Ik heb een dochter van 7 week en ga 1-9 weer werken. Ze drinkt nu steeds per keer uit 1 borst ongeveer om de 3 uur. Ik ben met een voorraad bezig door elke morgen als ze heeft gedronken beide borsten te kolven. Maar al ik ga werken kan ik dan bijv om de 6 uur beide borsten kolven omdat ze nu ook geen 2 borsten per keer drinkt en dus er voor mij borsten ook 6 uur tussen zit. Of moet ik om de 3 uur 1 borst kolven. Ik heb werkdagen van 7 tot half 6 (incl reistijd). Alvasr bedankt. Groetjes
Hallo Afina, Heb je er al weer zin in om te gaan werken? Je zult evne moeten kijken wat in de praktijk het handigst is. Omdat er inderdaad 6 uur tussen de voedingen zit voor 1 borst. Jouw eigen voorstel is denk ik wel goed. Laat haar drinken en kolf je andere borst verder helemaal leeg. Je begint de dag leeg en je hebt nog wat extra voorraad. Dan kan je gaan kolven op de normale voedingstijden of net even wat later. In de praktijk kolven moeders vaak 2 of in het begin 3 keer op een werkdag. Kolf dan beide borsten af. Je zult merken dat de productie zo op het werk en in de drukte even wat minder is als normaal. Dat is heel normaal. Het kan ook goed zijn dat je dochter, wanneer je werkt, misschien wel 2 borsten wil drinken (om jouw productie en boost te geven) en om het gemis van bij jou drinken in te halen. Veel kindjes halen dat dan ook 's avonds of 's nachts in. Je kan meer lezen over afkolven en bewaren op: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/ Succes Ilse
Ja heb er wel zin in om te werken, maar vind het kolven best wel eng hoe dat allemaal gaat. Hoe merk je eigenlijk dat je 2 borsten moet geven om te drinken aan de kleine?
Hallo Afina, Ik kan me je angst/onzekerheid goed voorstellen. Ik herinner me nog mijn eerste werkdag dat ik ging kolven. Ik bleef het maar uitstellen en bedacht steeds weer andere smoesjes om nog niet te gaan. Totdat mijn borsten een eigen leven gingen leiden en vanzelf de melk maar lieten lopen........ dan wil je wel kolven..... Probeer jekindje standaard 2 borsten aan te bieden. Als er geen trek is in de tweede dan wordt er niet gehapt. Is er nog wel een beetje plaats voor meer dan is er in elk geval de gelegen heid. Zo voorkom je dat je in gewoonte op 1 blijft zitten terwijl er bij aanbod misschien wel meer gedronken zou worden. Ilse