/of net erna.. dus het lijkt me dat het ook niet ligt aan dat we op de verkeerde tijd seks hebben..

    We gaan dus nu naar ronde 10.. zucht. Herkenbaar?
     
  2. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Wat vervelend dat je je zo voelt.
    Als je eerste zo snel raak was, heb je toch een bepaalde verwachting. Als dat dan niet lukt, doet dat pijn en vraag je af waar het aan ligt. Helaas is daar vaak geen antwoord op.
    9 rondes is helemaal niet vreemd, maar ik snap dat het voor jou wel lang voelt.
    Hopelijk lukt het vertrouwen te blijven houden, want er is ook geen reden om aan te nemen dat het nu niet zou lukken. Je geduld wordt alleen wat meer op de proef gesteld en dat is lastig.

    Hier gaat het nu ook anders. Ik heb twee kinderen snel gekregen zonder problemen. Nu proberen we zwanger te worden van de derde. Hierbij ook snel zwanger, maar helaas miskramen gehad.
    Daarbij vraag ik mij ook af, wat is er mis dat dit nu opeens gebeurd en hiervoor niet. Toch probeer ik positief te blijven, want mijn kinderen zijn het bewijs dat het wel kan.
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Herkenbaar hoor! Alleen wij hebben nu 1 kindje. Gek he dat het eerst snel gaat en nu niet.
    Bij ons heeft het precies 1 jaar geduurd! Heb vertrouwen dat het goed komt. Snap dat je het zo snel mogelijk wilt maar als alles goed is komt het wanneer de tijd er voor is!
    Misschien denkt die baby wel: nu met dat corona? Daar heb ik geen zin in!

    Nog even doorzetten :) en je timing is goed hoor! Wij deden het ook toen ik een positieve ovutest had 1x en dat was genoeg gelukkig

    Maar ik snap echt dat je baalt hoor dat het zo lang duurt! Knuffel!
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.018
    113
    Vrouw
    Herkenbaar.. bij mijn eerste was ik zwanger met 2 maanden..de 2e heeft 1,5 jaar op zich laten wachten.
    Het kan dus nog! Ik weet hoe moeilijk het is om de moed erin te houden.. hopelijk mag het snel lukken bij jullie
     
    mxm vindt dit leuk.
  5. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Bah. Wat naar. Kun je beter mijn situatie hebben (1e 15 rondes, 2e 1 ronde), hoe frustrerend ook.

    Tips of wat dan ook heb ik niet.. de enige gouden tip, die mijn huisarts mij ook gaf, is dat je echt moet proberen te genieten van de intimiteit en het niet als een 'verplichting' moet gaan zien. Dat bevordert de vruchtbaarheid absoluut niet en is voor jezelf ook niet leuk. Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dit kon mijn verhaal wel zijn...

    Het is inderdaad niet leuk als een zwangerschap op zich laat wachten. Ik heb geen tips voor je, maar ik wil wel voor je duimen.
     
    mxm vindt dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Inmiddels in ronde 10, maar al wel meer dan een jaar bezig.. ook op dit moment is mijn ei weer zoek. Mijn lichaam neemt pasen weer te letterlijk.. Inmiddels op dag 25 en nog geen ei in zicht, ik heb door PCOS dus soms een maand overgeslagen. Ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven, maar het is soms echt flink balen!! Dit wordt onze eerste, helaas nog wat langer geduld nodig.. Ik zou vorige maand voor het eerst clomid krijgen, maar door corona ging dit niet door..

    Ook wij gebruiken ovulatietesten en eerst deden wij het rond de positieve ovulatietest 2/3 keer, nu op aanraden van het ziekenhuis om de dag of om de 2/3 dagen. Alleen momenteel weer stuk minder omdat mijn ei dus nog niet in zicht is.. Het moet inderdaad leuk blijven, wat soms best lastig is. Wij wisselen seks en inseminatie af, omdat ik pas net mijn vaginisme heb overwonnen en het soms lukt en soms niet. We doen vooral wat voor ons goed voelt. Zaad en hormonen etc waren helemaal goed.

    Dikke knuffel en je mag er ook van balen! Die zwangerschap gaat er komen! Daar houd ik me in ieder geval zo veel mogelijk aan vast.. en hopelijk hoeven we daar allebei niet meer heel lang op te wachten!❤️
     
    mxm vindt dit leuk.
  8. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Pfff wat heftig meid... vreselijk. En wat een respect heb ik voor je.. hier bezig voor ons ja 4e kindje dan wel.. en idd elke keer ongesteld worden maakt een aanslag op je geestelijke gesteldheid.. vandaar ook mijn respect. Knuffel v mij
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Pff ook voor jou weer een leeg ei... en ik dacht nog wel een streepje te zien.

    Hier houd mijn lichaam me ook steeds zo voor de gek... dikke knuffel en geloof me.. elke ronde is een nieuwe kans.
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Lief van je! We maken er het beste van, er zijn er vele die nog veeel langer bezig zijn. Maar soms heb je echt wel van die baaldagen.

    4e heb ook respect voor jou haha! Hopelijk allemaal snel zwanger! Knuffel terug! ❤️
     
  11. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier ook herkenning. Inmiddels ronde 12 terwijl het bij dochter in ronde 4 raak was. In ronde 10 een miskraam met 6 weken.

    Wat @Orchid24 ook al zegt: positief proberen te blijven, maar soms heb je echt van die baaldagen.
    En het is ook gewoon balen. Ik houd me er ook maar aan vast dat het toch echt binnenkort wel een keer moet gaan lukken.
     
    mxm en Orchid24 vinden dit leuk.
  12. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    ik snap ook helemaal waar je doorheen gaat. Het is enorm klote... Je kan niet anders dan jezelf de tijd en ruimte geven om het een plekje te geven en het samen bespreken en jezelf weer bij elkaar zoeken en weer met volle moed door te gaan. Dit gezegd hebbende wou ik dat ik dat altijd goed kon maar dat gaat niet. De ene keer zijn de baaldagen wat langer en zwaarder zeker nu je meer de tijd hebt. Maar ik wordt rustig van het idee dat het ooit gaat komen. En ik raak richting mijn eisprong altijd weer helemaal optimistisch. Je gaat er weer voor en je gaat door! Sterkte
     
    mxm vindt dit leuk.
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik was 4 keer zwanger. 1e ronde 1; tweede ronde 1 miskraam met 15wk; deerde ronde 4 na miskraam, vierde ronde 1 miskraam met 15 wk. Ik zit in ronde 6 nu...

    Het is dus inderdaad dat ik 4x heeel snel zwanger ben geraakt en snap zelf ook niet waarom NU DAN NIET! Ik doe ook ovulatietesten, vitaminen ik + mijn man etc maar het helpt allemaal even niet... na laatste MK was alles snel in orde binnen door echos etc. Ook ovulatie heb ik wel en ben verder helemaal gezond en er zijn onderzoeken gedaan zoiezo van MK dus ik heb niets wat zwangerschap in de weg staat maar op ene of andere manier gebeurd het niet: of bevruchting niet of innesteling niet.
     
  14. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Herkenbaar... :(
    1e kindje meteen zwanger
    2e miskraam ronde 9
    3e 2e kindje ronde 4
    4e 3e kindje 1,5 jaar ronde 16 dacht ik
    5e zit nu in ronde 24... En ben het zo zat...

    Maar kop op, het zal ongetwijfeld nog wel lukken. Zo wel voor jou als voor mij:rolleyes:
     
    mxm vindt dit leuk.
  15. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    Zeer herkenbaar! Bij onze eerste was ik ook in de 3e ronde blijvend zwanger. Nu bezig voor een 2e en inmiddels in ronde 11. Zelf vind ik het vooral moeilijk om vertrouwen te blijven houden. Word er erg onzeker van en vraag me af of alles wel goed functioneert. Hadden 10 april eigenlijk een afspraak bij de gynaecoloog om e.e.a. te checken maar deze is gecanceld. We hopen nu dat het een deze maanden alsnog raak gaat zijn. Net mijn ei achter de rug dus nu duimen. Maar het is lastig als het bij de 1e snel raak is en bij de 2e langer duurt. En juist omdat het bij de 1e snel raak was hebben met onze 2e wens wat langer gewacht en nu wil het vooralsnog niet lukken en duurt het langer dan we hadden gehoopt. Een vriendin zei me dat het toch wel normaal is dat het een jaar kan duren dus daar houd ik me maar aan vast.
     
    mxm vindt dit leuk.
  16. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Bij ons net andersom. Omdat de eerste lang op zich liet wachten, zijn we al na 1 jaar begonnen met proberen voor nr 2. Alleen was het toen heel onverwachts meteen raak.

    Of t nou het eerste kindje is, of een tweede, derde enzovoorts, als een zwangerschap op zich laat wachten is dat gewoon ontzettend rot. Misschien wel moeilijker als de eerste meteen raak was. Het schept onbewust toch verwachtingen. Voor alle wensmama’s hoop ik dat een gezonde zwangerschap niet meer lang op zich laat wachten.
     
    Tuttebelleke en mxm vinden dit leuk.
  17. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Jullie zijn lief! Ik hoop het ook allemaal voor jullie. Het is inderdaad moeilijk soms. Maar we komen er wel. ❤️
     
    Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina